Eczeem

Discussion in 'Baby en dreumes' started by anieska, Apr 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anieska

anieska Actief lid

Apr 24, 2014
    447
    0
    0
    Hey allemaal,

Even een vraagje. Mijn dochtertje is 15 maanden en heeft last van eczeem.
    Weet eigenlijk niet precies wanneer het begonnen is maar al wel een aantal maanden geleden, zo niet langer..
    Het begon als ze niet fit was, dus verkouden of ziek, tandjes etc. We smeerden dan met vaseline, en als zij zich weer beter leek te voelen waren de plekjes ook weg.
    Moet er even bij zeggen dat het alleen in haar gezicht is, rondom haar mond...
    Maar nu lijkt het steeds vaker terug te komen terwijl ze zich verder goed voelt en niet ziek is. 3 weken gelden bij de huisarts geweest, en we kregen hydrocortison voor 2 weken, plus koelzalf voor erbij. Nou helemaal goed, eczeem weg. We zijn nu precies een week gestopt, en jullie raden het al, het is weer terug, niet zo heftig nog, maar wel elke dag iets meer.
    Huisarts gebeld voor overleg en weer beginnen met hydrocortison, totdat de plekken weg zijn, en dan afbouwen...
    nu kreeg ik te horen dat het ook eventueel met hooikoorts te maken kan hebben. daar is het nu het seizoen voor, ze zou dan een kruisreactie hebben. Op zich kwa hoe het zich ontwikkeld klinkt me dit niet raar. Dus eerst bij verminderde weerstand, nu sinds een maand continu, maar het hooikoorts seizoen is dus ook aangebroken.

Lang verhaal hihi..

Zijn er meer mensen met ervaringen met eczeem en de oorzaak ervan???

2. deesjuh

deesjuh Niet meer actief

Hier heeft de kleine ook eczeem maar hier zijn we nog aan het uitzoeken wat het kan zijn, hier is het zoiezo koemelkallergie en nut zit het ook rond om zijn mondje.

Share This Page