hoi dames/heren, hoor net dat de kinderbijslag 9 euro per kind omlaag gaat per 1 april, baal hier toch best van want we kunnen alle centjes toch wel goed gebruiken:x
Ja dat lijkt mij ook. Vier keer per jaar maakt inderdaad 36 en geen 110. En tja...er moet worden bezuinigd, dat raakt ons allemaal. Het is niet anders zou ik zeggen. Maar het blijft natuurlijk jammer
Ik baal er ook van maar het valt me enigzins nog mee. Had veel meer verwacht namelijk, gelukkig is het 'maar' 9 euro.
Het was toch allang duidelijk welk bedrag het zou zijn? Er is altijd gesproken over dat de kinderbijslag 35 euro per kind per jaar omlaag zou gaan. Voor 2 kinderen krijg ik straks 14 euro minder in plaats van 18 euro. Volgens mij is het alleen bij de 0-5 categorie dat het echt 9 euro minder is. SVB - Kinderbijslag - Bedragen kinderbijslag
Dat valt toch nog wel mee 9 euro per kwartaal? Kan me nou niet voorstellen dat je huishouden omvalt van 36 euro minder per jaar. We moeten allemaal inleveren, en daar hoort dit ook bij. Balen, maar het is gewoon niet anders.
Mee eens. Daarnaast vind ik het ook een beetje vreemd dat mensen heel erg verbaasd zijn dat het lager wordt. Dat is toch uitgebreid in het nieuws geweest
ARGHHHH kan me ergeren aan mensen die zeggen; tja dat wist je toch enz.... Het gaat er niet om dat je het wist!!!! Het gaat erom dat het balen is! Tuurlijk is het balen en tuurlijk is het 'maar' 9 euro per kwartaal, en nee dood ga je er niet aan! Maar tis zo jammer want het is niet alleen die 9 euro maar kijkens een naar aanpassingen in kinderopvang toeslag enz.... op zoveel plaatsen wordt een kraan dichtgedraaid maar goed... tis goed weer ga me maar niet opfokken! Ik vind het ook jammer en balen
Het is ook balen, ik lever ook 40 euro per maand in en leuk is het nooit. Maar het is afgelopen tijd uitgebreid gecommuniceerd dus dan ik vind het altijd vreemd dat er zo verontwaardigd op gereageerd moet worden.
Krijgen jullie niet meer kindgebonden budget dan? Ik had daar nooit recht op maar nu krijg ik 30 euro per kwartaal aan kgb en 18 euro minder kinderbijslag dus houd toch meer over....
ik krijg geen kindgebonden budget.. maar wel met 4 kinderen is dat wel bijna een week boodschappen. of 1 paar schoenen .. in de groep van kinderen tot 6 jaar scheelt het trouwens maar 6 euro.. in de groep van 12 jaar en ouder is het 9 euro
kinderbijslag naar beneden en kgb gaat omhoog. Ik als jan modaal heb daar niets aan...Heb geen recht op kgb. Wij redden het wel, wel jammer voor de mensen waarbij het net aan is. Dan is elke euro mooi.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, ons huishouden valt er ook niet van om. Maar we kunnen niet in elkaars portomonnee kijken. Voor de ene is het een peuleschil, maar als je in de bijstand zit en je moet elk dubbeltje omdraaien dan is 36 euro een behoorlijk bedrag.
Misschien overbodig, maar laat goed uitzoeken of je wel recht hebt op combinatiekorting. Dat levert per jaar toch heel wat op! Mijn belastingadviseur heeft ons er nooit op gewezen, en heeft ons afgelopen jaar 1400 euro door de neus geboord!