snachts fles willen

Discussie in 'Voeding' gestart door Sabrina1984, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    Hallo allemaal

Mijn dochter van 20 maanden wil snachts nog een fles melk met rijstebloem.
    als ze heel veel gegeten heeft(komt af en toe voor) dan komt ze snachts niet.
    ik vermoed dus dat de laatste fles der niet genoeg voed.
    wat kan ik nu het beste geven voor ze gaat slapen???

groetjes sabrina

2. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    vorige maand ben ik er mee gestopt,
    Mijn meisje kwam iedere nacht voor een fles, maar zij gebruikte hem om te tutten.
    Ze valt er dus mee in slaap en iedere keer een slokje tot hij op is en dan werd ze weer wakker,want hij was leeg en wou verder tutten soms maakte ze me wel 4x wakker.
    s,morgends was ze dan helemaal nat van het plassen, haar bed vies van de melk.
    Ben het zo zat geworden dat ik de fles zo heb weg gegooid.
    Zo dat ik hem ook niet meer kon geven.
    Heeft 3 dagen geduurd met huilen jengelen krijsen.
    Heb haar s,nachts wel getroost maar geen drinken meer gegeven.
    En nu slapen we eindelijk lekker door na 21 maanden.
    Heerlijk vooral voor mij zelf, ben zo veel meer uitgeslapen,en geen bergen was meer

3. Bri

Bri Niet meer actief

Pfff, ik dacht dat ik het zwaar had gehad.... Mijn dochter heeft vanaf dat ze 10 maanden is geen nachtvoeding meer nodig. Maar blijkbaar zijn er kindjes die het veel langer volhouden.

Ik zou niet alleen naar de laatste maaltijd van de dag kijken, maar even zien hoeveel je dochter in totaal over de hele dag eet/drinkt. Misschien is dat een beetje weinig en verspreidt ze daarom de maaltijden zo over het etmaal. Persoonlijk moet ik er niet aan denken om rond die leeftijd nog steeds iedere nacht een fles klaar te moeten maken...

4. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    bedankt voor jullie reactie.

wat het is is dat ze overdag heerlijk en genoeg eet.
    savonds valt ze ook gewoon in slaap.
    en vanaf dat ze 4 dagen oud was sliep ze door.
    alleen als er tanden aan kwamen kwam ze misschien hooguit 1 week sanchts voor een fles en was het over.
    dus ik denk dat ze nu echt van die rijstebloem afwil.

ga proberen vanavond een soort bambix fles maken is iets zwaarder.

en anders maar ff door buffelen tot ze niet meer een fles wil.

gr sabrina

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou eens kijken wat ze overdag eet, want op zich hoeft een kind van deze leeftijd niet meer `s nachts te eten. Bovendien is het ook hartstikke slecht voor haar tanden! Ik zou `s nachts hooguit water geven, verder zou ik haar leren dat we overdag eten en drinken en `s nachts slapen. Pfff ik zou er hartstikke brak van worden elke nacht eruit voor een fles!

6. joja

joja Actief lid

24 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier wordt de jongste nog iedere nacht wakker (dus niet te vergelijken met jullie 'probleem'). Maar op het cb zeiden ze wel iets wat me aan het denken heeft gezet. Ze zei als je zelf iedere nacht 2 boterhammen met kaas eet dan wordt je op gegeven moment wakker omdat je honger hebt. Zo had ik in het begin van m'n zwangerschap dat ik 's nachts naar de wc moest. Daarna kon ik ook niet meer slapen want m'n lichaam dacht dat het ochtend was en kreeg honger en m'n darmen gingen borrelen. Terwijl ik nu ik iedere nacht er weer uit moet en dan ook even ga plassen er niks aan de hand is. Dus dat het puur gewenning is klopt denk ik wel.
    Dus via de harde weg het afleren (lees laten huilen) zou een optie zijn maar zou mij niet heel goed passen. De oudste krijgt hier als hij ziek is 's nachts soms nog wat melk. we zijn er ook een tijdje bij gaan liggen als hij 's nachts wakker werd. dit waren we zo zat dat we er nu alleen heen gaan en hem zeggen dat hij moet gaan slapen en we over 5 minuten komen kijken. Dus we komen even later weer en vaak is het dan goed.

Deel Deze Pagina