Hallo! weet niet of ik het hier goed plaats? sorry als het niet zo is... maar heb even een vraagje. Ons zoontje van 8,5 maand slaapt nu sinds een maand heel erg slecht. Eerst 1x per nacht eruit (ok dat is nog prima) maar sinds kort 2x per nacht eruit en ook savonds als hij om 1930 in bedje ligt, dan is hij zowiezo voor 0000 uur aantal keren wakker geweest. Hij ligt dan echt te gillen en te krijsen in zn bedje en is helemaal overstuur en paniekerig. zodra 1 van ons hem oppakt dan zucht hij heel diep en ligt hij lekker te kijken en een tijdje later ook te lachen. Hij sliep vanaf 3 weken oud de hele nachten door , en nu ineens slaapt hij zo slecht. Overdag oogt hij ook totaal niet moe en heeft genoeg aan een middagslaapje van een uurtje. ik leg hem geregeld in de box waar hij een paar speeltjes heeft en ik hem ook niet stoor als hij speelt. Hij vind het (nog) erg fijn in zn box Verder hebben we een vast schema. om 1730 warm eten 1930 in badje 1945 90 cc melk (eerder was dit altijd 200cc , maar we kregen het idee dat dit teveel was in een keer) en sinds kort doen we dus rond 2300 nog een flesje melk (pyjama papje van bambix 160cc) Vaak als hij snachts wakker is krijgt hij nog weer een klein (90cc) flesje, wat hij gulzig opdrinkt. Zou dit gedrag weer overgaan? En doen we wat fout? wat kunnen we er eventueel aan doen? Hij slaapt trouwens altijd op zn eigen kamertje , dit heeft hij altijd al gedaan vanaf de geboorte. Miss dat de tandjes doorkomen , maar we voelen nog niet zoveel. Tevens is hij nog niet echt heel veel meer aan het bijten op iets. wat zou hem zo paniekerig kunnen maken denken jullie? heb het idee dat hij dan echt bang is. Nou een heel verhaal maar we weten niet echt meer wat we moeten/kunnen doen. Bedankt alvast voor het lezen en meedenken! Groetjes Ella
Hoi hoi, De periode rond de 8 maanden is altijd een periode van éénkennig zijn. Daar zit hij middenin nu. Hij kan ook dromen nu, en daardoor bang worden. Je kunt hem helpen door er steeds te zijn voor hem als hij huilt. Hij heeft behoefte aan die basisveiligheid. Even zachtjes gerust stellen, en een aai over de bol en dan weer weggaan. Probeer hem niet uit zijn bed te halen. Heel langzaam probeer je af te bouwen. Wat gebeurt er als je na zo'n huilbui weer weggaat? Maar heeft hij helemaal nog geen tandjes dan? Groetjes Adrienne
hoi! Wij halen hem juist wel uit bedje , omdat hij ook niet rustig wordt als we hem in zn bedje proberen te kalmeren. uiteindelijk gilt hij dan alles bij elkaar en halen we hem er eigenlijk altijd uit. Als hij naar beneden is geweest met een van ons (en dan vaak met een flesje) en ik leg hem dan weer in bedje , dan kijkt hij me altijd na en daarna ligt hij soms nog wat zachtjes te jammeren , maar meestal valt hij dan wel in slaap (maar dat is dan altijd na een klein flesje melk 90cc) nee hij heeft nog geen tandjes! moet dat dan al wel? het voelt wel wat ruw en bobbelig, maar volgens mij/ons heeft hij er ook nog niet zo extreem last van. tenminste ik zie wel kindjes die er erg veel last van kunnen hebben en waarbij je het dan ook echt merkt dat ze tandjes krijgen. groetjes Ella
Hoi hoi, Ongeveer met 6 maanden krijgen ze de eerste tanden. Hij kan natuurlijk wel laat zijn. Zou goed kunnen dat hij er wel last van heeft, en er 's nachts wakker door wordt. Het kan ook een sprongetjes zijn in zijn groei, waardoor hij wat meer honger heeft dan anders. Je zou die vraag eens kunnen stellen aan de voedingsdeskundige op deze site, die weet er meer van af dan ik. Groetjes Adrienne
Hoi Adrienne , heel er bedankt voor je antwoorden!! Hopelijk komen de eerste tandjes snel door Groetjes Ella