Heeft iemand ervaring met bovengenoemde autostoeltjes? Het lijkt me ideaal als je het autostoeltje naar je toe kunt draaien met het erin zetten en eruit halen van je kindje. Alleen zijn ze niet als veiligste getest. Als een stoeltje niet veilig is komt ie niet op de markt denk ik zelf maar hoe denken jullie daarover? Ik heb op verschillende sites reviews gelezen van gebruikers en die zijn nagenoeg allemaal zeer lovend, alleen zit ik toch met die anwb-test en test-totaal in mijn achterhoofd. Kinderzitjes voor de auto: testresultaten - Geactualiseerde tabellen - Test-Aankoop http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/resultaten_kz_2009.pdf
Hier sinds een week o twe de Axxiss. Ik vind het echt een superhandig ding! Dat draaien is top. En ach niet het veiligste... Net als jij denk ik dat alle stoeltjes veilig zijn hoor. En ik vind dagelijks gemak toch ook wel belangrijk. Ze zit er echt super goed in en ze slaapt er ook perfect. Dus ja ik ben voor!
Ik heb de maxicosi axiss, en ik ben er echt super blij mee. Hij is inderdaad prijzig...maar echt elke cent waard. Je hoeft niet zo te bukken, dus geen rugpijn meer. Als een stoel niet veilig is, mag hij niet verkocht worden in Nederland. Mensen hebben het wel altijd over het meest veilige kinderzitje,maar denk dat het er ook mee te maken heeft wat voor soort auto je hebt. De bebe confort axiss ken ik niet, maar zier er eigenlijk hetzelfde uit als de maxicosi axiss.
Hier ook erg tevreden over de axiss, en idd hij voldoet aan de wettelijke eisen. Als je in die test kijkt wat de minpunten zijn zijn dat: Gemiddelde belastingswaarden in de frontale en zijdelingse botsing Rugleuning voor grote kinderen te laag Gemiddelde belastingswaarden klinkt voor mij niet per se negatief (ja het kan altijd beter) En de rugleuning, ja dat zie ik wel weer als ie eruit begint te groeien. Heb een klein kindje, dus misschien gaat ie toch tot 3 jaar mee haha. Ik dek dat je zelf goed kan beoordelen of je kind voldoende steun krijgt door de rugleuning. En wat Consider ook zegt: het is ook belangrijk wat voor een auto je hebt. Een Tobi in een Suzuki Alto klinkt voor mij bijv niet veiliger dan een Axiss in een Passat. En dat draaien: ideaal! Heb een niet zo sterke rug en dat ik die draaiing niet hoef te maken is voor mij perfect. Succes met het maken van een beslissing!
Wij hebben ook de maxi cosi axcess en we zijn er erg blij mee. We hebben 2 auto's en in de mijne zat een gewone en dat was altijd vloeken!!! DUs hebben we er nog 1 extra gekocht. Heerlijk. Wij gaan waarschijnlijk deze week de 2e auto de deur uit doen, dus hebben we er 1 over. Als je wil mag je em wel overnemen?