Slaapjes overdag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mootjen, Apr 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    Mijn meisje sliep de eerste paar weken uren achter elkaar maar verdween al snel en werden slaapjes van 45 min (1slaapcyclus dus..) ben ik gaan inbakeren maar het bleef eigenlijk hetzelfde en ook nu zonder inbakeren is het nog steeds zo.

Ik vraag mij af, blijft dit nu altijd zo? vanaf wanneer gaan ze naar 1 middagdutje? ik wordt hier zo moe van, elke keer weer speentje of anders haar er maar uit halen tot ze weer moe is maar dan wordt ze al zo snel weer jengelig en wil dan niet meer slapen en dan is het feest :( er zit nu meestal 3,5 / 4 uur tussen de flessen dus ik zit echt met die tijdoor er tussen in te stuntelen. Zal ze ooit eens een paar uur achter elkaar blijven doorslapen?

1 pluspunt is wel dat ze al vanaf het begin de nachten doorslaapt =D> dus daar mag ik niet over klagen maar overdag wordt je er wel moe van hoor. ik let al op de slaapsignalen en meestal valt ze ook snel in slaap. ze is erg gehecht aan die speen, dus daar moet ik nog wel eens voor lopen. soms probeer ik na 1 slaapje het speentje te geven en uiteindelijk valt ze dan heel soms nog wel ff in slaap maar meestal blijft het of heen en weer sjouwen voor de speen of maar uit bed halen en dan is het drama.

Ik hoor veel moeders zeggen dat hun kleintje overdag 2/3 uur slaapt... nou hier dus niet. ben ik de enigste?

En weet iemand of dit uberhaupt nog over gaat? wanneer gaan ze naar 1 middagdutje?

alvast bedankt!
    groetjes

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna sliep toen ze 3 maanden was wel meer dan 2 a 3 uur overdag.(denk een uur of 5-6 minstens)Ze sliep dan 's morgens nog een keer en 's middags.

Ze is pas naar één slaapje gegaan toen ze een jaar was.

Ik heb helaas niet echt tips voor je...

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoe lang is het al zo dat ze steeds maar 3 kwartier slaapt?

4. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    oei al zo lang... vanaf een week of 5 denk ik
    ik heb werkelijk al vanalles gedaan, laten huilen maar dan wordt het krijsen dan gillen en dan totaal overstuur... voeding dikker maken, met het cb overlegd en die weten het volgens mij ook niet meer.
    ik kon nog wel eens met haar gaan wandelen, dan maakte ze een goeie lange ruk van misschien 2 uur maar als ik dat nu doe ligt ze alleen maar rond te kijken hoe moe ze ook is. ben ook al naar de osteopaat geweest maar die kan ook niets voor me betekenen.
    tis er echt ingebakken vrees ik

5. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier is het ook nooit echt anders geweest. maar Merle krijgt wel borstvoeding. De eerste maanden (2) heeft ze overdag wat meer geslapen, maar daarna niet meer. Ben blij dat je kindje 's nachts doorslaapt, dat heeft Merle nog nooit gedaan. Die heeft nog minimaal 2 nachtvoedingen.

En er zijn ook kindjes die wakker zijn. Merle is ook altijd heel actief geweest. Die had entertainment nodig. Of lekker op schoot. Ook dat hoort bij babies. Eerlijk gezegd vind ik het niet echt abnormaal babygedrag.

6. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Hier ook overdag een erg wakker kindje. Maarja, ze slaapt inderdaad ook 's nachts door (feitelijk genomen van 8 uur 's avonds tot 9 uur 's morgens, wel met twee flesjes: eentje om half 11 en eentje om half 7). Ik vind het ook jammer dat ze overdag niet meer slaapt, ja, af en toe een uurtje ofzo, maar niet meer de ruk van paar uur die ze in het begin deed. Aan de andere kant slaapt ze 's nachts natuurlijk veel, dus ja... Ik heb er ook geen tips voor. Wordt ze erg vervelend als ze niet slaapt? Dat is hier gelukkig niet het geval. Kan gewoon een uur alleen in de box spelen. Maar het is voor mij zelf soms wat onhandig, want ik ga niet echt dingen doen die uit de kamer zijn zeg maar. Blijf dan toch wel in de buurt als ze wakker is...

