Mijn dochter is anderhalf en het ontbijt is altijd een probleem. Boterham of cracotte gooit ze op de grond. Bordje pap geprobeerd, wil ze absoluut niet. Granen in de fles vind ze ook vies. Het enigste wat ze nu wel wil is kant en klaar "pyjama"papje. Is dit nou een volwaardig ontbijt voor een kindje van anderhalf? Ik heb ook al geprobeerd om het ontbijt een uurtje uit te stellen (vroeg wakker) maar heeft ook geen effect.
Volgens mij zit er best wat suiker in zo'n pyjama papje. En geroosterd brood vind ze dat niks? Eet ze s middags wel brood? Ik ben zelf ook niet echt een brood eter voor ontbijt, misschien vind ze fruit fijner om de dag mee te beginnen. En daarna een broodje.
Wat eet jouw dochter als lunch? M.a.w. vindt ze brood echt niet lekker of gewoon s ochtends niet? Ik weet niet of je eerst melk geeft en dan ontbijt, zodat ze haar buik al vol heeft? Zal wel niet . Ontbijten kan natuurlijk ook met fruit en yoghurt, of ipv brood/cracker starten met een plakje ontbijtkoek of een beschuitje. Maar ik denk dat je gewoon niet zo'n hongerig kindje hebt s ochtends. Mijn oudste heeft in de ochtend ook nooit echt trek (ook nooit gehad). Wel heeft ze zin in melk en als ze naar school gaat dwing ik haar iets te eten (beschuitje, ontbijtkoek of geroosterde boterhsm bijv). Ach ja, als zij gelukkig is met een pyjamapapje... Niet te druk om maken hoor. Misschien is het maar een fase.
pyama papje is geen volwaardig ontbijt. Ik wist toen mijn dochter klein niet dat ze zo slecht waren en heb ze toen ook wel eens gekocht. Maar ze zitten echt vol met suiker, dus slecht voor gebit en gewicht maar dat laatste geldt niet voor alle kindjes. Misschien lekker wat fruit even als ontbijt?
Pyamapapje is prima als je dochter geen dikkertje is of de aanleg heeft om een dikkertje te worden. Er zitten suikers in, maar ook dat is niet per definitie slecht. Het ontbijt is goed om op te starten en als ze hier goed mee opstart dan is het toch goed? Mijn dochter is ook geen ontbijter... Ik geef haar nu weer granenpap uit eenfles en dat gaat op haar gemakje. Beleg eet ze van haar boterham, de boterham gooit ze naar de hond.
Onze jongste krijgt volle melk met 8 granenpap van bambix vanille smaakje. Hij wil smorgens echt geen brood eten. De oudste van 4,5 jaar is een drama. Hij eet amper. Sowieso normaal al, en sinds zijn laatste operatie heef hij eerst een aantal weken NIKS gegeten (95cm en nu 11kg, woog er 15 dag voor operatie)...... Voor hem ben ik inmiddels radeloos. Maar wat ik nu voor elkaar krijg is dat hij van die knijpfriut wel eet en er dol op is. Hij eet dus smorgens een knijpfruitje. Met verplicht en onder dwang een bekertje melk. Op school eet hij wat druifjes met roosvice of melk maar dat komt dus terug voor de helft. Derest van de dag ben ik bezig spelenderwijs wat naar binnen te krijgen ongemerkt. En dat gaat nu langzaam weer komen. Wat ik probeer bij mijn oudste is samen wat uit te zoeken in de winkel, samen brood te smeren of het eten klaar te maken..maar na dat klaarmaken hoeft hij niet meer
'S middags eet ze meestal wel 1 tot 2 boterhammen zonder korst, want die spuugt ze uit. Maar dat wil ook regelmatig nog wel eens naar de hond gegooid worden. Ze is de laatste tijd helemaal niet van de stukjes in yoghurt of potjes. Ga morgen maar eens wat fruit proberen en dan yoghurt apart erbij. Ze is best mager en klein dus die papjes is niet echt een probleem, maar wil inderdaad niet te veel suiker geven. Niet elke dag in ieder geval. Ze krijgt 's avonds ook alleen een papje als ze heel slecht avondeten heeft gehad. (heel warm weer of tandjes)
Ik zou iets van yoghurt of fruit geven. Mijn zoontje heeft een lange periode amper brood/crackers e.d. gegeten 's morgens. Ik gaf hem dan plakje ontbijtkoek of fruit of beschuitje. Inmiddels is zijn trek in brood terug en eet echt als een bouwvakker. 's Morgens drie boterhammen en daarna wil hij nog meer, dan mag hij nog of een cracker/beschuit of stukje fruit. Hij zal de schade wel aan 't in halen zijn. Avond eten is hier nog steeds drama.