Nee. Ik vind mezelf tolerant, maar dat zou ook over mijn grens gaan. Ook bellen gebeurt hier niet in de auto, en als het echt noodzakelijk is handsfree. Zowel als ik rij, of als mijn man rijdt. Overigens zou mijn man het ook absoluut niet op prijs stellen als ik mijn aandacht niet bij het verkeer zou houden tijdens het rijden. Dat is wederzijds.
NEE, en hij zou het ook niet moeten doen:x Hebben zelf eens een ernstig ongeval gehad omdat een tegenligger niet oplette, nou dan weet je dat je dit soort dingen dus al helemaal niet moet doen tijdens het rijden. Een boete is niet het ergste, als het mis gaat doe je niet jezelf maar vaak ook anderen veel ellende aan. Hoop dat je je man kan overtuigen....
Het kan 100 x goed gaan, maar het hoeft maar een keer goed mis te gaan. Ik begrijp sowieso niet waarom men die stomme telefoon constant maar in de aanslag moet hebben. Reed van de week ook achter een scooterrijder die zonodig al slingerend en 15 km per uur langzamer door de bebouwde kom reed terwijl ie op zijn telefoontje keek. Ik kon niet inhalen, want er kwam een rotonde aan. Dus deed verder niks. Ja, mopperen. Maakt ie ook nog een handgebaar naar mij. Tssssss!! Snap je toch niet. Zeg maar tegen je vent dat echt belangrijke mensen niet altijd bereikbaar zijn. Staat toch veel interessanter als je niet continu reageert. Lijkt het ook nog alsof je echt leeft ipv dat je leven zich af speelt op die paar centimeter van je foon.
Ben het eens met Purk. Je man kan ook een auto aanrijden waar kinderen in zitten of fietsende kinderen.
Inderdaad. Mijn man doet dat niet en hoeft dat ook niet te doen, ik doe het zelf ook niet. Zie zo vaak mensen slingeren, langzaam rijden op de snelweg, 2 banen tegelijk en dan kijk je in de auto, jawel hoor, zit er weer eentje in met een mobiel in zijn/haar hand. Maar goed, die zijn vast ook allemaal er van overtuigd dat er niets aan het handje is en ze prima 2 dingen tegelijk kunnen doen.
Sorry maar ik vind je partner echt asociaal en onverantwoordelijk bezig. Dat iemand zichzelf in gevaar wil brengen, prima, doe het lekker maar noet in het verkeer waar andere mensen aan deelnemen.
Ts, of eigenlijk ts-man. Stel nou dat jouw kind wordt doodgereden omdat de bestuurder met z'n telefoon bezig is ipv met het verkeer? Hoe voel jij je naar die persoon? Zeg je dan: ach jij kan er ook niks aan doen? Ik snap dat dat bericht zo belangrijk was dat het niet een half uurtje kon wachten?
Nee, mijn man heeft niet eens een smartphone. En ik vind het absoluut NIET kunnen. Ik rijd elke dag 50 kilometer, voornamelijk op de snelweg, en ik zie mensen constant naar beneden kijken, naar die klotetelefoon die op schoot ligt. Belachelijk gedoe. Hoe kan het bestaan dat zoveel mensen zo idioot verslaafd zijn aan die rotdingen.
Absoluut niet. Als mijn man met zijn telefoon bezig zou zijn terwijl hij aan het rijden is, dan zou hij meteen de auto aan de kant mogen zetten. Het is zo gevaarlijk. Maar ts. als je man zegt, dan rijd je zelf...waarom doe je dat dan niet?
op you tube staat wel een confronterend filmpje van 2 meiden waarvan de bestuurder even een smsje stuurt achter het stuur, je ziet de klap en ze door het raam gaan etc.
Zelf rijden: Antwoord: Nee Ik ook niet trouwens ben er niet goed in. Wel eens geprobeerd. Maar goed ook vind het ook niet kunnen eigenlijk.
precies dit, mn man kreeg behoorlijk op zn donder als hij het alleen maar in zijn hoofd haalt om die telefoon te pakken als hij achter het stuur zit. Hij zou dus nooit weg mogen met de kinderen. Er is trouwens een fimpje online wat de mogelijke gevolgen hiervan zijn, een voorlichtingsfilm van geloof ik in Engeland.