harde buiken bij 14 weken zwangerschap, kan dit?

Discussion in 'Gezondheid' started by princesje83, May 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    Hallo iedereen,
    ik heb een klein vraagje wat me een beetje dwars zit.
    Ik heb het idee dat ik al wat harde buiken krijg.... :( Had zelf het idee dat dit nog helemaal niet kan maar ik weet nog wel van de eerste hoe het aanvoelde. Toen was ik al een heeel stuk verder maar het gevoel is hetzelfde, al dan wel iets minder omdat de baarmoeder kleiner is denk ik. Voel gewoon echt mijn baarmoeder flink samentrekken.
    Kunnen dit harde buiken zijn? of zou het iets anders zijn waar ik me zorgen over moet maken?
    Moet volgende week op controle, vraag het dan zoieso aan de vk maar was benieuwd of er meer dames zijn met deze ervaring...

Alvast bedankt,

xxx

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb hier vroeg in mijn zwangerschap ook last van gehad. heb toen advies bij de vk gevraagd,en die vertelde mij dat het komt omdat je dan te veel gedaan hebt. Als ik nu last van een harde buik krijg en ik neem even goed rust merk ik gelijk het verschil.

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik krijg ook wel eens een harde buik als ik aan het wandelen ben of als ik een volle blaas heb. Zo'n harde buik is volgens mij niet echt erg. Probeer het dan wel even rustig aan te doen (en natuurlijk naar de wc te gaan ;) ) en dan trekt het meteen weer weg.
    Als ik heel hard heb lopen schoonmaken en opruimen in huis voel ik soms ook spanning op m'n buik. Dat is volgens mij wél weer een teken van mijn lichaam dat ik me te druk maak.

Had dit trouwens inderdaad ook al rond 14 weken, dus dat kan best denk ik.

Share This Page