Smorgens tanden poetsen voor of na ontbijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani84, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Poeten jullie tanden voor of na ontbijt

1. voor het ontbijt

2. Na het ontbijt

3. Doe ik niet

4. anders nl.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik poets voor het ontbijt. Doe alles in 1x dan: wassen, opmaken, tandenpoetsen. Daarna poets ik 's avonds weer voor het slapen gaan. Mijn dochter poetst na het ontbijt haar tanden en voor het slapen gaan.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Veel mensen zeggen hier dat als je zuur eet je niet kan poetsen.

Dat is niet alleen met zuur maar met al het eten. Alles wordt door je glazuur omgezet in zuren, ook zoete producten. Tijdens het eten wordt je glazuur zachter doordat het zoet omzet in zuren.

Je kan dus beter na het eten een half uur wachten met poetsen ongeacht wat je hebt gegeten.

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Na het ontbijt. Ik houd niet van de smaak van tandpasta als ik eet of drink. Mijn dochter wil ook gepoetst worden na het ontbijt.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En is vlak ervoor poetsen dan minder erg?

Wij poetsen altijd na het eten, vind dat wel zo fris, met frisse tanden de deur uit. Wij drinken wel altijd water na het eten en voor het poetsen, zou dat wat helpen?
    Vroeger poetste ik vaak tijdens het douchen en at dan een uur later. Misschien voor mezelf maar weer invoeren. En de kinderen poetsen als ze net wakker worden.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je hebt trouwens ook mentholvrije tandpasta van Elmex, dan heb je daarna dus geen tandpasta smaak.

6. adi

adi Niet meer actief

Volgens onze tandarts is het beste om minstens een kwartier te wachten met eten/drinken na tandenpoetsen.
    Maar in een ochtenritueel zitten de meeste mensen daar al snel aan.

Tandenpoetsen ná het eten heeft ie ons sterk afgeraden, ook voor de kinderen.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik doe het ervoor anders vergeet ik t :p

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Kijk hier heb ik wat aan ;) haha thanks!
    ik doe het zelf voor het ontbijt als ik uit bed kom
    waarom ik dit vroeg + poll omdat ik TE laks ben met kids :)
    heb hier 2 tandenborstels beneden staan maar voor ze eens klaar zijn met eten pff is het al bijna tijd om naar school te gaan dus tja eigenlijk poetsen ze dan niet alleen savonds daarom mijn vraag.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier wordt het wel lastig, want ik maak de kinderen om 7:30 wakker en we gaan dan eigenlijk meteen beneden eten. En als ik ze net wakker maak zijn ze niet zo blij ;) en fatsoenlijk tanden poetsen zal dan wel lastig worden. Maar goed, als het wel beter is, gaan we het toch maar proberen.

Deel Deze Pagina