Het is nu veel in het nieuws, dat suiker slechter is dan vet. Nu heb ik al vele pogingen gedaan om af te vallen. Nu heb ik besloten om gezonder te gaan eten en meer bewegen en zo wat kilo's kwijt te raken. Ben op dit moment aan het verdiepen in suiker of liever gezegd de slechte suikers. En heb me voorgenomen om vanaf nu een week lang geen suiker te eten. Daarmee bedoel ik geen snoep, koek enz. En opletten waar suiker in bijvoorbeeld beleg zit. Nu wil ik niet helemaal geen suiker eten. Vind brood e.d wel belangrijk in een voedingspatroon. Wie doet er ook mee?
Voor echt effect te krijgen met minder of geen suiker zou je het langer dan 1 week moeten doen bv een maand. Dan merk je er meer van.
Ja dat begrijp ik. Maar vind voor mezelf een week al super knap. En na een week ga ik kijken wat beter kan en wat goed ging om zo het volgende doel vast te stellen
Ik ben er nu weer een week mee bezig, maar ik kom echt van een enorme suikerverslaving dus vind het nog best moeilijk. Ik las gisteren dat NL qua suikerconsumptie wereldwijd op de tweede plek staat, gemiddeld eten/drinken we in NL echt veel te veel suiker.... Ik wil alle toegevoegde suikers vermijden, dus bv fruit is geen probleem, maar cruesli-gezoet-met-dadelsiroop wel. Ik at veeeeeeel toegevoegde suikers. Nu nog steeds wel een beetje... Tijd om het helemaal te latennstaan
Wat goed van jou! Ik snoep ook regelmatig tussendoor. Een koekje, chocolade snoep enz. Nu ik bewust ermee bezig ben schrik ik bijvoorbeeld hoeveel suiker er in chocomel zit. Wat doe je als je zin heb ik iets lekkers? Ben nu aan het opschrijven wat goede tussendoortjes zijn.
Ik doe wel mee. Al vind ik dat heel lastig. Ik eet glutenvrij en dan ff een broodje ofzo zit vol suiker. Daarnaast kan ik niet veel fructose hebben dus fruit eet ik heel erg weinig. Maar buiten dat probeer ik zo min mogelijk suiker te eten. En dan heb ik het echt over suiker en niet over koolhydraten.
Ik doe ook mee! Het sluipt er bij mij ook weer in merk ik.. Het begint bij mij al met de boodschappen: bepaalde producten gewoon niet in huis halen. De rem moet er weer op. Ik ben benieuwd naar jouw lijstje met gezonde tussendoortjes!
Wat goed van je! Wil dit ook wel doen. Eet geen koekjes enz maar vraag me af waar ik toch verborgen suikers binnen krijg.
Ik wil het wel proberen. Ik ben sinds anderhalve week gestart met gezonder eten. Ik heb via marktplaats wat WW spulletjes op de kop getikt en online opgezocht hoeveel punten ik mag gebruiken. Ik heb wel zo'n propoints calculator, das wel heel handig. Maar ik volg dus een verouderd systeem met het idee dat daar ook mensen mee afvielen. Ik heb ook een mega suikerverslaving maar ik krijg nu dus langzamerhand een beeld van wat ik beter wel en niet kan eten. Heel veel tussendoortjes vervang ik nu door fruit of wat vleeswaren. En mijn dropjes heb ik vervangen door lollies. Ja daar zit ook mega suiker in maar je doet er gewoon veel langer over om het op te eten. En dat scheelt als je zo'n momentje hebt waar je het echt niet meer kunt laten.
Ik ben ook weer begonnen sinds begin deze maand met minder suiker, weinig tot geen vlees en 5-10km wandelen per dag. Ik maak gewoon zelf koekjes en op een ‘cheatdag’ maak ik er een paar met 90% chocolade Met dit warme weer heb ik yoghurt met verse gepureerde mango in de Ijsmachine gedaan, als ontbijt een smoothie van melk, Griekse yoghurt en fruit en ik drink tussendoor barleduc citroen. Ik ben nu 3 kilo kwijt, dus een kilo per week. Bij mij begint de grote uitdaging pas als de winter weer begint. Je kunt minder naar buiten en eet over het algemeen zwaarder voedsel (stamppotten) Ik zou dan weer naar de sportschool moeten waar ik echt een hekel aan heb
Wat fijn dat jullie allemaal mee doen! Ik zal mijn lijstje straks ff doorsturen. Wie weet heeft iemand er iets aan. Vind het wel veel werk om uit te zoeken wat wel gezond is. Schrik soms van de suikers. Heb je de curry fles al eens bekeken. Mij is altijd geleerd dat rode sauzen beter waren dan andere. Maar dat was toen ze dachten dat vetten slechter waren dan suiker. En net als bij mayonaise zitten weinig suiker in maar veel vet. Weet iemand of zoetstof net zo slecht is als suiker?
Ik eet al jaren geen snoep, koek, chips meer. Op verjaardagen heel soms een stukje taart. Maar dat is al heel snel te zoet. Ik mis het helemaal niet eigenlijk.
Ik wil het wel proberen om mee te doen. Maar heb hier al snel een man die dan zeurt. Zal ook moeilijk zijn met mijn pindakaas en chocolade verslaving De enige rode saus die ik wel lekker vind is chili.
@Haak muts Ik gebruik een oude boodschappengids van de WW om te zien hoe "gezond" iets is. Hoe hoger het aantal punten hoe ongezonder zeg maar. Ik vind het soms wel moeilijk om binnen mijn punten te blijven, zeker de week voor nod hahaha. Maar ik hanteer daarnaast wel de 0 puntenlijst van het nieuwe systeem anders wordt het me te zwaar. Lijnen is 1 ding maar het moet wel gezellig blijven @bosi333 Wow knap van je. Ik zou het niet kunnen om helemaal zonder te gaan.
Dan ga ik voorlopig voor minder. Dan kan ik zo af en toe nog pindakaas eten heb daar alleen wel heel graag hagelslag op. Is al wel pure hagelslag geworden.
Dan kun je idd pindakaas eten dan hagelslag. Neem savonds een handje noten. Verder tussendoor probeer ik augurken/komkommer/tomaat enz. Kwark Eitje Soepje(zelf gemaakt) Probeer meer vis te eten. En zag dat brie ook goed was zitten alleen veel vetten in.. is dan weer jammer hihi