hoi, net wat over zitten lezen en denk dat ik de wasnoten eens aanschaf, kan iemand me uitleggen wat je best niet of wel kan doen? Doe je de etherische olieen bij in het waszakje van de noten? alvast bedankt!
je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou er niet aan beginnnen. Witte was wordt grauw en gekleurde was wordt vaag van kleur. Ik heb er zelf nooit mee gewassen, maar toen mijn pleegdochter bij ons kwam wonen kon letterlijk haar hele garderobe in de kliko, aangezien haar vorige pleeggezin altijd met wasnoten wastte
witte was wordt grauwer, maar je kan toevoegingen erbij kopen die je witte was wel wit houden.. dat gecombineerd met drogen in de zon en je was blijft mooi gekleurde was blijft normaal gesproken helderder van kleur
Ik gebruik ze soms, maar ik heb de indruk dat ze in Nederlandsewasmachines minder goed werken. Nederlandse wasmachines gebruiken te weinig water om zonder redelijk agressief wasmiddel de boel schoon te krijgen. Ik heb hier in Indonesie een bovenlader wasmachine, zelfde sort als ze ook in bijv. Amerike gebruiken. Daarin werken die noten prima. Tegen grauwsluier in witte was gebruik ik gewoon een theelepel Napisan. Kleur blijft mooier met noten.
Ik denk dat ik het probeer, maar eerst nog vinden... waar vind ik die napisan? Gaat dit dan gewoon in het wasvak of ook in het zakje? nog tips om bij toe te voegen?