Ik twijfel zo... Onze jongste krijgt nog 1-2 voedingen per dag maar ik ben al een tijdje degene die het initiatief toont en soms weigert ze zelfs. Ik had mezelf zó voorgenomen ons laatste kindje twee jaar te voeden. Onze derde uk besloot nl. toen ze net geen 18 maanden was van de ene op de andere dag te stoppen met drinken en daar heb ik heel veel moeite mee gehad. Ze ging van 3-4 voedingen naar 0, ik heb toen nog een maand gekolfd en ben de borst blijven aanbieden maar ze wilde echt niet meer. Eigenlijk is het enige nadeel dat ik er nog niet klaar mee ben omdat ik moeite heb met loslaten omdat het onze laatste spruit is. Voordeel is dat ik me echt op mijn overgewicht (50 kilo +/-) kan gaan storten... Ik weet dat ik al een hele prestatie geleverd heb maar toch, die twijfel blijft.
Ik zou er geen issue van maken als ze weigert. Maar haar aanbieden is natuurlijk geen probleem. In jouw geval zou ik niet actief stoppen, maar haar volgen en er van genieten zo lang het er is. Het is natuurlijk toch een moeilijk iets, loslaten.
Dit inderdaad. Ik had ook grote moeite met het loslaten, het definitieve (kleine kindertjes worden zo groot..). Ben blij dat ik zoon gevolgd heb. Ondanks mijn verdrietige gevoel toendertijd, wist ik wel dat het echt niet beter had kunnen gaan. Dat het klaar was voor hem. Dat gaf toch steun, voor mijzelf.
Bedankt voor jullie reacties. Als ik mijn dochtertje moet volgen is zij er gewoon klaar mee. Als ik het haar niet aanbied zal ze niet meer bij me komen om te drinken. Het is echt een dametje met pit en een behoorlijk eigen willetje. Ik dub nog even verder...
Ik heb het mijn oudste ook nog een tijdje aangeboden, ene keer dronk ze dan wel, andere keer niet. Zo is het uiteindelijk heel mooi afgebouwd en gestopt.