ik heb gister en vandaag al onwijs veel harde buiken terwijl ik toch niks doe. is dit normaal rond deze tijd van de zwangerschap? De kleine is wel lekker druk in mijn buik, misschien dat het daardoor komt? ze doen niet pijn ofzo
Ik heb het toevallig gisteren bij mjn vk gevraagd omdat ik er ook veel last van heb, ze zei dat zo'n 70 harde buiken per dag heel normaal was en zelfs als ze pijnlijk zijn, is dat schijnbaar geen reden tot zorg. Een groeispurt kan ervoor zorgen dat ze toenemen. Zolang je idd maar geen bloed verliest, en zolang ze niet vaker dan om de 5 minuten komen (het gaat om de regelmaat) kan het geen kwaad, heb ik me laten vertellen.
Jeetje, mag je er echt 70 op een dag hebben, mijn VK zegt dat ik het moet melden als ik er meer dan 10 op een dag heb.
70? Volgens mij is dat niet normaal hoor als je het zovel hebt.. Ik ging net met de hond lopen maar had continu een harde buik ik zit de hele week al op men kont en heb amper wat gedaan. Dus te druk maak ik me ook niet.. Maar ja, het zal er dan wel bij horen he
Ik had de hele week pijnlijke harde buiken om de 10 minuten. Ik ben het echt gewoon heeeel rustig aan gaan doen.(ik zit al in de ziektewet,dus ga niet werken nu) Ik merk dat als ik me buk of te lang loop of sta het alleen maar erger word. Nu heb ik nog wel als ik s'avonds in mijn bed lig dat ik harde buiken krijg maar ja... Ik doe het hoognodige in het huishouden en probeer me niet te veel meer te bukken en het gaat echt beter De babykamer is af dus daar moet ik me geen zorgen om maken!
Ja psies, dat had ik ook her en der gelezen dus ben de mijne eens gaan tellen... ben bij 30 opgehouden met het idee: dit is foute boel! Maar nee dus, schijnbaar kan het geen kwaad. Maar ik vind het ook wel maf hoor, misschien hangt het meer samen met een hoge bloeddruk ofzo? Het enige waar ze bij fronste is als ze met te korte tussenpozen komen. Maar als ik ze elke 10 minuten heb en ga douchen - iets ter ontspanning om de serie te onderbreken - en dan weer opnieuw begin met de harde buiken kan dat volgens mijn vk geen ontsluiting oid teweeg brengen. Maar tis me wel vaker opgevallen dat de adviezen per vk erg uiteen kunnen lopen. Bij m'n vorige vk mocht ik absoluut geen parmezaanse kaas eten, van mijn nieuwe vk (ben van stad verhuist) mag het weer wel. Vaaaaag dus.
Opletten voor evt regelmaat, als er bv telkens 10 minuten tussen zitten, dan sou ik toch wel ff bellen. Harde buiken komen vaak voor, maar eens er regelmaat in zit, is er het risico dat de bevalling gestart is. (ik zit me elke dag gek te timen en ben nog geen 19 weken )