zoon 4 mnd komt 's nachts nog elke twee uur

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ingedek, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingedek

ingedek Nieuw lid

17 mei 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje Jonathan is nu 4 maanden oud en komt sinds de geboorte elke twee uur voor de borst. Hij krijgt uitsluitend borstvoeding.Hij groeit goed, slaapt verder prima, is vrolijk en uitgerust. Alleen ik dus niet...
    Tijdens de nachtvoeding neem ik hem mee naar bed, voed liggend en als ik na 30-60 min weer wakker weg leg ik hem weer in de wieg. Vindt hij prima.
    Als ik probeer te "rekken" huilt hij non-stop tot ik alsnog ga voeden, dat houdt hij rustig een uur vol en intussen slaap ik dus minder dan wanneer ik hem gewoon elke 2 uur voed.
    Overdag komt hij net zo vaak, maar dat vind ik minder een probleem. Ik bied steeds 1 borst aan, de 2e alleen als de eerste leeg is en hij nog wat wil.
    Ik werk sinds hij 3 mnd is weer 1 dag per week, kolven en flesje gaat nu prima.
    Zijn zus, nu bijna 3 jaar, sliep al heel jong door, ook met volledige borstvoeding, dus ik heb hier niet veel ervaring mee.

Is er een manier om hem te leren tenminste 1x per nacht 4 uur te slapen ipv 2? Zonder dat ik hem midden in de nacht uren moet laten huilen en iedereen de volgende dag moe is?

2. ingedek

ingedek Nieuw lid

17 mei 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    is er een reden dat mijn vraag niet beantwoord wordt? Ik zit er nl. echt mee...

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nee er is geen reden dat jouw vraagt niet beantwoord is, behalve dan dat wij het verschrikkelijk druk hebben... sorry, we komen momenteel te weinig toe aan het beantwoorden van vragen op deze site.
    Als het te lang duurt voor je hier een antwoord krijgt kun je altijd ene lactatiekundige bij jou in de buurt bellen.

ik snap dat de situatie die je beschrijft hele vermoeiend is voor je.
    Toch is dit normaal gedrag voor baby's van deze leeftijd. Dat je dochter al zo jong doorsliep is echt een uitzonderlijke situatie.
    Er is geen manier om hem te leren dat hij minder vaak moet drinken s nachts. Het gaat uiteindelijk vanzelf gebeuren maar ik kan niet voorspellen wanneer. Blijf voeden op verzoek, hopelijk pikt hij snel het dag nachtritme op en gaat wat langere pauzes houden tussen de nachtvoedingen.
    Maak het jezelf intussen zo comfortabel mogelijk, voed hem inderdaad in je eigen bed, dan kun je zelf snel weer verder slapen en pak je toch zoveel mogelijk slaap. Probeer ook wat vroeger naar bed te gaan of in het weekend wat bij te tanken.

Ik snap dat het pittig is,maar uiteindelijk slapen alle kinderen door.
    Succes en sterkte!

Mirjam

Deel Deze Pagina