Voor het eerst vliegen!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door palmie37, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    We gaan volgende week donderdag voor het eerst ECHT op vakantie met het vliegtuig naar Portugal voor een weekje!
    We gaan met goede vrienden en hun twee kinderen waarvan de oudste even oud is als Chloe en haar beste vriendinnetje is!
    Nu merk ik aan mezelf dat ik het heel erg spannend vind, niet voor mezelf maar voor Chloe.
    Ze is een heel gevoelig meisje, hoe gaat ze dit vinden en hoop maar dat ze geen last van haar oortjes krijgt enz....
    Herkennen jullie dit en hoe gingen jullie hiermee om?
    Probeer er zo makkelijk mogelijk mee om te gaan en het niet TE spannend te maken maar in mezelf ben ik best wel zenuwachtig:)

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik heb al een keer of 6 gevlogen met D. en nooit problemen gehad. Als kind zelf ook veel gevlogen en vond het prachtig. Wel soms veel last van mijn oren maar ik had dan ook vaak oorontstekingen. Wat helpt is drinken tijdens het opstijgen en landen. Ik denk dat mocht ik nu weer met D. vliegen, ik alsnog zou proberen hem in de rugdrager mee te nemen op het vliegveld. D. Is ook een gevoelig kind en op een drukke plek als een vliegveld is het dan fijn als ze niet tegen al die benen moeten aankijken. Probeer er zelf relaxed in te staan. Neem nieuw speelgoed en boekjes mee, genoeg te eten en te drinken en maak er een leuke nieuwe ervaring van!

3. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik zat er ook over in omdat ik zelf zoveel last van de oren heb en echt oordoppen in moet hebben. Maar noa heeft nergens last van gehad. Ik neem altijd rozijntjes en knijpfruit mee en heb drinken klaar staan. Als we stijgen en landen krijgt ze een doosje rozijntjes. Ze vind het vliegen heel erg leuk en op het vliegveld gaan we altijd proberen om bij het raam te gaan staan zodat ze alles kan zien wat er gebeurt. Ik probeer zoveel mogelijk het vooral niet te laten merken aan haar.

4. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ja ikzelf heb ook veel last van mijn oren, doet echt pijn vooral bij het dalen!
    Hoop maar dat Chloe nergens last van heeft;)

5. tuc

tuc Niet meer actief

Onze oudste was 1,5 en die vond het geweldig!! Voor de oortjes neem eem flesje of tuitbeker mee waaraan ze kan zuigen op het moment va stijgen of dalen. Dan heeft ze geen last van dr oren.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik maak onderscheid tussen leuk spannend en eng spannend. Vliegen is leuk spannend. Ik benoem dat mijn dochter het best spannend mag vinden en dat ik het zelf ook spannend vind. maar dan wel leuk spannend! Mijn dochter begrijpt dit verschil goed en benoemt het nu zelf ook. Wees niet bang om toe te geven dat je zelf iets spannend vind. Kinderen hebben dit vaak toch wel door en zo leer je ook dat deze gevoelens normaal zijn en hoe je ermee om kunt gaan. Kortom mijn tip is: jullie vinden het samen leuk spannend dus!

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ga van het positieve uit. Mijn kinderen vonden en vinden het altijd superleuk om te gaan vliegen, op Schiphol is zoveel te zien. En op de leeftijd die jouw dochtertje heeft kun je alles ook goed uitleggen en als je zelf relaxt bent, zal zij het ook alleen maar leuk vinden. Mijn oudste is ook best gevoelig maar ze heeft het nog steeds over het vliegen van deze zomer en het broodje wat ze gegeten had en dat ze ging kleuren etc etc.

8. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Zijn net 2 weken terug met dochter van 6 maanden en een van 3 jaar oud.(voor haar de 2e keer) Geen last van de oortjes gehad. Beide wat drinken gegeven met stijgen spelletje mee en bij de action van die prularia gekocht voor een paar centen. Zodat ze onderweg elke keer iets uit kon pakken. Ze vond het hartstikke leuk! en leuk spannend! de jongste is in slaap gevallen tijdens het drinken en bij aankomst pas wakker geworden.

