Smoezen voor niet drinken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Juudje1975, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik was preventief al gestopt met drinken en heb gewoon niets gezegd. Geen excuses, en dat terwijl ik normaal wel van een wijntje hou en men dat ook wel weet :) maar ik ben er goed mee weggekomen! Nu ik sinds enkele dagen weet dat ik zwanger ben gaat er natuurlijk sowieso geen druppel drank meer in. Met kerst vertel ik het gewoon, al is het dan pas ruim 5weken. Is alleen met (schoon)ouders en broers/zussen en partners. Die mogen het van mij dan weten, alhoewel ik zonder kerst wellicht nog enkele weken langer had gewacht. Maar als het mis gaat wil ik dat ook met hen kunnen delen dus kan het net zo goed vertellen! En met oud en nieuw gelukkig ook alleen paar zeer goede vrienden aanwezig en die vertel ik het dan ook gewoon, mits het natuurlijk tot die tijd braaf blijft zitten!

2. titatanja

titatanja Nieuw lid

10 aug 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij viel er niets te verbergen... Was opeens gestopt met roken en drinken, geen enkel excuus is dan goed genoeg... Ik ging eten met 2 vriendinnen en bij de eerste ronde drankjes vroegen ze al of ik zwanger was... Dus ik zou zeggen, succes! Waarschijnlijk zegt iedereen achteraf dat ze al een vermoeden hadden, maar vragen ze de avond zelf niets... Enne, misschien flapt je partner het er nog wel uit, als hij teveel gedronken heeft! ;)

3. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Ja, dit was voor mij ook een lastige. Mijn vriend heeft idd een keer onopvallend mijn glazen leeggedronken, was in de zomer buiten bij terrassen, en ik ging soms ook naar de wc, nam ik m'n pilsje mee en goot 'm half leeg. Verder wel veel het glas vastgehouden zelf. Die werkte wel. Ook heb ik eens gezegd dat ik een zware pijnstiller had ingenomen vanwege oorontsteking, en daar mag je niet bij drinken. Blaasontsteking was geen optie want die was eerder al door drie verschillende vriendinnen gebruikt ;). Bij die laatste hadden ze wel iets in de gaten maar dan vragen ze er iig niet naar. Ook goed.
    Succes!

4. Juudje1975

Juudje1975 Actief lid

18 dec 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Geweldig, al die tips!! Ik ben er nog niet helemaal uit... Helaas ben ik zowel met Kerst als met Oud & Nieuw geen gastvrouw, anders had ik idd dubbelfriss of iets anders wat op wijn lijkt in m'n glas kunnen doen. En mijn man drinkt geen wijn...

Nadeel is ook dat het lijkt of in onze omgeving iedereen er 'bovenop' zit. Als ik maar een keer zeg dat ik me niet zo lekker voel krijg ik gelijk als reactie: oooo ben je zwanger??

5. Butterfly30

Butterfly30 Actief lid

29 nov 2011
    247
    0
    0
    Emmen
    Herken het, helaas kom ik met kerst en oud en nieuw dezelfde mensen tegen, de smoes van blaasontsteking werkt niet want die heb ik vorige week op hun verjaardag gebruikt, zeggen dat ik moet rijden helpt ook niet want ik heb geen rijbewijs en dat weten ze ook:( pff gisteren op een kerstborrel de smoes van antibiotica gebruikt, gelijk allerlei mensen ben je ziek wat is er dan mag van mij wel snel januari worden

6. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hahahahahaha moet er wel om lachen hoor.
    Iedereen doet zo zijn best om een goeie smoes te verzinnen (inclusief ik zelf)
    Heb vanavond toevallig twee flessen alcohol vrije rose champagne gekocht, nou je moet echt op de fles kijken om te zien of er een percentage in zit.
    Misschien ook een idee om te drinken (al is het wel raar om je eigen drank mee te nemen) :)
    Tja lastig om een goeie smoes te verzinnen, helemaal als je meerdere dagen bij de zelfde mensen bent.
    Dat geluk hebben wij dan, we zijn iedere feestdag ergens anders met andere mensen.
    Succes in ieder geval met verzinnen :D
    Zal mij benieuwen hoe veel mensen het lukt om het niet te vertellen.
    Hoop ook echt dat we na de kerst van elkaar kunnen lezen of het gelukt is ;)

7. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Zijn er veel mensen? Dan is het onderstaande helemaal makkelijk.
    Neem een wijnglas is je hand en het valt ze niet eens op dat je het af en toe vult met iets fris... als er wel alcohol in gaat dan wissel je af en toe het glas met je man.
    Niets zeggen en niets doen... niemand zal het waarschijnlijk opvallen dat je een hele avond geen druppel hebt gehad.

