Spierpijn

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Sinds gisteren ben ik weer begonnen met sporten. HIT en krachttraining. Niet met gewichten of zo. Gewoon opdrukken en wat core oefeningen. Wil het een beetje rustig opbouwen maar wel dagelijks wat doen.

Ik heb nu alleen echt spierpijn en doe dus waarschijnlijk iets niet goed. Of ik weet in elk geval niet goed waar ik nu goed aan doe. Gewoon doorgaan zodat spierpijn vanzelf minder word? Of forceer ik dan de boel en ga ik dan mezelf bezeren?

Wat ik doe; opwarmen (touwtje springen en jumping jacks, 1 minuut). Daarna 7 minute workout (app op de Apple TV) en daarna wat oefeningen (opdrukken, crunches, v-ups, planken etc). Bij elkaar ongeveer een kwartiertje. Daarna ga ik gelijk douchen.

Iemand tips / trucs?

2. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    @Beheer Ik heb deze topic verkeerd geplaatst zie ik. Mag het naar de Lounge verplaatst worden?

3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik haal em ff omhoog hoor. Geen idee wanneer deze nu uiteindelijk verplaatst is.

Iemand tips?

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Na het sporten zou ik als ik jou was kwark eten, mijn man zegt dat dat altijd goed is na het sporten en hij sporte echt heel veel vroeger!
    Ik ging altijd wel gewoon door als ik spierpijn had, heb nooit het idee gehad dat het niet goed was. Opstaan was alleen soms wel een dingetje.

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    iig even 1 dag rusten en dan weer sporten. Zo deed ik de kracht training bij het klimmen altijd.
    En misschien iets rustiger aan doen :)

6. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Strek je na afloop wel. De cooling down voorkomt bij mij veel spierpijn.

7. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Goed stretchen na de tijd!

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Als eerste stretchen doe dat maar niet. Zeker als je niet weet op welke manier. In feite is het zo dat stretchen helemaal niet zo effectief is als altijd is gedacht. Er is wel een juiste manier maar deze moet je eigenlijk niet zonder begeleiding in eerste instantie doen.
    Dat terzijde... er valt nog veel over te vertellen maar dat is een veel te lang verhaal

Spierpijn is een normale reactie op bewegingen die de spier niet gewend is. Je maakt simpel gezegd weefsel kapot en hierna gaat het herstellen. Daardoor worden je spieren sterker. Heel normaal dus.
    Zeker als je al tijden niets aan sport hebt gedaan. Ik ben personal trainer en sport zelf dus veel en zelfs ik heb regelmatig spierpijn als ik weer anders train. Wel is het zo dat het met dag of twee over moet zijn anders heb je meer kwaad dan goed gedaan.
    Eiwitten eten na een training kan wel wat helpen. Is zeker niet verkeerd maar het voorkomt geen spierpijn. Eiwitten herstellen alleen weefsel

Louise11110 vindt dit leuk.
  9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dank dames. Ik deed inderdaad geen stretchen daarna. Ik ga daarna meteen douchen en dacht dat warme douche wel goed genoeg zou zijn. Maar moet ook zeggen dat de ergste spierpijn nu wel over lijkt. Ik doe het trouwens voor het ontbijt en daarna eet ik dus idd iets van Skyr of ik doe eiwit poeder door de smoothie.

Deel Deze Pagina