Banaan, 2 avocados, appel en wat walnoten. Melk erbij en mixen maar. Hier altijd een groot succes. Of mango, perzik sinaasappelsap wortel en een handje spinazie, klein scheutje melk maakt het iets romiger.
Spinazie is wel echt het best verstopt in een smoothie qua groente, je proeft het bijna niet. Ik vind zelf smoothies alleen niet meer lekker als ze in de koelkast hebben gestaan. Ik doe er ook altijd een beetje havermout in, en dan is dat m'n ontbijt (banaan, spinazie, amandelmelk, havermout) Je kan zo'n grote zak gewassen spinazie kopen en delen in zakjes invriezen, dan direct uit de vriezer in de smoothie.
Ik heb zo'n zak, maar las dat je dat niet rauw kan invriezen en maar 2 dagen kan bewaren, dus moet veel weggooien. Hoe vries jij het in?
Ik wist dat niet; ik vries wel rauw in. Heb Google er even op los geslagen, en als ik het goed begrijp kan je prima rauw invriezen als het niet voor te lang is en je vriezer goed koud staat. Ik maak ze meestal binnen 2 weken weer op..
Vanochtend 1 banaan, 2 kiwi's en 2 handen spinazie gebruikt en weer een succes! Volgende keer ga ik met boerenkool aan de slag. En meteen een blender besteld, kan ik er ook bevroren producten indoen.