Wat was dat nou?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Scorpio99, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Ik ben 31 weken zwanger en ik had net opeens zo'n erge steek rechts onder in mn rug/zij. Het bleef flink lang aanhouden en tussendoor ook af en toe steken in mijn buik. Het deed dusdanig zeer dat ik even in paniek schoot :$
    Ik herinnerde me ook dat ik ditzelfde gisternacht ook had. Alleen was ik toen zo kapot moe dat ik er verder geen aandacht aan geschonken heb en na de pijn weer ben gaan slapen. Had wel mijn man wakker gemaakt met mijn constante "auwauwauwauw" gemekker :)

Dit is mijn 2de zwangerschap maar mijn eerste heb ik nooit voorwerk gehad. Het was gewoon direct echte weeën. Ook nooit 'harde buiken' dus heb ook geen idee hoe dat voelt.

Wie herkent dit?

2. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Misschien je nier?
    Ik heb nierstenen gehad bij mn eerste zwangerschap.

3. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Nieren zitten halverwege de rug toch, net onder de ribben?

Het zou een voorwee in de rug kunnen zijn? Of de kleine rekt de bmm uit waar de banden het niet mee eens waren.
    Kan zo niet bedenken wat t precies is, maar vervelend is het zeker.

4. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Geen idee waar nier pijn zou moeten voelen, nog nooit gehad gelukkig :)
    Het was echt op de hoogte van mn lovehandle zeg maar hehe.

Kan je banden pijn ook in de rug voelen? Tot nutoe heb ik die alleen voor gevoelt. Nare felle steken maar was toch anders dan dit.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klinkt ook wel als indalingspijn.

6. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Dat zou inderdaad ook kunnen, ik voel de baby namelijk al een tijdje erg laag, al helemaal bij mijn schaamstreek

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Of de baby is tegen een zenuw aan gaan duwen/liggen?

8. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Bij mij straalt kramp van menstruatie of van darmen altijd uit naar mn rug, dus vandaar ;)

Zenuw kan ook inderdaad.

Kun je trouwens vanaf de buitenkant voelen dat de baby al is ingedaald?

9. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Pff de pijn begint weer terug te komen, weer op dezelfde plek in mijn rug. Het is nu wel vol te gouden, maar wellicht omdat ik nu rustig aan doe en lig.
    Baby is ook erg bewegelijk, dus misschien dat het daar aan ligt.

Hoe kan je eigenlijk aan de buitenkant voelen of je baby is ingedaald?

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Geen idee eigenlijk... hier ook het idee dat beeb aan het zakken is. Nog niet indalen maar voel een soort stroomstootjes daar beneden met periodes. En sindsdien moet ik vet vaak plassen dus denk dat hier ook de daling word ingezet ;)

11. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Kunnen ook voorweeen zijn. Bij de eerste ook niet gehad, direct het echte werk. Bij 2e en 3e des te meer.

12. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Ik hoop het niet eerlijk gezegd haha ::) indalingspijn duurt als het goed is een paar dagen maar als het voorwerk is kan het nog wel 9 weken aanhouden :$

13. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Bedenk me net dat ik precies hetzelfde heb gehad. Was eenmalig, ongeveer 5 minuutjes. Maar viel bijna flauw van de pijn.
    Heb je geprobeerd die pijn in je rug weg te masseren toen? Bij mij werkte dat niet, kwam echt van binnen uit.

Als je het vaker voelt, toch maar eens de vk vertellen?

14. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Ik heb niet geprobeerd te masseren, kwam helemaal niet in me op :)
    Gisteravond bleef het gelukkig bij een zeurderige rugpijn en niet meer die felle pijn. Heb wel een paracetamol genomen voor het slapen gaan, gewoon voor de zekerheid hehe

Ik hoop dat het bij die 2x blijft. De pijn in mn rug is in ieder geval weg vandaag. Maarja dan hebben we weer een zeurderige buikpijn haha :p

Ook heb ik last van heel waterige afscheiding. Gedurende de zwangerschap heb ik al last gehad van urine verlies, super irritant. Maar ik kon altijd zien dat het urine was omdat het voor in mn ondergoed zat. Nu zit het achterin mijn ondergoed, dus zeker uit de vagina. Weer een ongemakje er bij dus :)

Deel Deze Pagina