s'nachts huilend wakker na crechedag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daantje57, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Mijn zoon gaat sinds 2 weken naar de creche. Ik ben een jaar thuis geweest om mijn masterstudie af te maken. In deze tijd is hij wel bij de oppas geweest als ik college had. Nu ik weer aan het werk ga blijft hij naar de oppas gaan, maar hij gaat ook een dag naar de creche.

Hij is begonnen met een aantal wenochtenden en gisteren is hij 'echt' geweest. Volgens de leidsters gaat het prima met hem daar. Hij eet goed, speelt lekker en huilt weinig. Hij huilt ook niet als we hem wegbrengen en zwaait de leidsters gedag als we weer gaan... allemaal prima dus denk ik.

Maar al een aantal keer is hij de nacht nadat hij op de creche is geweest behoorlijk van slag. Hij wordt meerdere keren wakker en huilt dan. Hij wil dan alleen maar bij mij op schoot verder slapen. Vannacht was het weer feest van 1 tot 2 en van 5 tot 6 ....

iemand die dit herkend of die er een verklaring voor heeft?

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Verwerking van de prikkels denk ik. Hij maakt een hoop mee op zo'n dag, alles nieuw, allemaal nieuwe gezichten, veel lawaai, dus kortom veel prikkels. En misschien te weinig geslapen overdag?

Als hij wat meer gewend is, zal het vast beter gaan.

3. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik sluit me aan bij Caro! Hier ook een paar keer gehad maar inmiddels niet meer. Ze gaat nu iets van anderhalve maand naar de creche.

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Denk ook invloed van de prikkels. Hopelijk went hij aan de creche en wordt het minder.

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ja prikkels denk ik ook. Hopelijk gaat het snel over!

6. Papillon 16

Papillon 16 Nieuw lid

17 aug 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk idd ook prikkels. Misschien een tip? Als je thuis komt gewoon de dag doorpraten, lekker in bad en boekje lezen. Hielp bij ons heel goed. Vooral het praten erover.
    Hoop voor je dat het snel over gaat! Succes!

7. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prikkels! Veel drukte om hem heen dan hij gewend is. Komt goed.

8. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook gehad de eerste dagen.. Idd prikkels er gebeurd op zon dag zover om zon kindje heen en smacht verwerken ze dat helaas...

Maar mijn zoontje had er snel geen last meer van, nu af en toe nog maar is het maar een even in zijn slaap jengelen en is het weer stil

9. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Oke bedankt! Gelukkig zijn er meer die dit herkennen. :)

Deel Deze Pagina