Maagzuur?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Helen79, 30 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helen79

Helen79 Lid

28 mrt 2007
    23
    0
    0
    Haarlem
    Ik vroeg me af..ik ben nu 18 wkn zwanger en heb al een paar avonden last van maagzuur.. :( Maar ik dacht dat dat pas kwam als je al flink gevordert zou zijn in de zwangerschap, wie weet precies hoe dat zit en beter nog..wat je er aan kan doen..
    Enne hebben nog meer meiden er last van of sta ik hier alleen in?
    Ik vind het namelijk zo raar...nu al met 18 wkn al..
    groetjes

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

bij mij was dat zon beetje het enige kwaaltje wat bijna de hele zwangerschap aanwezig was.

je lichaam maakt ongeveer vanaf week 14 het hormoon relaxine aan waardoor alles slapper wordt in je lijf. zo ook de klep die je maag afsluit. Pas tegen het einde van de zwangerschap gaat de baarmoeder tegen je maag aandrukken en krijg je wederom maagzuur.

ik gebruik altijd een beker melk, een paar lepels vanille vla of droog brood.
    vermijd koffie, vet en veel suiker als je het wilt voorkomen.

als het echt niet meer gaat gebruik ik rennies, dat mag gewoon. je hebt ook nog andere middeltjes.

maar beter is het om het met melk of vanille vla te proberen. de ene keer helpt melk bijvoorbeeld wel en vaak snachts nam ik voor het slapen gaan een rennie, want zodra ik ging liggen was het raak.

3. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik heb ook al een hele poos last van maagzuur.
    naar veel dingen te hebben geprobeerd gebruik
    ik nu gaviscon en dat helpt echt goed bij mij.
    sterkte van chantal.

4. Linake

Linake Lid

27 mrt 2007
    97
    0
    0
    huismoeder
    de panne
    heb daar ook last van (drink een tas melk daarvoor)
    maar ook precies van een ander kwaaltje
    als ik savonds iets drink ishet precies dat ik vol zit tot aan mijn keel
    dat blijft daar altijd precies zitten en als ik dan lig krijg ik precies geen lucht kent er iemand dit gevoel

5. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    ik ben nog maar 15 weken en heb daar nu ook al enorm veel last van,heel vervelend...
    als je gaat slapen kun je er ook voor zorgen dat je hoofdiets hoger ligt(door een aantal kussen)dit helpt bij mij een beetje

6. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Voor mij geldt zo'n beetje hetzelfde als voor Angela Eyes: maagzuur is het enige kwaaltje waar ik last van heb en wat eigenlijk de gehele zwangerschap aanwezig is.....
    Ook ik drink dan melk, neem wat vanille vla o.i.d. En als het echt 'te gek' wordt, neem ik inderdaad ook een Rennie.
    Verder hield ik er met eten ook wel rekening mee: ben dol op pittig en gekruid , maar dat laat ik nu maar even.
    Succes ermee!

7. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    antagel.... is een heel goed middel, ik heb er ook ontzettend veel last van(gehad) en het werkt echt super.
    het is gewoon bij de apotheek te vrekrijgen.
    suc6 ermee

8. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik heb van de dokter een drankje gekregen, en die werkt echt super.

9. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik heb er ook best vaak last van en ben er nu achter dat het echt van te veel suiker komt dus voor mij geen koekjes meer om 16:00 uur want ik heb het altijd zo voor het avondeten en dan krijg ik niets meer door mijn keel.

Heb ontdekt dat komkommer ook help. Lekker koel ook.

Groetjes, Marijn

10. Helen79

Helen79 Lid

28 mrt 2007
    23
    0
    0
    Haarlem
    En ik dacht nog wel dat het een beetje rare vraag was..zo early in de zwangerschap...hahahaha niet dus..
    Bedankt meiden voor jullie antwoord! Ik ga de pakken melk en vla maar in slaan..en als dat niet helpt...dan gaan we weer even stapje verder!
    Ik vond het zo typisch..lig ik s'avonds op de bank en dan ineens..bah..ik zeg het zo tegen mijn man..hij zegt heb je daar nou al last van dan? Tja dat dacht ik zelf dus ook..maar ben blij dat het dus helemaal normaal is.... ;)

11. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Heel herkenbaar, ook ik heb daar de laatste paar weken al behoorlijk veel last van.... Vooral 's avonds na het avondeten. Maar wat bij mij werkt is het eten van komkommer en tomaten !

Deel Deze Pagina