Eerste hapje: worteltjes en last van?

Discussion in 'Voeding' started by piccolina, Aug 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik heb vandaag haar 3 kleine lepeltjes bio worteltjes gegeven om 17.00. Ze vond het wel ok maar daarna begon huilen en wilde niet meer. Wel wilde ze gelijk flesje achterna. Daarna ging ze slapen.
    Om 20.00 huilend wakker en echt last van buik. Scheetjes laten en huilen.

Is het normaal?
    Moet ik moergen dan weer paar lepeltjes geven en zo 3-4 dagen of moet ik stoppen met wortels?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou zelf stoppen want ze is nog wel jong voor bijvoeding en dr darmpjes reageren er niet zo lekker op.

Als je nou wel bijvoeidng wilt blijven geven, probeer het dan eens om 10u 's ochtends ongeveer. Dan heb je een eventuele reactie overdag ipv 's avonds!

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
  4. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    We mochten van cb met 4mnd beginnen met proeven omdat ze hongerige baby is en zit al lang in 30 schepjes.

Ik vroeg mij af gewoon of meerdere mensen dat hadden.
    Mijn man zegt dat het darmen nu komen opgang daarom heeft ze iets meer last van.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Baby's moeten wennen aan vast voedsel.
    CB zei het hier ook maar ze groeit nog goed op de flessen alleen dat ik bijvoeding nog niet nodig vind.
    Maar als je kindje echt hongerig is...lastig he!
    Is dit de eerste x dat ze bijvoeding krijgt?
    Eventueel kun je morgen nog een keer 3 hapjes proberen en kijken hoe ze dan reageerd, maar ik zou zelf toch wachten.
    Zelf wacht ik tot ze 6 maanden is.

6. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    1,463
    0
    36
    Noord-Holland
    De grens van 6 maanden is weer ingetrokken dus vanaf 4 maanden mag het. Hier ook gedaan ivm reflux en dat ging wel goed. Je moet niet met worteltjes beginnen maar weet eigenlijk niet meer waarom. Ik ben met sperzieboontjes en broccoli begonnen.
    En ja de darmpjes moeten natuurlijk wel wennen.

7. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Denk dat het te maken heeft dat ik 1 lepeltje moest geven maar omdat ze lekker op had en niks spuugde heeft ze 3 lepels te veel dan..

Ja eerste hapje dus.
    Zal ik morgen fruit proberen dan ipv wortels?

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Doperwtjes smulden mijn kids van toen ze net begonnen met eten! Lekker zoet en mild. Diepvrieserwtjes kan je makkelijk in kleine porties koken en pureren. Fruit zeggen sommigen weer van dat je dat beter pas na groenten kan doen ivm de zoete smaak. Maar zelf zou ik echt even wachten, als ze nu kramp had, dan pest je ze als je ze morgn weer buikpijn geeft. Rustig aan, ze hebben nog tijd genoeg om te leren eten! Je hoeft ook niet to 6 maanden te wachten, maar vandaag was waarschijnlijk gewoon te vroeg...

9. Dink87

Dink87 Actief lid

Apr 28, 2013
    278
    0
    16
    Lieve picolina, je zou het morgen nog eens kunnen proberen, maar blijft ze last krijgen misschien over een paar weken een nieuwe poging. Sem had ook veel last van zijn eerste wortels. Wij wachten nu nog even. Wel geven we nu in de laatste fles rijstebloem. Dit is beter verteerbaar. Sem heeft hier geen last van.

10. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Rijstmeel biobim had ik ook gekocht maar beter niet geven vandaag lijkt mij? Stel dat ze ook krampen krijgt??

Dankje voor adviezen.
    Ik den dat ik morgen rond 13.00 nog een lepeltje wortels geef om te kijken of het hetzelfde blijft.. Als wel dan stop ik en probeer ik broccoli dan na 1 week?

Erg zielig want ze heeft nooit krampen of pijn en nu echt duidelijk dat ze zo last van heeft en die scheetjes ook bij..
    Met moeite na 2 uur haar toch in bed gekregen slapen...
    Zelfs op handen was ze niet te troosten:((

11. Koon

Koon Niet meer actief

Ik zou met fruit nog even wachten, daar reageren darmen vaak meer op dan op groenten. Dus als je door wil gaan, dan zeker nog een tijdje wachten met fruit en eerst zachte groenten aanbieden.

12. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Het is heel simpel..
    Je kindje is er nog niet klaar voor, de darmen kunnen het gewoon niet aan..

Dus gewoon even laten voor wat het is en na 2/3 weken weer eens proberen...

Met nu blijven proberen maak je het er niet leuker op vor je kindje

13. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Omdat het nu weer wel "mag" betekent niet dat haar kindje er ook daadwerkelijk aan toe is.

@ts, misschien nutrix in de fles tegen het hongerige ipv hapjes?

14. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Nee forte-omneo haalt hier niks uit
    Ik heb cb gebeld en die zeiden dat 3 lepels gewoin te veel omdat ze dus niks uitspuugde.
    Ik moet 1e maand max 1 lepel geven en op wortels inderdaad kunnen darmen reageren met verstopping of krampjes of het us reactie dat darmen opgang komen.
    Ik kan gewoon blijven 1 lepel geven zeggen ze.

Dat ga ik ook dan overdag proberen weer kijken hoe het loopt.

15. tuc

tuc Niet meer actief

ben het eens met sam, als ze zo snel al reageert dan lijken haar darmpjes het nog echt niet aan te kunnen. Ik zou dus niet 1 lepel blijven geven, maar even helemaal stoppen en over een week of 3 verder kijken.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,818
    5,952
    113
    Female
    Door wie is die grens ingetrokken dan?
    De WHO grens is gewoon nog steeds 6 maanden!
    Dat lijkt me toch wel de leidinggevende instantie op dit gebied

Piccolina, idd rustig aan. Ik heb ook wel een gehoord dat wortels wat meer reactie kunnen geven. Wellicht even een dagje niet en dan bijv. doperwtes of sperziebonen?

17. tuc

tuc Niet meer actief

haha ja die grens is helemaal niet ingetrokken.

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,818
    5,952
    113
    Female
    "Het Consultatieburo, voor alle informatie rondom de opvoeding van uw kinderen. Gratis erbij: wat dingetjes die we zelf verzinnen:D"

19. tuc

tuc Niet meer actief

*proest*

20. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Even terug op mijn topic.
    Heb daarna nog volgende dag 1 lepeltje gegeven om 13.00 was op zich ok ze heeft wat klein uitgepoept beetje legergroene kleur.
    Dan had ik nog in de avond biobim rijstmeel gegeven- haalt hier ook niks uit ze wilde weer eten rond 3-4 uur.
    3e dag om 13.00 ook lepeltje gegeven.
    In de avond tussen 18.00-21.00 was ze ontroostbaar huilen huilen, overstrekken, liggend met benen uitzetten en scheetjes laten.
    Uiteindelijk flesje gegeven wat eerder rond 22.00. Met rijstebloem.
    Nacht was een hel ze was rond 01.30 wakker met gelijk een gegil.
    Probeerde troosten maar lukte wel alleen lopend op schouder. Ze vil in slaap maar bij wakker gelijk ook huilen. Hele lichaam gespannen en onrustig. Flesje gegeven viel ze in slaap. Om 05.00 weer wakker maar lukte mij wel haar in bed tussen ons leggen. Ze was nog paar keer wakker maar ik probeerde elke keer haar drukke benen en armen vasthouden. Zo tot 08.30 was het. Daarna weer na flesje beetje spelen ok maar daarna weer gillen huilen etc.
    Ze heeft nog steeds niet gepoept laat wel veel schetjes.
    Heb besloten met rijstmeel en bijvoeden stoppen voor 4 weken.

Maar mijn vraag is denken jullie dat het echt darmpjes zijn of iets anders? En weten jullie of baby met licht kma extra gevoelig zijn voor bijvoeden of niet? En wat is normaal poep gedraag zeg maar. Ze had hier zelden echt dunne poep het is altijd eerst klein beetje geel licht groenig daarna komt wat dunnere gele.

Ze is denk ik licht allergisch voor kma: als ze drinkt dat komen rode plekken op haar gezicht en been/arm. Ze drinkt wat onrustig maar wel alles op en wil meer. Ze is super onrustig met armen bij drinken wil flesje vasthouden en zelf sturen weghalen of indoen.
    Voor de rest heeft ze geen last van ze is dan wel soms huilerig maar niet zoals afgelopen dagen. Ze krijgt friso comfort. We konden pepti geven maar besloten het toen niet te doen in overwegingen van in welke mate ze last heeft van kma. Ka en ha zei dat ook dat als het enige is van kma is niet nodig verknipte voeding geven. Als ze wel huilerig was en afviel of andere verschijnselen had dan wel maar bij ons kijkt ze lekker vrolijk altijd en van net wat klein poep lijkt ze ook geen last te hebben.
    Maar goed misschien weet dat iemand die verhouding van bijvoeden/rijstmeel en kma hoe het normaal gesproken gaat?

We gaan nu zoiezo nog weekend kijken of het beter wordt anders gaan we naar de arts. Misschien is ook sprongetje erbij want ze wil opeens draaien en op de zij slapen..

Maar afgelopen 3-4 dagen valt ze erg moelijk is slaap en als ze slaapt dan wordt ze wakker met gegil gelijk van niks. Het is dan ook huilen maar meet schor gekrijs. Weet niet hoe ik het kan uitleggen maar dan is wel anders dan gewoon huilen zeg maar

Share This Page