Hoi, Ik heb al 2 testen met lichte streepjes, durf nog niet te zeggen dat het écht zo is, maar toch, de stress begint al te komen over wat ik mag en niet mag! Ik heb heel veel zin in een smos kaas (weet niet of jullie het in nl ook zo noemen, broodje kaas, mayo, sla, tomaat, komkommer, ei)! Mag ik dat gewoon halen bij bv panos? Of doen jullie dat niet omdat je niet kan weten of de groenten wel goed gekuist zijn?
Tuurlijk, gewoon blijven eten zoals normaal hoor. op een paar dingen na dan. Niet bij ieder dingetje nadenken dan wordt je knettergek
Joh nu heb ik er ook trek in... Eet smakelijk zou ik zeggen! Kijk even op www.voedingscentrum.nl wat je allemaal wel en niet mag ennuh gefeliciteerd hoor!
Misschien ga je denken dat ik erg overdrijf maar ik laat de belegde broodjes toch meestal links liggen. Heb er enkele keren gegeten maar veeeel minder dan als ik niet zwanger ben. Je weet namelijk niet of de sla op het broodje goed gewassen is en je weet namelijk ook niet of de mayonnaise zelfbereid is met verse eieren of niet... (Dat laatste zal wel niet bij broodjes van bij Panos) Maargoed, ik maak dus meestal zelf m'n broodjes klaar...
Hey meid, Ik hoop dat je smoske gesmaakt heeft maar heel eerlijk, ik zou het moest ik jou zijn vanaf nu niet meer eten! Indien je geen antistoffen tegen toxoplasmose hebt aangemaakt mag je geen groenten eten die niet goed gewassen zijn aangezien je dan risico loopt op misvormingen bij de foetus. Aangezien je in een broodjeszaak (en zeker de panos) nooit zeker kan zijn dat ze goed gewassen zijn, is het beter het zo te laten. Tot nu toe heeft je baby geen connectie met je bloedbaan dus nu kon het geen kwaad maar vanaf een week of 6 heeft ie wel contact en dan kan je beter opletten! Ook broodjes met mozarella kan je beter vermijden! Ik weet het... ik zou onderhand al een moord begaan voor een lekkere smos prepare Nog 6 maanden geduld!
Ohnee, echt? Pff en ze zijn zo lekker... Hopelijk heb ik het nu niet verpest ! Vanaf nu voor de zekerheid dus niet meer
Verpest heb je het zeker nog niet (beeb heeft nog geen contact me je bloedbaan) maar ik zou toch voorzichtig zijn in de toekomst... Mijn gyn was daar nogal categoriek in... zal best moeilijk zijn maar ik zou de groentjes van de smos laten (of ze zelf maken... dat mag natuurlijk ook)! En voor de rest, geniet ervan