Over 6 weken ga ik weer werken. Ik kan gaan kolven of live voeden op het kdv wat maar 500 m van mijn werk is. Zijn hier meiden die ervaring hebben met voeden op het kdv? En hoe gaar dat dan als mijn kindje nog geen strak ritme heeft. Of met een regeldag? Huilt hij dan om de borst tot ik er ben? Graag jullie ervaringen. Gr. Kleintje
Ik moet ook over ongeveer die tijd weer gaan werken... en kan ook live voeden. Ik kies dan ook voor live voeden... denk ik?? Want ik kan natuurlijk niet weg op verzoek... de fles kan wel op verzoek warm worden gemaakt natuurlijk!! Maar dan ga ik toch proberen om mijn meisje in een soort van 'regelmaat' te krijgen mbt voeden. Mocht ze een regeldag hebben dan heeft ze nog zo een flesje gehad. Ik zorg gewoon dat er altijd borstvoeding voor haar is in de fles. En mocht ze op het moment dat ik kom, geen voeding willen, dan kolf ik maar alsnog... Best lastig eigenlijk he? Vooral om het voeden op verzoek... Ik denk dat het vooral gewoon proberen is wat het fijnste werkt en even belangrijk, waar jij je goed bij voelt Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar live voeden, want als ik ergens van tot rust kom, is het wel mijn meisje aan de borst!!
Hier hadden we ook geen strak ritme. Bij de oppas dronk ze eigenlijk altijd om de 3 uur. Ik zou idd gewoon wat melk meegeven voor het geval dat en verder lekker live voeden!
Ik heb nooit live gevoed op het kdv (alleen bij het ophalen, dus voor we naar huis gingen nog even laten drinken daar), terwijl dit bij m'n dochter best had gekund qua werklocatie. Belangrijkste redenen: ze dronk volledig op verzoek en niet op schema, dus ik wist niet wanneer ze trek zou hebben en wanneer ze zou slapen. En zij raakte overstuur als ze mij even zag en ik daarna weer wegging. Alsof ze redeneerde: mama is er weer, dus ik ga met haar mee. Als dat niet zo was (is een keer gebeurd, dat ze mij op het kdv zag toen ik haar broer kwam halen voor een doktersbezoek, maar zij moest daar blijven) moest ze vreselijk huilen, veel erger dan bij het wegbrengen 's morgens. Dat vond ik echt te zielig. Maar er zijn vast ook baby's die daar geen punt van maken, of die er snel aan kunnen wennen. Dan is zo veel als mogelijk live voeden denk ik wel fijner dan alles kolven.
Ja, althans redelijk vast. Ik blokte twee keer per dag 3 kwartier in mijn agenda om te kolven, maar hier kon wel wat mee geschoven worden (uurtje eerder of later kon wel, maar moest niet meer worden; mijn secretaresse wist dat ook). De belangrijkste redenen voor het kolven-op-schema: - handig voor iedereen die afspraken met of voor mij wilde maken, dan wisten zij ook waar ze aan toe waren - voorkomen van te lange tijd zonder kolven, wat zou kunnen leiden tot lekkage of tot snel teruglopen van productie
Ook ik heb nooit op het kdv gevoed, ondanks deze naast mijn werk ligt. Dit omdat ik mijn werkdagen ook echt aan mijn werk wilde besteden en niet de zorg van mijn kindje overdag erbij wilde hebben, want het is toch best spannend als je ze voor het eerst wegbrengt.
Ik heb mijn zoontje ook altijd (noodgedwongen) op het kdv gevoed. Hij weigerde de fles, dus ik moest wel. Het kdv is ook naast mijn werk gelegen, dus het was ook gemakkelijk. Ik sprak altijd een bepaalde tijd met de juf af, maar mocht mijn zoontje eerder honger hebben, dan belden ze. Dat is wel verschillende malen gebeurd, hoorde ik door de telefoon een overstuur jongetje... Dat was wel vervelend... Ik voedde daar overigens altijd op de gang naast de groep. De groep van mijn zoontje zat helemaal aan het einde van de gang, dus eigenlijk alleen de leidsters kwamen daar langs. Ik mocht overigens ook bij hun in de teampost zitten, maar ik vond de gang wel lekker rustig eigenlijk...
Ik voedde op verzoek maar had gewoon 2 kolfmomenten op mijn werk. Maar ik had ook niet de optie om te gaan voeden. Weet niet of ik dat gedaan had hoor.. moet je ook 3x weg ipv 1x
Ik heb altijd gekolfd, inderdaad vanwege het voeden op verzoek. Dat vond ik met flesjes toch makkelijker voor de gastmoeder. Verder wilde ik dat he zo min mogelijk werktijd zou kosten allemaal, en als ik naar de gastmoeder zou gaan zou er per voedingsmoment toch weer zo'n 10 minuten bij komen.
Onze mooie man is nu 7 maanden en ik ben weer gaan werken toen hij bijna 5 maanden was. Ik voed op het kdv, omdat ze op mijn werk geen kolfplek hebben en omdat ik het veel fijner vind. Ik voed nog steeds op verzoek. Wat betekent dat het kdv belt als onze man honger krijgt. Ideaal! Zo kun je je kindje ook nog even zien. Ik weet niet of het met je werk te doen is hoor op verzoek voeden. Ik ben echt voor voeden op het kdv, vond het zo fijn om hem weer even te zien en borstvoeding te geven. Ik wilde het eerst tot een half jaar doen, maar werd zo verdrietig van het idee dat ik moest stoppen. Gelukkig mag ik tot 9 maanden onder werktijd blijven voeden.
Als je werk het toelaat zou ik naar het kdv gaan om te voeden, toch fijner dan kolven en je borsten worden beter geleegd. Zoals 'moon81' al zei, ze kunnen je bellen als je kindje honger heeft. Je kunt dan voor de zekerheid een paar afgekolfde voedingen achterlaten, zodat zij hem ook kunnen voeden mocht je even niet weg kunnen of als hij een regeldagje heeft. Ik voed ook volledig op verzoek, maar vanaf een maand of 2 is de praktijk toch dat er vrijwel altijd minstens 3 uur tussen zit. Dus ook voeden op verzoek kun je wel een beetje plannen als je kindje iets ouder is. Kolven vind ik opzich ook wel te doen hoor, wel met een dubbelzijdige kolf, dan ben ik in 10 minuten klaar (tegenover 40 minuten enkelzijdig), maar mijn opbrengst is altijd minder dan een volledige voeding, dus moet tussendoor en in het weekend flink bijkolven om voldoende voedingen te krijgen. Dus het is wel ideaal als je naar het kdv kunt! Kun je hem ook nog even knuffelen