Vanaf deze maand gaan mij man en ik proberen zwanger te worden. Ik zou graag meer willen lezen over zwanger worden en de zwangerschap en ook over het eerste jaar van de beeb. Ik vind het zonde om boeken te kopen die achteraf tegenvallen, en wil weten welke boeken jullie erg leuk/handig vonden omtrent dit thema. Welke boeken raden jullie mij aan? Liefs Madeliefie
Ik vind de boeken van Beatrijs Smulders erg goed: Veilig zwanger worden, Veilig zwanger, Veilig bevallen en Veilig door de kraamtijd. Die eerste weet ik niet zeker of die idd zo heet, die heb ik zelf niet. Maar dit zijn goede, informatieve boeken waar je niet depressief van wordt omdat er alleen maar ellende in staat. Heel veel succes! Groetjes, Marloes
"Het grote wonder", van Lennart Nilsson, een al wat ouder boek, maar bijzonder mooie plaatjes! En misschien nog eventjes aan de vroege kant als je nog niet zwanger bent, maar momenteel ben ik bezig in "Borstvoeding, ja natuurlijk". Van Hannah Lothrop, een zeer inspirerend boek over borstvoeding.
Heb die boeken van Beatrijs Smulders ook, op zich zijn het handige boeken en op een positieve manier geschreven, maar soms wel heel erg pijn is fijn pijn is goed duik in je weeën blablabla. Toen ik haar verhaal las over hoe ze de placenta jaren in de diepvries had bewaard en toen in de tuin gestopt met en een boom erop geplant ging er bij mij echter wel even een deurtje dicht zeg maar Had in het begin het boek 'Baby' van Aukje van Ginneken gekocht, het leest wel leuk. En 'Bevallen en opstaan', is al iets ouder en soms is dat wel te merken, maar ik vind het een handig boek, er staan ook goeie ontspanningsoefeningen in. Ben wel benieuwd naar het boek HotMamas, eerlijk over zwangerschap en bevallen van Wendy Smit. Heb er wat stukjes van gelezen en ze heeft ook een column op een of andere site (weet ff niet welke) die 'k erg leuk vind om te lezen....
bedankt voor jullie reacties. Hier heb ik zeker wat aan! Ik ga de boeken van Beatrijs Smulders in ieder geval kopen. Echt hilarisch dat stukje over die placenta! Dat vind ik zelf ook wel iets te ver gaan. Nog meer tips zijn welkom!
Superleuk boek (en tussen de grappige opmerkingen door ook nog eens heel informatief): zo krijg je een baby - met beide benen op de grond. Het is uit het Engels vertaald, maar er is door NL verloskundigen en artsen voor gezorgd dat het ook van toepassing is op de situatie hier. Allemaal leuke jaren '50 plaatjes (truttig!) maar de teksten zijn heel erg van nu.
Ik heb onlangs het boek van "babyboom" gekregen van dat TV programma babyboom op nederland 1. en daar staat heel veel info in. over zwanger raken, zwanger zijn (van week tot week), bevallen en ook als het zwanger raken niet mag lukken... ik vind het een heel leuk boek met veel nuttige info er in
Ik heb ook het boek veilig zwanger worden en zwanger zijn bevalling en kraamtijd van Beatrijs Smulders . ik vind het een leuk boek alleen de er staat geen week tot week beschrijving bij geen mooie plaatjes.mag van mijn de wel beter zijn al die getekende plaatjes enz vind ik niet zo mooi, ik heb een andere boek erbij gekocht met mooie plaatjes van week tot week leuk ook als je 2de kindje krijg om ook het samen te delen. maar het is wel een heel goed boek met goeie beschrijving enz.
Ik heb ook het boek "Het grote wonder", van Lennart Nilsson. Erg mooi! Er is ook een dvd van. Zeker de moeite waad. Daarnaast ben ik het boek van Daphne Deckers "de geboorte van een moeder" aan het lezen. Erg hilarisch, maar wellicht pas leuk als je al zwanger bent.