Hallo allemaal! Mijn dochtertje is bijna 8 maanden en eigenlijk nooit snacht problemen gehad qua wakker worden. Nou zijn we wel zins kort met een ander rooster bezig dus dat ze om half 8 s,avonds de laatste fles krijgt. In het begin lukte dit prima en sliep ze tot 7 de volgende ochtend door maar zins een ruim een week is het snachts om het half uur raak en is ze wakker en dat van af een uur of 12. Snap er niks van, een fop erin en het ze slaapt weer en dan na een half uur weer wakker. NOu had ik van de week weer een keer haar oude rooster gedaan dus na het avond eten naar bed en dan om 22 uur eruit voor haar papfles maar dat haalde niks uit. Kan me niet meer van me zoontje herrinneren dat hij dit deed, hij had een periode dat hij smorgen om 5 uur kwam maar niet snacht constant wakker. ZIjn er moeders die dit bekend voor komt en wat doen jullie ermee of juist niet? MIsschien wie weet heeft iemand de goude tip voor mij. Ben alleen (man is internationaal vrachtwagen chauffeur) en een zoontje van 4 met adhd gaat over 2 weken na de basisschool maar al met al begint het snachtelijks spoken van me divatje er nu wel behoorlijk in te hakken. Groetjes miranda
oeeeh eindelijk herkenning! Hier een jongen van 7,5 maand die EXACT hetzelfde heeft! Ik word er helemaal moedeloos van, nu inmiddels bijna 2 weken. Wat je schrijft, telkens wakker en na speentje geven direct weer inslapen. Ik ben afgelopen nacht gestopt met tellen toen ik er weer 7 x uitgeweest was... Het is ook zo pittig, mijn man zit nu 2 maanden in het buitenland en juist deze periode begint dit! Telkens als ik net zelf weer lekker lig en in slaap begin te vallen, hoor ik hem weer! Heb helaas ook geen tip voor je, maar lees wel mee of anderen dit herkennen en er wel iets aan konden doen. Heb alleen eens geprobeerd te wachten (misschien valt hij zelf weer in slaap), maar dat werkt niet, dan gaat hij harder huilen en wordt ook echt wakker. Als ik snel een speen geef, slaapt hij vrijwel direct weer in. Wat kan dit zijn? Sprongetje (geloof daar niet zo heel erg in) Misschien toch verwerken van nieuwe ontwikkelingen ofzo? Herken je verhaal dus volledig!
Waarschijnlijk een nieuwe fase in het leventje en daar kunnen ze onrustig van slapen. Of natuurlijk last van kiesjes. Kun je testen door eens een paracetamol te geven voor het slapen gaan. Tja, tis maar ook wat je ermee wilt, je kunt proberen om het eens flink te negeren. Ook kans dat het dan over is. Vemoeiend is het iig wel.
hier ook heel lang gehad, ze word nu nog vaak wakker, maar kletst even en gaat dan weer slapen. ik kon op een gegeven moment niet meer, 9 maanden lang elke nacht 2/3uur in de weer, ik donderde bijna van de trap. toen hebben we 6 speentjes in bed gelegt, enkele aan zo´n labeldoekje (makkelijk te vinden) en haar laten gaan, ik ben tegen huilen laten, maar het heeft wel gewerkt, ze pakt nu zelf dr speentje. wat t is en hoe t komt, geen idee. kindjes worden vaak wakker s nachts maar moeten leren zelf weer in slaap te vallen. (niet als ze 3 maanden zijn, maar zo vanaf 8 maanden vind ik wel)
hebben we ook gehad,ik heb een matras naast zijn bedje gezet en zodra hij ging huilen erheen,aai over de bol,wachten tot hij slaapt (ging dan even liggen op de matras en luisteren),als ik zeker wist dat hij weer diep sliep,ging ik weer naar bed. hij werd steeds minder wakker,want had het idee dat mama er was... is het proberen waard.
hier een dochter die ook opeens snachts wakker word sinds een paar dagen ze is wel iets jonger dan die van jou en word niet zo vaak wakker 3a4 keer per nacht ze slaapt al sinds dat ze 6 weken is door snachts een hele enkele keer dat ze snachts wakker werd maar dan hoorde je wat gebrabbel een paar minuten en was het weer stil als ze nu wakker word huilt ze ook echt ik ga dan naar haar toe en geef haar speen en een kus en gelukkig valt ze dan meestal wel weer in slaap (om vervolgens daarna nog een paar keer wakker te worden :S) ik hoop dat dit snel weer over gaat
Hier ook een tijd gehad rond die leeftijd. Groeispurt/sprongetje/fase wat het was ook was. Wat hier wel hielp, was een extra fles. Als ze de eerste keer wakker werd, rond 12 uur, gaven we een fles en daarmee sliep ze door. Op een gegeven moment werd ze niet meer wakker rond 12 en hebben we de fles weer laten vallen.
