Snachts drinkt mijn 2 weken oude baby veeel te veel. Iemand advies?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duo Penotti, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    5 minuten is echt veeeel te snel
    Liever moeten ze er 15/20 min over doen..

Ik zou dus zeggen.. Op zoek naar een andere fles+flessen speen
    En ondertussen tot je t goeie heb gevonden maar je pink aanbieden en af en toe kijken of ze al een speen wil

2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Alleen mijn zoontje had wel een verborgen reflux en de eerste weken alleen 's nachts last van. Overdag geen problemen toen. Icm te veel zuigkracht en dus flesjes veel en veel te snel leeg, dan heb je drama. Ik heb bijna alle flessen gehad die er te krijgen zijn en geprobeerd en de enige fles waar hij rustig mee dronk en niet vacuüm kon zuigen, was de fles van Nuby natural touch.

S6!

3. Loe

Loe Niet meer actief

inderdaad, vijf minuten is veeeeeeeeeeeeeel te snel. 15-25 is gewoonlijk. We hadden ook enorm veel moeite met de snelheid, uiteindelijk uitgekomen bij avent fles met avent speentje nr. 1. Eventueel kan de melk nog ingedikt worden, hoeft niet als dit niet nodig blijkt. Ik zou zeker wat aan de tijdsduur gaan doen. Een baby heeft een langere zuigbehoefte nodig, niet meer melk.

4. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor jullie advies.
    Ik probeer nu met haar om langer over een fles te doen.
    Ze drinkt nog steeds snel, dus af en toe haal ik de fles uit haar mond en probeer ik 5 min boertje te laten en dan weer verder met de fles.
    Ook voor het voeden infacol.
    Dus nu moet het snel beter gaan.

Trouwens.. Mijn dochter heeft al 24 uur niet gepoept. Dit is niet normaal toch lijkt mij?
    Hiervoor had ze bijna altijd wel wat gepoept als ik haar luier wisselde...

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik zou niet nu al beginnen met infacol. Je baby is nog geen 2 weken oud en darmkrampjes beginnen pas vanaf de 3 weken. Zorgen dat die fles er niet zo snel in gaat en je baby lekker veel bij je dragen. Evt een andere speen als je dat toch prettiger vind. Maar om er nu al van alles in te stoppen in het nog zo jonge lijfje zou ik niet doen.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Helemaal mee eens. Krampjes horen er helaas bij in de eerste 3 maanden. Hier werkte veel bij je dragen en het voor haar zo comfortabel mogelijk maken het beste. Ik heb nooit naar middeltjes gegrepen.

24 uur geen poepluier is ook normaal. Soms poepen ze maar eens in de 2, 3 dagen. Zolang ze niet verstopt zit hoef je je geen zorgen te maken.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, dat had je wel even tegen die twee meiden van ons mogen zeggen, dat darmkrampjes dan pas beginnen.... :(
    Eh, maar nee dus: darmkrampjes zijn vaak op hun hoogtepunt tussen 3 en 6 weken, maar kunnen echt al eerder voorkomen en helaas ook langer dure dan 3 maanden :(

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kleinere speen nemen, zodat ze meer moeite moet doen om te drinken.
    Dat poepen maakt niet uit, zolang ze er geen last van hebben. Je merkt snel genoeg als het verstopping is, (erg persen en soms erg winderig dan, gepaard met extreme darmkrampen, (lees: gillen en krijsen). Maar een baby mag rustig even een tijd niet poepen, dat is normaal.

Deel Deze Pagina