Niet slapen op kinderdagverblijf.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissV, 4 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissV

MissV Actief lid

14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Julian gaat onregelmatig naar het kinderdagverblijf omdat ik onregelmatig werk heb. Ik ben ook veel vrij, maar zorg ervoor dat hij in ieder geval 1 keer in de week komt.
    In het begin sliep hij er best goed. Ook in de ruimte waar andere kindjes aan het spelen waren, dus in de drukte.

Nu was hij er afgelopen donderdag een halve dag en vrijdag de hele dag.
    Donderdag heeft hij maar een half uurtje geslapen en vrijdag helemaal niet! Ze hebben hem meerdere keren in het slaapkamertje gelegd, maar daar hield hij andere kindjes wakker.

Thuis slaapt hij altijd in z'n bedje. In de box valt hij haast nooit in slaap. Meestal is hij ongeveer 2 uur wakker en slaapt daarna 1 tot 2 uur.

Heeft er iemand hier ervaring mee? En tips? Ik zat er zelf aan te denken om de volgende keer een gedragen t-shirt van mij mee te geven en een knuffel. Dat geeft hem misschien een vertrouwd gevoel.

2. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Dit probleem heb ik ook met Noa. Ook zij sliep niet op het KDV. We hebben toen in overleg met de leidsters regelmaat afgesproken. Dit doe ik sowiezo ook thuis al. Noa heeft namelijk baat bij een regelmatige voorspelbare dag. Op het KDV is dat er echter niet. Heel veel prikkels en met andere kindjes op de kamer slapen.

Zij proberen nu de regelmaat van thuis daar te handhaven. Het heeft even geduurd, maar ze slaapt nu in elk geval daar wel. Het is dan misschien maar twee tot drie uur op een dag. Maar ze slaapt tenminste.

succus met je wakker baby!

3. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    mathijs slaapt ook niet zo goed in een slaapkamer met andere kindjes. nu hebben ze hem zelf in een campingbedje in het kantoor gelegd. Zo houdt hij de andere kinderen niet uit hun slaap en kan hij zelf ook heerlijk slapen. Prima oplossing voor hem!

4. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel slaapt op het KDV op de gang in een kinderwagen, ze hebben daar een hele grote ouderwetse staan. Ze gaven daar aan dat het voor hem te onrustig zou zijn om in de slaapkamer te slapen met meerdere kindjes. Op de gang is het iets rustiger dan op de groep en ze kunnen hem goed in de gaten houden. Hij slaapt als een roos.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin slaapt ook hooguit n uurtje over n hele dag.. Thuis slaapt hij heel veel. Tja ik bedenk me maar dat t niet anders is.. T zal op den duur wel wennen. T is gelukkig voor maar 2 dagen in de week. Wel jammer want ik kom s avonds om 18.15 thuis en dan gaat Justin bijna naar bedje omdat hij kapot is dan.

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn slaapt ook hoogstens een uurtje. Ik heb me er bij neergelegd. De volgende dag thuis slaapt ze wel weer bij.

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    mijn oudste sliep altijd goed in de babygroep.
    toen hij een tijdje in de peutergroep zat vanaf 1.5 werd het steeds minder want het groepje peutervrienden waar hij veel mee speelde sliepen ook niet meer op het kdv en toen wou hij ook liever spelen hihi.

Mijn jongste zit nu in de babygroep en die slaapt netzoveel als thuis

8. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    Lin sliep in het begin helemaal niet bij de kinderopvang (toen was ze 8 maand)! Na talloze pogingen hebben ze haar dan ook apart gelegd in een donkere, rustige ruimte. Dit werkte onmiddellijk en nu proberen ze haar meer en meer bij de kindjes te leggen en het lukt vaak beter.

Sommige kindjes moeten wat langer wennen dan anderen en anders vraag je ook of het mogelijk is om Julian ergens rustig te leggen...
    Zolang hij maar slaapt hé!

Deel Deze Pagina