Mensen zijn meestal niet zo bezig met andere mensen bij feestelijke aangelegenheden... vandaar dat het gewoon werkt.

8. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Maak de smoes wat groter; je hebt een buikvirusje gehad en drank staat je nog steeds een beetje tegen. Daar ben je wel een week of 3 zoet mee. Dekt evt. ook meteen 't misselijk zijn :).

9. Juudje1975

Juudje1975 Actief lid

18 dec 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Oooo dat lijkt me ook wel wat. Waar heb je die champagne gekocht? Dat is best een idee om dat zelf mee te nemen. Hmmm, wat als iemand anders ook een glaasje wil... hahahah. Zo blijven we bezig.

Wel een leuk idee om na de feestdagen hier te melden of je ermee weg bent gekomen hahaha :p

10. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Niet zeggen dat je AB hebt hoor, bij de meesten mag je wel drinken.
    Ik zou wel wijn nemen, en deze proberen te lozen en zelf vullen met dubbelfriss (die je stiekem in je tas verstopt).
    Of als je het idd al maar in hand houdt is het vaak al goed. Is het daar druk die dag?
    Als je er ook maar eentje "opdrinkt" is het vaak al goed voor de omgeving.
    Best erg eigenlijk... ;)

11. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Mee eens!

12. Juudje1975

Juudje1975 Actief lid

18 dec 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Oooo ja lachen, doe ik zo'n veldfles in m'n tas met dubbelfriss!! En dan stiekem achter de kerstboom in m'n glas schenken. Ik zie het al voor me :D

De antibiotica is denk ik toch niet zo'n goed idee, aangezien één van de aanwezigen doktersassistente is... Maar denk ook dat we misschien te moeilijk zitten te doen, en dat waarschijnlijk helemaal niemand let op wat ik drink.

13. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    juist niets stiekem doen... je zegt gewoon dat de wijn snel naar je hoofd stijgt en dan dus fris inschenken.

14. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    of even een watertje tussendoor... je drinkt de wijn immers weg alsof het limonade is.

15. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ja ik vond het ook wel een goeie hahahahahaha
    Heb hem gekocht bij Dirks (de slijterij van Bas van der Heijden)
    Hij kost 7,99 en heeft een blauw etiket.
    Het is gewoon een soord champagne, en gaat hem kerst avond drinken en met oud en nieuw.
    Wil toch ook het idee hebben dat ik een glaasje in mijn handen heb :p
    Ik ga mij zeker na de kerstdagen weer even melden hier, ben benieuwd ;)

16. Within

Within Niet meer actief

Simpele'; Je hebt hoofdpijn. Vraag halverwege de avond een paracetamol aan de gastvrouw/heer en klaar ^^

17. Anne80

Anne80 Nieuw lid

21 dec 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik ben ook ruim 4 weken zwanger en wil het ook nog ff stil houden dus ik was juist op zoek naar goede smoezen voor komende dagen.
    Fris in een drankfles durf ik niet, wat als een ander er ook wat van wil?!
    Ik had bedacht dat het antibioticum Metronidazol wel een goeie is, hierbij mag je tot 2 dagen na kuur geen alcohol. Moet je alleen wel een schimmeltje veinzen haha!

18. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Vanavond kerstdiner van werk we zullen zien of iemand het gaat opvallen dat ik niet drink :) eventuele vragen ga ik gewoon afwimpelen zonder smoes. Ze denken maar lekker wat ze willen :)

19. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    @ Anne er is ook non-alcohol wijn te verkrijgen. Die kan je overgieten in een andere fles zodat niemand het kan zien. ;)

Ik hoef geen smoezen meer bij de familie te verzinnen. We hebben het gisterenavond aan onze beide ouders verteld. Die waren door het dolle heen. Vooral mijn schoonvader was blij dat we het nu al verteld hadden. Nu kan die nog naar de winkel voor ander vlees. Anders had ik biefstuk en carpaccio gekregen. Niet goed dus! Nu afwachten tot de echo en als dat helemaal goed is dan mag de rest van de wereld het weten. ;)

20. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Alcocholvrije champagne meenemen..
    Als je mensen niet verteld dat er geen alcohol in zit merken ze het verschil toch niet en kun jij na 1 glaasje zeggen: pfoe t valt niet lekker.. toch maar even water.

Ik ga zelf met dochterlief aan de kinderchampagne :D

Deel Deze Pagina