Weer (nog steeds?) klachten na lysexcisie/CIN III

Discussie in 'De lounge' gestart door Jordan, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hi dames,

Ff een vraagje, hopelijk weet iemand hier wat meer van. Voordat ik mijn vraag stel een kleine voorgeschiedenis. In februari heb ik een pauze ingelast van de ICSI. Toen merkte ik tussentijds bloedverlies op. Had ik de maanden ervoor al eens vaker gehad (daarvoor nooit) maar dacht dat het toen aan de hormonen lag. Naast het bloedverlies had ik ook rare buikpijnen en zeer veel afscheiding. Mijn fertiliteitsarts deed wat soa testen en een uitstrijkje. Uitslag, geen soa, wel PAP3a. Geen ramp maar gezien mijn klachten stuurde hij me (gelukkig) toch maar door naar de oncoloog. Die keek en zei dat ik mocht afwachten een half jaar zoals wel vaker gebeurt bij PAP3a, of direct een colposcopie. Ik koos voor de laatste :) Colposcopie toonde aan dat ik CIN III had (voorstadium baarmoederhalskanker). De cellen zijn weg gehaald middels lysexcisie in mei. Uiteraard heb je na de ingreep bloedverlies maar dat is over gegaan maar nu heb ik weer of nog steeds tussentijds licht bloedverlies. Gewoon een druppel nu en dan en vooral na gemeenschap (contactbloedingen) en na veel lopen of beweging. Ook de afscheiding is er weer. De arts heeft gekeken, de wond is dicht maar er waren we wat cellen uit mijn bm-mond gegroeid. Ze zei dat dit niet hoorde, dat het kon duiden op wederom slechte cellen maar dat er ook een kansje was dat door de lys er wat nieuwe cellen per ongeluk de verkeerde kant op waren gegroeid. Sowieso kon het bloedverlies worden veroorzaakt door deze cellen omdat dit erg kwetsbaar is. Maar ja, inmiddels is dezelfde buikpijn er ook weer. De buikpijn hoorde volgens de artsen niet per see bij de bm-hals problemen maar ik vind het iets te toevallig. Ik krijg in september mijn eerste controle uitstrijkje (normaal 6 maanden maar ik mag nu ook geen ICSI dus vandaag vroeger) en ze willen het niet nu al doen omdat dit te vroeg na de ingreep zou zijn.

Nu kom ik dus tot mijn vraag, hebben meiden een lys gehad en daarna dezelfde klachten als van tevoren gehad? Ik word er een beetje bluh van want iedere x dat ik weer afwijkingen constateer of die irritante buikpijn voel kan ik er niets aan doen maar maak ik me toch een beetje ongerust. Ben dus erg benieuwd naar eventuele ervaringen.

Thanks alvast!

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik had na mijn lisexcisie een paar weken bloedverlies, daarna nergens meer last van. Contactbloedingen ook niet meer. Hoop dat het allemaal meevalt meid!

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hi Liekje, dank je wel voor je reactie. Wat fijn dat het daarna over was. Ik ben niet zo'n stresskip maar begin hem nu toch wel een beetje te knijpen! :(

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat kan ik me voorstellen Jordan. En dat middenin je ICSI traject. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

5. diem

diem Actief lid

26 okt 2008
    203
    2
    18
    Vrouw
    Hey hier zelfde verhaal; pap3b, CIN III, lisexcisie en al verschillende controles gehad.
    Tussendoor ook last van contactbloedingen. Dit hoeft echt niks te betekenen. Er is waarschijnlijk littekenweefsel aanwezig waardoor je sneller bloedt dan voor de ingreep. Hangt ook af van hoeveel en hoe diep ze hebben moeten snijden (bij mij was dit diep en veel). Het is vreselijk moeilijk, maar je moet echt de controle afwachten. De klachten zeggen meestal niets. Ik had bijvoorbeeld helemaal geen klachten voor de behandeling terwijl ik dus toch een ernstig voorstadium van baarmoederhalskanker had. Ik zit nu te wachten op de uitslag van controle.. Echt slopend.. Heel veel sterkte, probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken, september is al volgende maand!!

Deel Deze Pagina