Hallo allemaal! Ik heb last van die grote dikke vieze harige huisspinnen! Hoe kom je er van af! In 1,5 week tijd al 6 opgeruimt. Ze komen steeds vaker! Iehllll! Ik vind ze heel vies en eng! Terwijl ik verder niet bang ben voor spinnen maar deze! blehh! Maargoed iemand tips over hoe je er van af komt? Ik wil niet met vergif werken vanwege kindje en huisdieren. alvast bedankt xxx bloem
Geen idee hoe je er van af kan komen, ik vang ze altijd en zet ze buiten. Laatst 4 stuks in 2 dagen. Vriendlief is niet zo van de spinnen, anders liet ik ze gewoon zitten. Heb liever een paar dikke spinnen in huis, dan ander ongedierte zoals muggen. Want zoals je weet, zijn het hele nuttige beestjes
Zitten ze bij elkaar in de buurt of door het hele huis? Anders uitzoeken waar ze vandaan komen, een dunne kier of gat in de muur en dat dichtkitten. Bij ons bleken ze door een kier in de meterkast te komen, daar drukten ze hun dikke lijf gewoon doorheen, brrr.
Ik heb echt geen idee waar ze vandaan komen. Ik heb ze alleen nog maar ontdekt in de woonkamer. Kan echt niet ontdekken waar ze doorheen komen. Maar waar komen die spinnen uberhaupt vandaag. Waar leven ze van in en op? xbloem
http://www.european-arachnology.org/esy ... ndse.shtml Kijk maar waarom ik graag zo'n spin in huis heb
' Men kan een spin dus rustig uit het bad pakken, met de hand of met behulp van een glas en de spin buiten loslaten.' Dacht het ff niet dus! Brr ik ben bang voor spinnen. Ik denk dat ze naar binnen komen nu omdat het buiten best fris is en binnen heerlijk warm
Ik pak ze ook niet met de hand, niet omdat ik bang ben, maar omdat ze zo snel zijn dat ik bang ben dat ik ze kapot knijp als ik ze in de houdgreep moet pakken
Zo'n heel klein spinnetje maakt me niet zoveel uit. Maar zo'n grote vieze harige spin, echt niet dat ik die op ga pakken. Vorige week kroop er ook een door het huis beneden, en gisteren zat er bij ons ook een grote op de muur. Brrrr ik vindt ze zo eng.
Ik vraag me echt af waar die angst voor spinnen vandaan komt, want ze doen geen vlieg kwaad. Nou ja, vliegen wel dan Begrijp me niet verkeerd, ik was vroeger zelf panisch als ik een spin zag. Maar dan ook echt panisch...
Wil je er voortaan even een waarschuwing bij geven over het fotomateriaal.... Ik heb nu de rillingen!
Maar ik vroeg me af hoe ik ze wegkrijg!? Ik ben absoluut niet bang van ze hoor! Maar ben ook niet van ze gecharmeerd! ze zullen best nuttig zijn in de natuur! Maar in me huis hoef ik ze niet.! Ook bijvoorbeeld mieren! waar ik ook last van heb, zullen nuttig zijn voor de natuur! Die wil je toch ook niet in huis! noujah als iemand een tip heeft om ze weg te krijgen hoor ik t graag! kus bloem
Inderdaad, getttttver derrie, rillingen lopen nu ook over mijn lijf en voel het overal kriebelen. Ik heb zooooo'n hekel aan spinnen. Een hele tijd geleden zat er zo een grote griezel in de slaapkamer en mijn vriend wilde hem laten zitten in mijn angst schreeuwde ik; "Of die spin er uit of ik er uit kies maar: NU" Hahaha mijn vriend schrok er helemaal van omdat het toch wel heel serieus klonk Hij is snel die spin weg gaan halen. *On Topic* heb je al op plaatsen zoals de meterkast/kruipruimte ed gekeken of er nergens een nest zit? Wij hadden die namelijk in de schuur zitten (brrrrr) en ja dan blijven ze natuurlijk komen....
Er zijn bedrijven die je huis spinvrij maken, op een diervriendelijke en niet giftige manier. De kosten liggen tussen de 40 en de 100 euro, staat op de site. Ligt er helemaal aan wat voor woning je hebt: http://www.spinvrij.nl/2/index.php Ik laat ze lekker zitten (zolang mijn vriend ze niet ziet) want nogmaals, heb liever een spin in huis dan dat ik wordt aangevallen door muggen of dat er pissebedden of ander gespuis hier rondwandelen. Rianne, die foto is uiteraard van een spin, maar door het beeldscherm heen zal hij niet aan je komen B en N, bij ons is het precies andersom, al zit er maar een klein spinnetje op de slaapkamer, die moet en zal weg voordat mijn vriend naar bed gaat. Anders slaapt hij gewoon op de bank (alsof daar geen spinnen zitten) En als je een nest hebt, dan zijn dat echt maar hele kleintjes hoor, als ze ouder worden gaan ze solitair leven en niet meer met andere spinnen. Dus die dikkerds komen echt niet uit een gezellig nestje tevoorschijn
Brr spinnen, ook niet mijn beste vriendjes. Vanlaatst een grote in de badkamer. Helaas was het al gevlogen voordat ik mijn man erop af heb kunnen sturen. Dus het loopt nog ergens daar...... Zou niet weten hoe je eraf komt. Gewoon elke keer buiten (laten) zetten, denk ik.
Sorry, maar bij mij is het meer andersom. Heb liever muggen in huis dan 1 zo'n enge vieze dikke huisspin, laat staan van die smerige gore spinnenwebben. Jakkes! Ik vind zulke spinnen binnen niet alleen vies en eng, maar buiten ook. Laatst zette ik de vuilniscontainer aan de kant omdat ik er even met de bezem langs wou. Vloog me er ook zo'n zwarte engerd onder vandaan. Dat beest bleef me ook nog eens op een afstandje aan staan kijken wat ik nu van plan was. Had echt het idee dat hij aan kon vallen....wahahaha. Nee, met zulke dikke zwarte huisspinnen heb ik he-le-maal niks. Kleine spinnetjes en hooiwagens deren me niet, maar die harige dikke engerds, jakkes... On-topic: ik weet niet hoe je ze weg kunt krijgen. Zoals mijn voorgangers ook al suggereren, ze komen ergens vandaan. Uit een nest? Van buiten door een kier ergens? Je kunt ze wel weer buiten zetten, maar voor hetzelfde geld rennen ze net zo hard weer door zo'n kier terug naar binnen....
Hmmm, daar heb je ook wel gelijk in. Wat is het nut van een mug? Ze maken lawaai en ze prikken... Maar ik vind ze er niet zo eng uitzien als een spin met z'n smerige webben. @ Vlinderbloem: hahaha Nu weer on-topic: hoe kom je van die spinnebeesten af?