Krampjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door haailena, 5 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Halo dames,
    Even een vraag over krampjes.
    Wat is normaal bij krampjes? Hoeveel "mag" je baby dan huilen?

Ons zoontje van 3,5 week heeft last van krampjes. Eerst was het af en toe huilen en kon hij getroost worden. Dit is in een week tijd veranderd naar zeker 3x 15-20 min huilen tussen zijn voedingen door. (Elke 3 uur krijgt hij een fles). Het begint direct na zijn voeding en dan heeft hij wel een uur nodig om echt rustig te worden. Dan slaapt hij ongeveer 3 kwartier en begint het weer met benen trekken en rood worden daarna kreunen en huilen. En dan voordat hij een volgende voeding moet krijgen heeft hij ook nog last. Hij laat ook erg veel scheetjes (zeg gerust volwassen asociale scheten :) )
    Onze oudste had koemelkallergie en kippenei allergie. Maar hij had dr ook uitslag enz bij. Onze andere heeft verder geen andere symptomen.

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zou je kindje niet teveel laten huilen.
    door huilen happen ze ook weer lucht naar binnen wat weer extra krampjes geeft.
    ben je al overgestapt op de voeding voor krampjes?
    ik ben zelf een paar weken geleden overgestapt op de speciale voeding en probiotica en ook nog darmkrampjesdruppels van kv.
    nu begint dl rustiger te worden met de darmpjes.
    ik laat haar door extra lucht binnen happen dus eigenlijk niet huilen.
    ik wacht alleen af of ze ligt te mopperen of dat ze echt gaat huilen.
    dl vind het trouwens ook heel fijn om buik op buik te liggen als ze echt last heeft van de krampjes.
    dan valt ze meestal zo in slaap

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou zelf bij een ouder kind met een allergie bij deze zeker ook denken aan een koemelk allergie. Onze dochter had KMA en daar kwamen we na 8 weken huilen achter. Zoon ging in zijn eerste maand steeds meer huilen en toen zei de CB arts al "Stap maar over!" Ze hebben een verhoogde kans op KMA en zeker als het iedere keer een bepaalde tijd na de voeding is zou ik er zelf voor kiezen om een pak pep te kopen en het te proberen. Als dat het niet is, kan je altijd nog verder kijken.

4. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Dank jullie voor de antwoorden.
    Als hij begint met huilen kan ik hem niet stil krijgen.. Op de buik liggen helpt ook niet..
    Andere voeding heb ik nog niet geprobeerd. Morgen ga ik naar het CB om het daar over te hebben. Maar voel me dan altijd zo'n zeur moeder, haha.

5. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hielp venkelthee, gewoon een paar druppeltjes (heeft geen allergieën oid). Kan door de fles heen of, bij bv, "los" geven.

Deel Deze Pagina