smuldier e.d.

Discussion in 'De lounge' started by anniek, May 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Het andere topic is gesloten maar ik zou graag nog wat vragen stellen...
    hoop alleen dat dit netjes gehouden wordt want het if voor mij puur INFO!

Waar kan ik smuldier nog meer kopen?
    ik be bij de dierenzaak geweest en die had geen smuldier en zou hij dat leveren koste het 1.10 per zakje!
    plus hier had wel een etiket maar geen product....
    janlinders alleen rodi....

c1000 begreep ik?
    en waar nog meer?

en is Rodi ook goed? Ik las namelijk op de verpakking dat dat aanvullend is.

En hoe over te stappen vanuit brokken?

Kent iemand KIVO?

alvast bedankt

2. miss mimi

miss mimi Actief lid

Sep 12, 2007
    222
    0
    0
    de hoogvliet verkoopt ook smuldier.weet alleen niet of er bij jou een in de buurt zit.

groetjes

3. miss mimi

miss mimi Actief lid

Sep 12, 2007
    222
    0
    0
    de hoogvliet verkoopt ook smuldier.weet alleen niet of er bij jou een in de buurt zit.

groetjes

4. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nope, die zit hier niet in de buurt

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Heb toevallig vandaag een bakje meegenomen bij de Jumbo.
    Daar hebben ze verschillende smaken, daarnaast ook Rodi meegenomen.
    Gewoon even kijken wat onze Bo lekker vind haha

6. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wat heb je betaald voor de smuldier?
    heb je e compleet of welke?

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    ehm, geloof dat t iets van 0,79 was.
    Er zit 400 gr in.
    Het is niet compleet, maar vlees.
    De complete was op, maar wil morgen gaan kijken of ze ergens anders nog andere hebben.
    De Rodi schijven waren 0,59...daar zitten 4 x 100gr schijven in.
    Dat zijn wel completen

8. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Hier bij de Jumbo (oirsbeek) betaal je voor de vlees/pens compleet 59 cent, en voor de enkelvoudige (vlees en kip) 45 cent, en voor de enkelvoudige hart iets meer als een euro.
    Gisteren was ik toevallig bij de c1000 in Geleen, en daar betaal je voor de vlees/pens compleet maar 48 cent!!!! 11 cent goedkoper!! Meteen dus een hoop ingeslagen... De enkelvoudige zijn bij de c1000 wel 3 cent duurder dan bij de Jumbo.
    Morgen ga ik boodschappen doen bij de Jumbo, en dan neem ik de kassabon mee van de c1000. Kunnen ze fijn de prijs aanpassen ;)

9. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Je kunt best eens een dag alleen enkelvoudige smuldier geven, maar zelf geef ik het nooit 2 dagen achter elkaar.

Kivo ken ik wel, geen ervaring mee.

En overstappen van brok naar kvv: Ik heb het in 1 keer gedaan, en geen problemen gehad. Ze vallen wel af in het begin en verharen ontzettend, maar dat komt door het ontgiften.
    Het schijnt dat wanneer je brok EN kvv geeft, ze eerder last krijgen van spijsverteringsproblemen. Weet niet of het zo is.

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Dan zal ik morgen eens bij de C1000 gaan kijken;)

Bo heeft net zijn eerste Rodi schijf op, maar t lijkt zo weinig??
    Nou ja, hij mag er 2 op een dag...is het dan t beste om m die 2 ineens te geven of smorgens 1 en savonds 1?

Trouwens, ze vond t wel heel erg lekker!
    normaal likt ze haar bak niet uit, nu wel...

Een ding wat wat minder was, ze gromt nooooooooit als je in de buurt komt als ze eet.
    Maar nu deed ze t wel tegen dochterlief, maar ja die ging helaas weer eens tegen 1000000000x zeggen in naats Bo zitten terwijl die aan t eten was.
    Dus maar weer eens goed duidelijk gemaakt dat Bo dan kan bijten!

11. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Dat ligt eraan wat je zelf wilt. Er zijn mensen die voeren hun hond maar 1 keer in de 2 dagen kvv/barf, en die doen het net zo goed als honden die 2 keer per dag krijgen.
    De maag kan het aan om de nodige hoeveelheid in 1 keer te eten (ook de hoeveelheid van 2 dagen) omdat het vlees is. Brok welt op in de maag, en dat is slecht.
    Zelf geef ik 2 keer per dag.

12. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Oh ja Wendelaa, wat betreft de hoeveelheid wat je geeft: Hou je in grote lijnen aan de richtlijn: 2% van het lichaamsgewicht per dag. Maar het beste is om op het oog te voeren.
    Dus vermagert je hond, geef je wat meer, en andersom.
    De mijne kreeg eerst 2 x 400 en toen viel hij af, en nu 1 x 400 en 1 x 600 gram en doet het er goed op.

13. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Kvv zou ik 2 keer daags geven want doordat het gemalen is verteerd het sneller dan barf.
    Mijn honden barfen en krijgen 1 keer per dag en hebben ook 1 vastendag in de week.
    Ik heb mijn honden destijds 'cold turky' overgezet en dat ging zonder problemen.
    Brok en kvv combineren zou ik zelf niet doen, om brokken te kunnen verteren is een andere zuurgraad nodig en zo kun je het spijsverteringstelsel in de knoei helpen ;)

Oh ja voor zover ik weet is de pens ( als bijvoeding0 variant gemaakt van gespoelde pens en bezit dus geen/weinig voedingsstoffen, de pens compleet variant is geloof ik wel van vuile pens. ( maar het is voor je hond veel lekkerder om gewoon op een echte lap vuile pens te knabbelen ;) )
    En ik zou als ik jou was zoveel mogelijk merken kvv afwisselen, en daarbij voornamelijk letten op de calcium bron ( botten of poedertje) want smuldier bevat voor zover ik weet alleen toegevoegde calcium en geen botten. ( behalve de kip)

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Oke, ja ik had gekeken naar wat op t pak stond.
    We hebben maar een klein hondje, dus dat scheelt wel aan voedsel hahaha.

Hoop dat ze, als ze helemaal afgekickt is van brokken, ook niet meer zoveel krabt!

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ja, ik vond het ook jammer dat het topic gesloten was.
    Ik haalde het altijd bij de Plus, meestal eet onze hond zo'n twee dagen in de week Smuldier. Nu ben ik verhuisd en ging ik maandag dus speciaal naar de Emté voor Smuldier, is precies die vriezer waar de Smuldier inzat dat weekend kapot gegaan. Ze hadden achter nog maar een paar soorten, dus ik heb maar twee pakjes meegenomen, de rest was niet wat ik wou.
    Ik ben van plan om helemaal op kant en klaar versvoer over te gaan. Wil Carnibest ook nog wel eens proberen.
    Oh ja, ik geef twee keer per dag een bakje, mijn hond weegt 24 kg. Verdeel het ook liever i.v.m. een eventuele maagtorsie. En net als Sandra zegt, gewoon op het oog voeren, ik meet nooit iets af of doe het volgens het pak, elke hond is anders. Straks ga ik denk ik 'cold turkey' over, ze eet al vanaf pup 2 dagen in de week vlees, dus ik denk niet dat ze er snel van in de war zal raken.

16. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Het krabben kan ook een granen allergie zijn en dan verhelp je het niet (volledig) met smuldier want daar zitten helaas wel granen in verwerkt ;)

17. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ahh leuk een topic met alleen dit onderwerp ;) :)

Fijn dat je het bent gaan proberen wendelaa, leuk dat je hond het zo lekker vond. Minder dat hij gromt... Ik haal het bij de dekamarkt en de grotere vomar. Rond de 50 cent. En hart doek ik de zakjes, dus niet de bakjes van smuldier, en die hebben ze in lamshart en runderhart.

Rodi is ook oke, alleen smuldier ed lijken in mijn ogen wat echter hahah zal meer iets geestelijks zijn. Omdat dat echt vlees is, stukken vlees. Maar soms hier ook rodi hoor.

En wat ik in eerder topic al zei, en wat sandra ook al zei voer op het oog. Wat op de verpakking staat kan te weinig zijn (of ook tveel natuurlijk).
    Hier voer ik 4xpw compleet de andere dagen los (vlees,pens,kip gehakt ed) Ik geef de ene vit poeders bij omdat zei allergisch is voor rundvlees. Maar alleen bij smuldier, de carnibest worsten niet die zijn compleet maar dan moet ik ff 15 min rijden en dat vergeet ik wel eens :oops: . Die rollen zijn trouwens 2,50 en ik gebruik 3/4worst per dag per hond (franse bull 11kilo)

18. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Smuldier heeft geloof ik het wel een granen/glutenvrije soort maar die krijg je niet in de winkel.
    Carnibest en Haaksbarf hebben ook granen/glutenvrije soorten.

19. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Haha dat heb ik ook.. Ik vind Rodi echt zo'n 'oplikmaaltijd', terwijl hij bij smuldier toch wel wat te kauwen heeft ;)

20. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    @Draak, off-topic, ja ik was nog benieuwd hoe het met je hond gaat, maar als ik het goed begrijp gaat het dus goed? Ik wist alleen helemaal niet meer dat jij het was, aangezien iedereen weer andere fotootjes en banners heeft sinds de site vernieuwd is, dus niet herkend.
    Maar van Smuldier heb je sinds een paar weken ook Vlees Compleet, dus daar hoef je ook niets aan toe te voegen. Alleen zitten daar dus wel een beetje granen door, in tegenstelling tot Carnibest.
    Koop je die Carnibest alleen in een soort worst-verpakking of hebben ze ook bakjes o.i.d.?

Share This Page