Probeer je niet te druk te maken, je brengt die spanning toch een beetje over op je kind.

Terwijl het misschien reuze mee kan gaan vallen.

Het komt zoals het komt je kan er toch niks aan veranderen mocht ze het bijvoorbeeld niet leuk vinden in het vliegtuig.

Fijne vakantie!:)

9. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Wij zijn in mei naar america geweest, was 11 uur vliegen.
    Bij stijgen sliep ze al half uur voor vertrek. Dan 1,5 uur geslapen en rest van reis wakker. Ze heeft zich prima vermaakt. Kreeg af en toe een cadeautje, liep lekker heen en weer en kon ook tv kijken. Ipad mee en lekker spelletjes gedaan aan het einde was ze het wel zat.
    Op heen weg heeft ze de landing mee gemaakt, zewas erg moe en heeft wel gehuild. Deed zeer aan oren en drinken was al snel op. Dus tip geef drinken niet te vroeg tijdens landen!!
    Terug weg is ze half uur voor landen ook in slaap gevallen.
    O en mijn dochter is ook heel gevoelig.

Dus ja je kan van alles in je hoofd halen het gaat nooit zoals je denkt.
    Zelf heb ik vliegangst, heb pilletjes van de dokter gekregen en was rustig.
    Mijn dochter vond het verder super leuk en heeft het er nu soms nog over.

Wat ook erg goed werkt tijdens stijgen en landen, van die dummie snoepjes. Die zijn niet zo snel opgegeten! Die blijven beetje plakken en moeten zeflink kauwen ook al zijn ze zo klein.

Lekker alles loslaten! Het gaat nooit zoals je verwacht enals je er zelf relaxt onder bent gaat het zeker goed.
    Heel veel plezier!!

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Neusspray halen voor de oortjes en even sprayen voor het opstijgen. Niet de zoutoplossing maar die andere met moeilijke naam :D

11. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Dank jullie wel voor alle tips die kan ik zeker gebruiken hihi!
    We hebben er heel veel zin in maar het zal wel wennen worden, we vliegen smorgens om half 7 al dus dat word midden in de nacht uit bed haha ze zal niet weten wat haar overkomt...

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Joh, dan slaapt ze de hele weg, helemaal kapot van het vroege opstaan. Ideaal is dat met die akelige vertrektijden.

13. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Dit dachten wij ook slapend van bed halen in de auto zetten en mooi door slapen maar nee hoor klaar wakker. We vertrokken om half 3 snachts naar schiphol en we vlogen om half 6 toen. Ze is de hele tijd wakker gebleven. Terug weg vlogen we pas om 8 uur savonds en toen heeft ze wel de hele reis geslapen.

Afgelopen jaar vlogen we overdag vanaf Eelde vond dat lekker relaxed. Dus slapen heeft ze toen niet gedaan

14. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Nou we leggen haar mooi op tijd in bed, normaal is het om half 8 en nu dus half 7, kan ze lekker nog 8 uurtjes slapen!

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Haha ja dat wakker blijven ken ik. Wij moesten deze zomer om 12 uur snachts weg. Kinderen helemaal blij en klaarwakker door het huis rennen toen ik ze had wakker gemaakt, uur lang in de auto gewoon wakker, pas in het vliegtuig rond vijf uur gingen ze weer slapen!

16. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Wij zijn gister terug gekomen en vertrokken 2 weken geleden om 5.00
    Doen we niet meer;)ze was wel lief maar de nacht was ze helemaal op.
    We vliegen 2keer per jaar,maar ze blijft het spannend vinden niet eng gelukkig.
    We zeggen,handen omhoog als we vertrekken net of we in een achtbaan zitten.
    Vind ze geweldig.
    Gister vertrokken we om 23.00 en heeft ze heerlijk geslapen.

Deel Deze Pagina