Hoi meiden...even een 'dom' vraagje! Binnenkort gaat ons meisje dan voor het eerst naar het kinderdagverblijf. Best spannend voor ma en pa. Nu is het alleen zo dat je altijd moet betalen voor haar plek. Ook als je bijvoorbeeld op vakantie bent 3 weken in de zomer, dan moet je dus gewoon betalen. Maar je werkgever en 'het rijk' betalen natuurlijk gewoon mee. Mijn vraag is: krijg je dan niet een naheffing van de belastingdienst van weet ik veel hoeveel geld omdat je dus in vakanties niet bent gekomen? Zij betalen dan immers voor iets waar je geen gebruik van hebt gemaakt! Liefs banjabes
Nee hoor voor zover ik weet niet. De belastingdienst weet toch niet wie, wanneer en hoelang op vakantie gaat? Ik weet bijna zeker dat je gewoon het hele jaar die toeslag krijgt, zonder achteraf problemen ivm vakantie. Wat wel kan gebeuren is dat je achteraf iets terug moet betalen omdat ze te veel berekend hebben, maar dat is een ander verhaal! Het is goed geregeld hoor, ik heb het ook al ver van te voren ontvangen, top!
Nee hoor, je krijgt van het kinderdagverblijf na afloop van het jaar een jaaropgave. Daarop staat het aantal uren en het bedrag dat jij hebt betaald, dus ook de weken dat je op vakantie bent geweest. Op basis daarvan in combi met je inkomen maakt de belastindienst uiteindelijk een afrekening. Als je inkomen hoger was dan verwacht, kan het wel zijn dat je iets moet terugbetalen, maar als je het aantal uren vooraf goed hebt opgegeven, kan het daar niet aan liggen.
nee je krijgt geen naheffing, want het kdv geeft gewoon alle uren op, ook de uren die ze niet geweest is, maar wel jouw gereserveerde plekje is, worden opgegeven als opvanguren, omdat je dat toch gewoon betaald hebt.
Zou wat zijn zeg. Dan zou je dus zo'n 500 euro (in mijn geval voor 3 weken) extra moeten betalen voor je vakantie omdat je verplicht bent het KDV te betalen terwijl het rijk dan geen toeslag wil uitkeren?
Bedankt voor jullie reacties. Moest er ineens aan denken en....kon er gewoon even niet van slapen vannacht. Gelukkig blijkt het dus allemaal mee te vallen en is dat prima geregeld. Liefs een gerustgestelde banjabes
Die kinderopvangtoeslag, kun je die (dus) achteraf aanvragen? Dat is voor ons handiger, omdat mijn man een eigen bedrijf heeft ( melkveehouderij) en dus volgend jaar na de afrekening van de boekhouder pas weet wat zijn belastbaar inkomen is over dit jaar.. ( als ik het zo goed van mn man begrepen heb..) Ik heb t antwoord al gevonden op toeslagen.nl