hoi! Ik heb een vraagje. Ik ben nu ruim 19 weken zwanger en schrok van de week snachts heel erg. Ik had namelijk een hele harde buik. Binnen mijn bekkenbotten kon ik heel duidelijk de baby/ baarmoeder voelen. die kwam tot en met mijn navel en voelde erg hard en onprettig aan. Ik kan mij dit van mijn eerste zwangerschap niet herinneren en vraag me af waar het door komt en wat ik er aan kan doen. Gelukkig voelde ik de volgende morgen weer een 'normale'buik met de baby die goed schopt!. Dit weekend had ik er weer snachts last van. Vreemd maar misschien kunnen jullie mij iets meer vertellen! Alvast bedankt groetjes Mirte
Hoi Mirte, wat je hebt gevoeld is een zogenaamde harde buik. Je kunt die ineens heel strerk voelen en in de ene periode van je zwangerschap meer dan in de andere. Vaak is het als je druk bent, maar het kan dus ook heel goed 's nachts als je ligt te slapen. Door bewegingen van het kindje kan je baarmoeder ook geprikkeld raken en hard worden. En soms gewoon zomaar. Het is heel normaal en is het oefenen van je baarmoeder. Groetjes Brigitte