Hier ging het ook helemaal mis met 7 maanden ongeveer, niet meer doorslapen paar keer wakker worden, ik weet nog steeds niet wat het was, eerste tandje kwam volgens mij pas met 8 maanden, misschien voelde hij het wel al. Hij sliep altijd goed door voor die tijd. Nu wisselt het nogal, soms 2 weken voordat er een tandje doorkomt wordt hij weer wakker een paar keer, dus ik denk dat het daarmee samenhangt.
Hier hetzelfde. Begon met 6,5/7 maanden. Mijn zoontje's nacht (en dus de mijne) ziet er meestal zo uit: 19:00 naar bed - 20:30 wakker - 21:30 wakker - 22:30 wakker - 00:00 wakker en dan wakker blijven tot 3:30 - 5:00 wakker - 7:00 wakker en opstaan. Tja, dat betekend dat ik tussen 23:00 en 0:00 een uurtje slaap en tussen 4:00 en 7:00. En daarna weer gewoon aan het werk. Ik moet zeggen dat ik me soms meer zombie dan mens voel . Maar goed, ik heb het er een poos heel moeilijk mee gehad. En van alles geprobeerd. Niets hielp en ik werd steeds gefrustreerder. Nu heb ik gewoon geaccepteerd dat het zo is. Zoontje slaapt nu bij mij in bed. Dan hoef ik er tenminste niet steeds uit. Ik heb ook laten huilen overwogen. Maar mijn mama hart brak. En mijn zoontje was zo in en in verdrietig. Dus dat doe ik nooit weer.
mijn zoon heeft dit een hele periode gehad toen hij een maand of 5 was.... Elke keer er weer uit om die speen te geven want dan sliep hij verder. Op het cb zeiden ze: die speen moet je eens een keer afleren en dat 's nachts wakker worden, dus laat maar huilen. Duurt een nacht of 4 en dan ben je er vanaf. Geen haar op mn hoofd die daaraan dacht!! Ik kon hem niet zomaar aan zn lot overlaten en hem maar laten gaan. Wij 4 nachten wakker en hij 4 nachten zwaar overstuur? Dan liever elke keer mn bed maar weer uit en die speen geven. Overdag sliep ik bij door met hem me te slapen. En hij gaat sindsdien standaard 1x in de week naar mn schoonouders zodat we in ieder geval 1 nacht goed kunnen slapen. Het is opgehouden toen hij kon omrollen (beide kanten op),kon tijgeren,kon zitten,zich op kon trekken en aan de meubels lopen. Dit alles deed hij binnen 3maanden. Sins die tijd is het opgehouden en slaapt hij als een roosje! (behalve als hij ziek is of tandjes krijgt enz) Wat ik overigens heb gekocht is een "knuffel je speen" bij prenatal. Dit is een soort kegel waar je de speen in vast kan maken en die hij/zij zelf kan vasthouden. Een echt uitvinding voor hier want sinds hij dat ding heeft en hij wordt wakker, pakt hij dat ding en draait zich om om verder te slapen! Geen idee of je hier wat aan hebt maar snap dat het heel erg vermoeiend is! xx
Hier bij 4 en 6 maanden zo'n twee weken gehad, ergens tussen 3 en 5 wakker, boven in haar bed kruipen en gaan huilen. Soms alleen instoppen, soms even knuffelen en na 5 uur hielp alleen een fles. Na een week of twee ging het steeds weer over. Leek iets van een sprongetje. Overigens gebeurt het ook vaak als het heel druk is geweest, huilen in haar slaap etc. Denk dat ze dan gewoon teveel prikkels heeft gehad. Overigens hier nooit een speen gehad 's nachts en daar ben ik nog steeds heel blij om. Leef met je mee, dat doorslapen went snel en steeds uit je slaap gehaald worden zeker niet! succes en hopelijk is het snel over.
hier had ik ook een topic over geopend toen mijn dochter 9 maand was. ik vroeg me af wat ik toch verkeerd deed? ik kreeg van meerdere meiden hier het antwoord dat het aan de leeftijd lag, ze beginnen met dromen, verlatingsangst. een paar weken doorbijten en je het weer een heerlijk slapende baby.
hallo, Mijn dochter heeft dit ook, ze wordt snachts elk uur wakker, soms om de twee uur. ze slaapt bij ons in bed en wil dan even aan de borst. Ook overdag slaapt ze nooit langer dan een uur aan een stuk. Ik probeer er rustig bij te blijven..... sinds een paar dagen leg ik haar op haar buik, ik heb het gevoel dat ze zo dieper slaapt en gisterennacht heb ik toch meedere malen 2 uur, ja zelfs twee en half uur aan een stuk kunnen doorslapen dus wie weet lukt dit?ook doe ik ze nu vlak voor het slapen in bad, dat lijkt ook te helpen. veel succes
onze zoon is een stuk jonger dan jullie kindjes (12 weken oud) maar hij heeft precies hetzelfde als wat jullie beschrijven. Hopelijk is het inderdaad met een paar weken over!