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre slaapt 'sochtends lang, na de ochtendvoeding slaapt ze nog wel zon 4 uur. En dan is ze wakker van 12 tot 3, en dan nog een hazeslaapje en dan is ze wakker van 4 tot 21 uur. Wij moeten er 'snachts wel een keer uit.
    Wat je eraan kan doen weet ik ook niet, ik leg Sterre gewoon in bed als ze er moe uit gaat zien, en als ze dan na een uur wakker wordt geef ik de speen nog een keer, meestal slaapt ze dan nog een uur of wat.
    Ik denk dat jouw kleintje al genoeg slaap heeft gehad door de lange nacht?

8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter slaapt overdag ook erg weinig.
    Ze krijgt haar laatste fles s'avonds om 19.30u en slaapt dan door tot 6.30u
    Daarna valt ze soms nog even een half uurtje in slaap.
    Om 11.00u krijgt ze weer een fles. En rond 12 uur slaapt ze dan tot ongeveer 13.00 uur en als ik geluk hebt tot 13.30 uur.
    Om 15.00uur krijgt ze weer een fles. Meestal wordt ze tegen 16.15u weer moe en dan leg ik haar weer in bed. En dan slaapt ze nog een uurtje tot 17.00 uur.

Ik vind ook dat ze overdag weinig slaapt, daardoor kom ik soms slecht aan het huishouden toe. Even een afwasje als ze in de box ligt te spelen, dat wil nog wel. Maar kan dan niet de badkamer gaan schoonmaken, dat duurt te lang. Ze wil erg grag weten dat mama in de buurt is.
    Je doet er niks aan, ben allang bij dat ze s'nachts zo goed slaapt.

9. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Hoi,

Hier ook een slechter slaapster overdag,s'nachts gaat het gelukkig goed van 22.00 tot 08.00 zonder flesje...maar overdag pfff....ze is wel moe maar moet soms wel 100 x lopen voor een speentje,echt van die hazeslaapjes...
    Ze heeft ook verborgen reflux ( dacht eerst dat het daar aan lag...) ze is ingebakerd...en wel moe....als ik haar eruit haal is ze mopperig...dus dan maar heel veel lopen...
    Ben al zo blij dat het s'nachts wel goed gaat!

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Mijn zoontje is nu 3 maandjes en bij hem verschilt het echt per dag wat hij slaapt. Ik herken heel veel wat je zegt. Hij sliep al door vanaf dat hij 8 weken was en we hoeven er nu ook echt nooit meer uit 's nachts. =D>
    Overdag is hij een hele lastige slaper, het liefst wil hij alles mee maken, hoe moe hij ook is. Je hoort hem dan inderdaad jengelen en als je hem dan in bedje legt is het gelijk huilen. Ik heb toen een puckababy gekocht. Dat is een inbakerslaapzakje en nu gaat het al een stuk beter. Nog slaapt hij niet elke dag goed, maar van het weekend heeft hij 3 dagen heel veel geslapen. Kon ook gelijk merken dat hij toen vele male vrolijker was, dan wanneer hij slecht slaapt. Gisteren was dan weer zo'n dag dat hij niet wilde slapen (mede doordat we op visite waren bij mijn ouders, hij slaapt erg moeilijk als hij niet in zijn vertrouwde omgeving is). Hij is dan op een gegeven moment zo moe, dat hij van de vermoeidheid niet meer in slaap kan komen. Heel zielig....
    Ik zou als ik jou was er niet te veel zorgen over maken, want je kleintje slaapt immers de nachten goed door. Anders is kun je misschien de puckababy proberen?

11. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

Jan 15, 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    hier ook hoor! dit is pas over sinds ze 6 maanden is. dus net 2 weken.

nu slaapt ze 2 dutjes per dag. van 10 tot half 1 en van half 3 tot half 5 meestal.

heerlijk nu want ik kan er echt op rekenen dat ze dan slaapt!

hoop dat het snel beter gaat daar!

