ik heb een vraagje. me dochtertje heeft nu last van dat ze snacht waker wordt. ze krijgt voor dat ze op bedtje gaat warmpapfles en daarna slaapt ze lekker. dan meestal rondt 10 uur effen waker en dan slaapt ze weer en dan 12 uur is ze weer waker. krijgt ze wat drinken dan slaapt ze weer effen en dan weer huilen huilen heb als spul voor haar tandtjes maar dan is het effen goed en ga ik weer weg en dan is het effen stil en dan weer huilen. en ga ik haar trosten en effen bij haar zitten dan slaapt ze weer en als ik weg ga weer huilen. en dat gaat de hele nacht door. ze heeft bij ons gelslapen en nergens last van niet heb al een kruik in bedtje gedaan maar dat hielp ook niet echt. we hebben nu het camiping bedtje bij ons staan en haar eigen martras in zien hoe ze vanavond doet?we doen ook nooit druk niet voor dat ze gaat slapen.laast had ze zetpil gehad is hele avond goed gegaan allen snacht weer waker. weet effen niet meer wat ik er aan kan doen. iemand idee of ook het zelfde heeft? hoor het graag.
zou het te maken kunnen hebben met verlatingsangst of een sprong? Je schrijft dat als ze bij jullie ligt, nergens geen last van heeft... xxx sassie
als ze bij ons slaapt dan is het goed.in bed dan slaapt ze en ik ben waker.of ze is erg moe maar dan lukt het haar niet goed om in slaap tekomen. maar als ze in haar eigen bedtje slaapt dan slaapt ze effen dan huilt ze weer en dan wieg ik haar in slaap en dan slaapt ze weer en dan uurtjes later dan is ze weer waker,en dan huilt ze de hele nacht.en als ik haar op me arm hou dan slaapt ze ook veder allen zorda ze in bedtje ligt huilt ze weer.mschien kan het dat ook wezen met sprong of last van de tandtjes.
blijft lastig met die kleintjes omdat ze niks kunnen zeggen he.... En als je denkt dat het tandjes zijn kun je wel wat voor halen om op de kaak te smeren om het wat te verzachten... Liefs
Wij hebben er hier ook last van.. standaard om half 1 's nachts en gaat pas rond half 2 of 2 uur weer slapen.. Zodra ik uit beeld ben is het mis.. Qua leeftijd schelen onze kindjes niet zoveel.. Bij de dec.mama's hebben er meer last van.. Vaker wakker 's nachts.. Hoort denk ik echt bij de leeftijd.. Hier duurt het meestal max. 1.5 week en dan ineens is het over..
Dit kan over mijn zoontje gaan hahahaa. Ik las je verhaal en dacht, het zou toch niet? ... even naar beneden scrollen... en ja hoor, bijna 11 maanden .. Heel veel kindjes hebben enorm veel last van de 11-maanden sprong. Dan speelt de verlatingsangst heel erg op. De baby beseft dat haar moeder haar kan 'verlaten', dus weggaan. Maar ze beseft nog niet helemaal dat jij ook ergens in de buurt bent, ook al ben je niet bij haar op kamer. Mijn zoontje deed precies hetzelfde, hij sliep alleen op mijn arm, 2 weken lang ongeveer. Ik mocht hem niet eens naast me leggen, als zijn lichaam het matras aanraakte was het krijsen. Ik hield hem ongeveer 1,5uur op de arm, en als ie in de diepe slaap was, legde ik hem over. Dan ging het weer paar uur goed. Het gaat over. Nu is het belangrijk dat je er bent voor je dochter. In deze fase moet zij vertrouwen krijgen dat jij er bent als ze bang is, en dat je er bent als ze je nodig heeft. Dan is de sprong over en durft ze weer in haar eigen bed te slapen, want mama komt wel als het nodig is..
Hij had een paar nachten dat ie de hele nacht op mijn arm wilde slapen. Daarna werd het minder, op gegeven moment moest ik erbij zitten totdat ie sliep... en zo een beetje.. geleidelijk denk ik.. Bij mijn zoontje komt deze fase af en toe weer terug, maar dan duurt het 2-3 dagen, en dat is het ineens over. Maar toen met 11 maanden was het echt een grote drama. Wij hadden hier ook een topic over 11-maanden sprong. Het was een drukke topic (overigens hadden mijn dochtertjes veel minder last van deze sprong)
fijn om te horen dat er meer mamas die er mee temaken heeft. vanacht is het goed gegaan. heb haar een keer weer in gewiegt effen gehuilt toen weer veders geslapen allen 2uur was weer raak .maar veders heeft ze goed geslapen. en is echt bang dat niet meer tereug kom terwijl ik dicht bij haar ben.heb ook gehoort dat je zachtjes kunt zegen van mama en en papa zijn beneden .dat het rust gevent is. vorige week zaterdagavond waren vrienden van ons en toen was het ook beetje lawaaig en dat hoorde ze natruulijk. en toen ook steeds huilen en zo en toen onse vrienden weg waren half 2 en wij 2 uur op bed lagen was het rustig.ze denkt het is benden gezellig wil ook maar kan niet.
Hier gaat het zo ook al zo'n 2 a 3 weken. Alleen is mijn zoontje wel wat jonger, dus ik neem aan dat het de 11 maanden sprong niet is Bij ons op bed slaapt hij wel goed maar dat willen we eigenlijk ook niet te vaak. We hebben nu zijn bedje bij ons op de kamer zodat hij ons ziet als hij wakker wordt en het lijkt iets beter te gaan. Vanavond gaan we hem weer op z'n eigen kamer leggen. Hij heeft eigenlijk nooit goed geslapen. Welgeteld 1 hele nacht doorgelslapen Toen waren we er net achtergekomen dat hij KMA heeft dus toen aan de pepti en het ging stukken beter. Maar nu dus weer niet. Ach hij zal vast wel eens beter gaan slapen maar het is wel erg vermoeiend hoor. Vooral als we weer een uur bezig zijn om hem in slaap te krijgen....