Onze zoon van 4 maanden oud krijgt tegenwoordig een papfles (2scheppen rijstebloem door zijn fles) Nou raadde het cb mij aan om het door zijn laatste fles te doen. Maar dat is in ons geval een beetje lastig want we weten niet wanneer zijn laatste fles is. En zodoende krijgt hij midden in de nacht, zo rond 1 of 2 uur een papfles. Is dit normaal? Of moeten wij hem wakker maken om 00:00uur voor een papfles? Dit vind ik zo sneu omdat we hem ookal wakker maken voor de fles van 20:00uur omdat hij anders om 18:00 'de nacht ingaat' om vervolgens om 03:00uur klaarwakker te zijn en feest te vieren! (Hij komt dan zelf om 21:00 tussendoor voor een fles) Dit is zo'n beetje het schema: 8:00 fles 180cc 12:00 fles 180cc 16:00 fles 180cc 20:00 fles 180cc (maken wij hem voor wakker, houden hem dan ook een uurtje op) 01:00/02:00 papfles 180cc + 2 scheppen rijstebloem Iemand tips?
Tot hoelaat slaapt hij na die nachtfles? Anders proberen de fles van 20:00 wat later te geven? Misschien dat hij het dan gewoon redt tot de volgende ochtend?
Ik zou midden in de nacht geen pap geven. Dan idd rond 20:00 als hij dan wakker is, of gewoon melk in de nacht.
Ik zou als ontbijt pap geven. Zo is hij over de dag wat meer verzadigd misschien en misschien minder honger snachts. En anders zou ik de papfles om 20.00 uur doen. Wie weet slaapt hij dan snachts ook wat langer.
Waarom niet gewoon om 20.00 als je hem toch wakker maakt? Dan heb je inderdaad misschien kans dat hij wat langer doorslaapt. Wij hebben het ook geprobeerd, sochtends en ook een paar keer savonds. Maar hij ging op een gegeven moment heel erg huilen met dat spul in z'n fles. Misschien niet de juiste speen (we hebben er meerdere geprobeerd, maar het is of een te groot gat, of te klein). Dus wij zijn er helemaal mee gestopt.