Heel weinig drinken na nacht slapen herkenbaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roos32, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Hi,

Onze zoon is vandaag precies 10 weken en slaapt sinds 2,5 week de nacht door. Vannacht was het 23.00 - 07.00. Je zou denken dat hij vooral na zo'n nacht veel honger heeft, maar eigenlijk was zijn limiet al bereikt bij 50ml. Doorzetten heeft geen zin, want dan komt alles eruit.

Is dit herkenbaar/normaal in de ochtend en moet ik hem toch misschien wakker maken voor een nachtvoeding?

Gr. Roos

2. KimK

KimK Niet meer actief

Hier helemaal niet herkenbaar! Mijn dochter wil als ze lang heeft geslapen haar flesje en meld zich dan weer na een uurtje of 2 voor weer voeding! Daarna komt ze gewoon weer om de 3-4 uur.

Geef je wel gewoon om 11 uur nog een fles? Dan zou ik hem niet wakker maken 's nachts. Misschien wel proberen om wat sneller na zijn eerste flesje opnieuw een fles aan te bieden? Bijv 2 uur erna?

3. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik geef overdag om de 3 uur een fles. 10.00 en 13.00 drinkt hij 150ml. Om 16.00 meestal rond 130ml omdat de krampjes dan beginnen. 19.00 is hoogtepunt van de krampjes en is het met moeite 100ml. Rond 22.30 gaat er met gemak weer 150ml in. Het is de ochtendfles en de fles van de vroege avond die zo'n drama zijn. 's avonds zijn het duidelijk krampen, maar 's ochtends weet ik echt niet waar het aan ligt. Hij is ook gewoon heel vrolijk met heel weinig voeding.

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier is het vaak wel herkenbaar. Zo drinkt ze extra veel en zo drinkt ze inderdaad maar 50 ml. Ik maak er geen probleem van verder, dan komt ze daarna wat eerder en drinkt ze alsnog een flinke portie.

Deel Deze Pagina