@Anniek, wat een leukerd! Buren van mijn ouders hebben ook zo eentje, ik heb hem als pup ook gezien, smolt gelijk!
mmm heb ff zitten denken maar als ik het zo doe, zou het dan goed zijn; 2 pakjes compleet 1 pakje enkel per dag dan he! of kan ik beter; dag 1 3 pakjes compleet dag 2 3 pakjes enkel dag 3 3 pakjes compleet begrijp dus dat variatie erg goed is...
Smuldier: Enkelvoeding: 50ct Compleet: 60cl lams/runderhart: 1.30-1.50 ofzo Carnibest: Worst 250 gr: 2.50 (ik gebruk 3/4)
Mijn honden krijgen meestal Rodi Lam en Rijst. Dit haal ik bij de Vomar en kost volgens mij 1.09 per pakje. Dit is een complete voeding. Soms eten ze ook Smuldier. Dit haal ik bij de C1000 en kost volgens mij 0.48. Alleen vindt ik de Pens zo stinken dus krijgen ze Vlees Compleet. Die is nieuw van Smuldier. Ik heb 2 kleine hondjes van ongeveer 10 kilo. Ze krijgen twee keer per dag 100 gram. Een stuk minder dus als wat op de verpakking staat.
Zou ik idd half,pakje geven wendelaa gewoon natuurlijk laten ontdooien en dan de helft eruit scheppen en de andere helft de volgende dag
Anniek, IK zou hele dag compleet andere dag helemaal niet compleet. Maar denk niet dat het barstens veel uitmaakt
Ik zou het lekker omgooien allemaal, dus bijv. 2 pakjes compleet en 1 pakje enkel en het is ook geen drama om eens een dag 2 pakjes enkel en 1 compleet te doen. Mijn honden eten ook niet iedere dag netjes compleet samen gesteld maar ik zorg wel dat ze over de week verdeeld wel compleet eten en alles volgens de procenten binnen krijgen.
Overigens als je toch geintresseerd bent in het barfen kun je ook 2 pakjes compleet kvv doen en dan een vers runderhart of lever geven ipv een pakje enkel ( al zou ik zelf niet veel orgaanvlees bij geven omdat er in de goedkopere versies kvv al vrij veel orgaanvlees zit verwerkt) of een lap vuile pens, kippenpoot, eendagskuiken, rauw eitje, wat yochurt, fruit/groente oid.
tesske ik ben daarin wel geintresseerd maar ik denk datik eerst eens ff de smuldier en rodi ga voeren even kijken hoe big het hierop doet... en later idd barfen....
Tja barfen is voor mij ook echt nog wel een stap te ver moet ik zeggen hahahaha. Oke, ben wel gewend om levende muizen te voeren aan onze ander huisdieren, maar hart, lever etc ...brrrr...
o met hart en lever enzo zou ik niet zo'n moeite hebben... maar iek met een konijnen of hamster vind ik toch echt té zielig! Maar ik heb er vanacht over gedroomd wat ik nu moest doen wahahaha, hoezo? het houd me bezig! wahahaha
Bah nee, dat vind ik ook niks.... Zal ik ooit nooit geven, hele dieren.... Maar een vleugeltje of drumstick ga ik wel vandaag eens uitproberen. Of beter gezegd, laat ik de hond eens uitproberen
jep heb ik ook geen moeite mee ook kippennekken moeten aardig lekker gevonden en heir in de buurt ligt een poelier dus ga ik daar eens informeren wat het kost om dat 'afval" te kopen, krijgt ie het gewoon bij zijn kvv, staat ook op barfplaats...
barf went hoor. Ik deed overigens NRV, met minder bot omdat mijn hond niet kon poepen van barf. Ik geef Kvv uit gemak, terwijl ze van barf veel meer geniet. Ik wil meteen de stoep schoonspuiten met hogedruk als ze pens heeft gegeten, en al die bloedsappen vind ik ook niet hygienisch. Ben sinds mn zwangerschap heel zeikerig daarin geworden...