Niet ongesteld worden.

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 13 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik plaats het in de lounge! Omdat het niet perse over AC of zwangerschap gaat, maar ook over dingen die er nog meer aan de hand kunnen zijn buiten deze twee dingen.

Het gaat om mijn zusje;

Ze is een korte periode gestopt met de pil (ivm wat klachten tijdens het gebruik) en is voor het laatst in januari ongesteld geworden en toen zelfs twee keer. Daarna is deze uitgebleven. Ze werd een maand niet meer ongesteld en is naar de HA gegaan. Volgens hem was dit normaal en ze is weer aan de pil gegaan, maar nu. in de stopweek.
    NOG geen menstruatie! En dat terwijl ze toch altijd regelmatig ongesteld was en vrijwel geen problemen had betreffende de doorbraakbloeding en alles.

Ze heeft al meerdere testen gedaan, allen negatief.

Heeft iemand hier een idee wat er nog meer aan de hand kan zijn? Behalve zwangerschap of of iets dergelijks? Want ze weet het ook niet meer. En twee maanden compleet geen menstruatie of iets wat er op lijkt, lijkt mij ook niet normaal toch?

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Het kan pcos zijn. Ik word nooit (nee echt nooit) ongesteld. Ook niet altijd toen ik een stopweek had. Na het stoppen met de pil nooit meer ongi.
    Over een paar maanden kan ze wel bij de gyn terecht die bloed zal prikken voor de hormoomwaardes en evt een echo vd eierstokken.

3. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is haar eetpatroon stabiel?
    Sport ze overdreven veel?
    Zouden redenen kunnen zijn..

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    MamaZH.

Nee dat is gewoon allemaal normaal. Dus dat zal het niet wezen.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan ook gewoon hormonaal van slag van de pil zijn natuurlijk. Twee maanden niet ongesteld is volgens mij wel wat gek, maar ook niet meer dan dat. Gebeurt soms.
    Ik zou vooral even geen hormonen nemen, als ik je zusje was. Zorgen dat haar lijf het gewone ritme weer op kan pakken en dat even de tijd geven.

6. minon

minon Niet meer actief

Ik ben zes maanden niet ongesteld geweest nadat ik stopte met de pil. De pil zorgt voor een soort van nep menstruatie dus die kreeg ik wel maar na zes maanden en diverse onderzoeken ook pcos geconstateerd. Blijkbaar een lichte variant want toch twee keer spontaan zwanger.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

PCOS hier, soms was ik negen maanden ongesteld, soms een jaar niet, soms maanden niet, weken wel etc. Geen peil op te trekken! Nu is het redelijk stabiel.

8. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Toevallig had/heb ik ook zoiets. Vorig jaar eind april gestopt met de pil, gewone stopweek gehad. Daarna 3 keer ongesteld geworden, telkens 7 weken ertussen. En toen vanaf oktober opeens niks meer.... Ben naar de HA gegaan, maar die vond het gewoon normaal :( Blijkbaar mag je menstruatie een jaar wegblijven en wordt er niks mee gedaan, tenzij je probeert zwanger te worden. Ze heeft me wel 1 pilstrip laten slikken om te kijken of ik dan wel een doorbraakbloeding zou krijgen, die kreeg ik wel.

Nu moet ik het hier dus maar mee doen... Vind het zelf maar niks, heb dus al bijna een half jaar geen natuurlijke menstruatie gehad. Het zint me niks, maar gezien ik op dit moment niet zwanger probeer te worden doet de HA niks :(

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hmm.. twee maanden, +- zestig dagen.. Ik zie hier regelmatig verhalen langskomen van langer dan honderd dagen niet ongesteld na het stoppen met de pil.. Dus kan ook 'pech' zijn..

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik ben nu al ruim 1,5 jaar tijd maar 2x ongesteld geweest waarvan bijde keren tijdens nieuwe pil om te kijken of het daar aan ligt.
    Met oude pil Diana 35 werd ik niet ongesteld in stopweek. Ruim 1 jaar niet. Nu 5e maand met nieuwe pil ( microgynon 20) en vorige maand had ik bloeding voor het eerst weer in de stopweek maarlieft 2 dg. 2 wk later ineens tussentijds bloedverlies en stopweek afgelopen week niks. Volgende maand heb ik de nieuwe pil 6 mnd. Dan moet blijken of deze ondertussen voldoende werkt en anders gaan ze pas verder kijken :(. Ze weten dan zeker dat oude hormonen zijn uitgewerkt . Heb er verder weinig last van behalve dat ik nog steeds elke maand naar de apotheek ren voor een test

1e menstratie na stoppen pil kwam trouwens pas na 3 maanden.

11. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik word zonder pil heel wisselend ongesteld, vaak eens in de 3-6 maand, en dan weer na 2-3 weken. Heb dit altijd gehad. Met de pil kreeg ik meestal wel gewoon een bloeding in de stopweek.
    Heb dit altijd al gehad.

Was je zusje voor de pil wel regelmatig ongesteld?

Deel Deze Pagina