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier hetzelfde probleem. Mijn zoon slaapt 's ochtends na zijn badje wel een paar uur, tot ongeveer 11/12/13 uur (afhankelijk van hoe zijn schema is, want daar is ook nog steeds geen peil op te trekken). Maar daarna is het een drama. Een paar dagen terug waren we op visite en daar heeft hij het gepresteerd om van 14.30 tot 21.30 wakker te zijn :confused: En niet huilen hoor. Hij lag gewoon gezellig op schoot of in de box, bij de visite. Als we hem dan naar boven naar zijn bedje brachten was het huilen geblazen, want hij was gewoon echt niet moe. Maar okay, dat komt natuurlijk ook een beetje door alle prikkels die hij daar kreeg. Maar thuis is hij overdag ook erg lang wakker, en 's nachts slaapt hij ook nog niet elke nacht door. Meestal begint hij rond 05.00 te mekkeren om zijn speentje en moet ik hem opnieuw toedekken. Rond 06.00/06.30 krijgt hij dan zijn eerste voeding.

Hij slaapt gelukkig wel vanaf een uurtje of 20.00, en drinkt zijn laatste fles slapend op, dus de avonden zijn nog wel een beetje voor onszelf.

Ik heb gisteren een elektrische babyschommel gekocht. Dat lijkt onze redding te zijn, want hij heeft er zomaar in geslapen...overdag 8) Misschien een idee? Ze worden er ook heeeeeel rustig van...

13. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Hier ook zo'n baby...
    Hij slaapt al vanaf 5 weken de nacht door. Soms 1 nachtvoeding...
    Maar overdag slaapt hij meestal maar een uurtje achter elkaar door. Hij is dan ook maar een uurtje wakker en is dan weer moe. Dus hij doet iets van 4 kleine slaapjes op een dag. Als ik met hem ga wandelen slaapt hij vaak wel een heel lang stuk, soms wel 3 uur achter elkaar, en dan moet ik hem wakker maken voor de volgende voeding...
    En heel soms gaat het een dag gewoon aardig goed.
    Ik hoop dat het nog wel iets gaat verbeteren. Over een paar maanden heeft hij in ieder geval zowiezo wat minder slaap nodig, dus dan kan hij wel langer dan een uur wakker zijn. Daardoor krijg je natuurlijk vanzelf minder slaapjes overdag.

14. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    1,617
    1
    38
    Rotterdam
    Mijn meisje slaapt ongeveer van 8 tot 8. Dan krijgt ze de 1e voeding en slaapt ze tot 'n uur of 11, wassen, 2e voeding en dan wakker tot de 3e voeding van ongeveer half 3. Daarna slaapt ze tot 'n uur of 5. 4e voeding en wakker tot de 5e voeding van ongeveer 7u/half 8. Vanmorgen was ze vroeg wakker geschrokken van 'n grasmaaier voor de deur dus ze is wakker gebleven van 8 tot 12, toen heeft ze geslapen tot 2u. Toen van 2 tot 5 wakker geweest. Ik doe in de tussen tijd dat ze wakker is ook gewoon 't huis houden. Ze ligt in de box of ze schuift over de vloer. Ondertussen praat ik tegen d'r en ga af en toe even bij d'r zitten. Ze kijkt hoe ik stofzuig en vind 't allemaal wel best. Als ze begint te jengelen zet ik d'r weer ergens anders of in d'r stoeltje. Zolang ze maar van alles kan zien en doen gaat 't goed. Mja jouw kindje is de helft jonger dan die van mij, strax kan zij zich ook meer en langer zelf vermaken terwijl jij even wat anders doet. Wat dat slapen betreft heb ik niet echt tips. Behalve, leg haar ook gewoon in haar bedje als ze bijv al 2,5 uur op is en het 'tijd' is voor 'n middag dutje. Soms gaan ze niet slapen maar liggen ze wakker in bed om zich heen te kijken. Dat is helemaal niet erg, en juist goed voor de ontwikkeling! Zo komen ze ook tot rust en vaak slapen ze alsnog even in. Of ze in slaap valt of niet, jij hebt even je handen vrij. Je hoeft 'n baby echt niet heel de tijd te entertainen hoor als ze wakker zijn...

15. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Idd een goeie tip! Mijn zoontje ligt vaak ook wel een kwartier achter elkaar alleen in de box te "spelen". Hij kan nog vrij weinig want hij is pas 2,5 maand, maar hij is dan echt niet ontevreden. Hij ligt een beetje te kijken en geluidjes te maken. Af en toe slaat hij tegen een speeltje en hij vindt het wel prima. Dus dan kan ik in de tussentijd wat in huis doen.

Zo leren ze ook om zichzelf te vermaken. Heb je er later als ze wat groter zijn ook minder omkijken naar.

Share This Page