Waterpokken hoe lang besmettelijk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hexje, 26 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland
    Hallo allemaal,

Volgende week hebben we sint viering bij mijn schoonouders en ik hoorde net dat mijn mans nichtje (2) die er ook is waterpokken heeft!
    Nu slaat bij mij de twijfel toe.... hoe lang is ze besmettelijk voor andere kinderen? Hoeveel risico lopen mijn meiden als we gaan? Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op 2 kids met waterpokken (ik weet dat ze het vroeg of laat toch wel krijgen maar ja als ik het nog ff uit kan stellen) of maak ik me nu gewoon te druk?

Ik weet het we hebben nog een week maar toch......

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes Hex

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Grote kans dat de vlekken dan al uitgedroogd zijn, als dat niet het geval is dan is het nog besmettelijk.

Mijn zoon had er 5 dagen last van, maar wij waren op dat moment in Turkije dus hij heeft veel in de zon gezeten en in het zoute water. Zijn tweeling broertje heeft het niet gehad. Terwijl ze uit hetzelfde glas etc dronken en een blaasje op zijn mond had. Best apart

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

inderdaad als de blaasjes zijn ingedroogd is het niet meer besmettelijk, maar hebben ze elkaar recent nog gezien? Want waterpokken kan al 3 weken van te voren worden door gegeven en zouden ze reeds besmet kunnen zijn en het dus kunnen krijgen.

4. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland
    Thx voor jullie reactie's euh 13 november hebben ze elkaar nog gezien;) dus dan zouden ze ook al besmet kunnen zijn?? Heb nog niks gezien:D

Ik ga in elk geval zaterdag even bellen om te vragen of de blaasjes al ingedroogd zijn.......:cool:

Deel Deze Pagina