Hoe zet ik de stap?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snoopy82, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    mijn oudste ging pas uit logeren toen hij 1jr geweest was, daarvoor zelfs niet voor paar uurtjes ergens achtergelaten. Tja das mijn principe beetje, en durfde het niet aan:).

Nu is mijn vriend t weekend vrij na heeeele lange tijd niet zo vrij geweest te zijn en zijn voorstel was: zullen we zaterdag een relaxdagje houden met een thermenarrangement ( lekker sauna, zwemmen etc) en erna naar de bios. Oudste gaat zaterdag al bij opa en oma slapen tot zondag dus zitten we dan met de baby :)

Hij stelde voor: de kleine tegelijk met oudste naar oma en na de bios weer ophalen, omdat ik er erg op tegen ben hem ergens te laten slapen op deze leeftijd. Maaaaar, zelfs een hele dagje( halve dagje) zonder te logeren valt me al zwaar. Zijn idee is geweldig en we hebben t beide meer dan hard nodig en zal ons goeddoen, maar kan ik de stap zetten en vd dag kunnen genieten als ik me baby toevertrouw aan 3den?;):)

Moet ik t loslaten en eens zelf genieten of zeggen jullie nee veel te jong en een hele dag kun je niet aan en niet goed voor de kleine?

Ik weet t echt niet, nooit gedaan bij de 1ste en de kleine is nu 6,5 mnd en ook nooit hele dag ergens anders geweest zonder mij...maar wil dat dagje met me vriend zooooo graag en die ontspanning even zonder kids...

wie o wie tips, adviezen en die me een zetje geeft om t gewoon te doen en ook eens aan mezelf te denken :) of klinkt dit erg egoistich? Ik ben gewoon een hele overbezorgde mama en denk dat ik alleen t beste kan zorgen voor mijn kindjes als ze zo jong zijn en ze t elders niet goed zullen hebben ( zit vast tussen mijn oren)

2. misa

misa Niet meer actief

Ik heb geen tips, maar ik zou zeggen: doen! Ik zou je kindje zelfs laten slapen. Er na de bios weer uithalen is misschien wel veel zieliger. :)

En natuurlijk kan jij (en je man) het beste voor jullie kids zorgen. Uiteraard! Maar een ander kan het ook met net zoveel liefde, plezier en overgave doen hoor. Helemaal opa's en oma's..!

Meid, je bent niet egoïstisch, al kan ik me je gevoel wel voorstellen. Ga lekker weg met je mannetje en probeer je te laten verwennen!

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    echttt?? laten slapen??? wooooowwwww aahhwwww de angst slaat nu al toe hahaha... maar hij word in de nacht nog zeker 2x wakker , horen ze hem wel, zal ie lekker slapen daar, ligt ie wel goed zonder zijn ledikant en matras ( word vast campingbedje, want wiegenbak is zo klein denk ik)

Wil ook echt genieten( na 3jr eindelijk weer een keer een hele dag alleen) en mezelf verwennen en de dag erna even lekker samen uitslapen hebben we al lang niet gehad dus zou heerlijk zijn. Maar een baby van 6,5 mnd, zal ie mama en vertrouwde huis en bedje en omgeving niet missen? Straks blijft ie huilen daar :( is niet echt vreemden gewend en huilt snel bij een ander en word dan een handen binder... whaaaa ik zoek echt smoesjes of niet? :)

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

als jij je er niet oke bij voeld niet doen.. zou je dan lekker zitten? ikke niet?
    en als je er nu al een knoop van in je maag krijgt zou ik het persoonlijk helemaal niet doen..

nu ben ik ook zon mama die haar kind nog nooit uit logeren heeft gedaan:)

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    hihihihi ik ken dat gevoel maar ondanks dat zou ik er ook voor kiezen om de kleine daar ook te laten slapen (of oma en opa moeten dit niet zien zitten)

Toen onze jongste 6 maanden was heeft ze ook 2 nachten bij opa en oma geslapen. En ooooh wat zag ik er tegenop maar ik had ook geen keuze want de oudste moest naar het ziekenhuis voor een operatie.
    Uiteindelijk toch heel blij ervoor gekozen te hebben want (was een dagopname) we werden pas om 18 uur ontslagen uit het ziekenhuis (ipv de geplande 13 uur) en Kylian was behoorlijk van slag.

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Heel herkenbaar hoor!! Ik had hetzelfde probleem als jij hebt, en ik zou zeggen: laat ze allebei bij oma! Als zij het ziet zitten natuurlijk! Maar als zij ja zegt, zou ik het echt doen. Natuurlijk zul je wel denken aan je kindjes maar je geeft de babyfoon aan opa en oma, je luistert zelf even als je ze brengt of het allemaal goed te horen is en je kunt daarna met een gerust hart vertrekken hoor! Wij hebben ze op een gegeven moment ook weg moeten brengen naar opa en oma en idd, het is even een vreemd idee maar als je een 'knop' omzet, kun je echt van je vrije dag(en) genieten! Je moet er op vertrouwen dat opa en oma echt voor je kindjes zorgen.
    Dus ik zou zeggen: regel de boel en geniet met manlief! Hoe moeilijk je het misschien ook zult vinden, bij een 2e keer doe je het al gemakkelijker namelijk! Succes hoor!

7. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    gewoon doen lekker laten slapen even lekker genieten knap je zelf ook lekker van op..

onze meid heeft met 4 maand bij me ouders geslapen had zelf ook zo iets zal ik het wel doen.. maar wilde ook dat ze gemakkelijk overal wilde slapen en wist dat ze in goede handen is vond het wel lekker even een avond lekker uit eten en lekker slapen en de kleine meid heeft heerlijk geslapen...
    we zitten er aan te denken binnenkort lekker naar welness te gaan dan gaat ze weer lekker naar pake en beppe...

8. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    @ mrsnurke: ik ben beetje dramaqueen wat betreft me kids, niemand doet t beter als ik! whaha... ik heb in dec de kleine voor ong 4uurtjes achtergelaten om ff stad in te gaan ( ff handen los) en ik heb toen niet bij hem stilgestaan afgezien van 2 momenten en genoten van mijn MIJ tijd...maar dat waren paar uurtjes overdag. Ooo jij bent ook zo een mama als ik, geen goed tipgever! :p hihihihi

@pluk: ja als er geen keus is dan moet je idd wel! Hoe is t uiteindelijk gegaan en bevallen voor je kleine? en jij had vast door je zoontje in t zh niet veel tijd hele dag aan de andere te dneken of t wel goedging of wel?

@cocko: echt de kleine ook laten slapen? Ja opa en oma zouden t geweldig vinden, vooral oma hahaha die zou t nooooit verwachten van mij maar een gat in de luchgt springen. We hebben geen babyfoon, wonen gelijkvloers hier maar bij opa en oma wel bovenslapen, maar er lopen nog 2 jonge meiden rond en een oma die elke sec bovenop der kleinkids zit dus horen ze vast wel en de baby zal bij hun op de kamer komen waarschijnlijk.

Tuurlijk zullen ze zorgen voor de kids, geen twijfel mogelijk! Maar jongste is niet makkelijkste bij vreemden ( niet gewend natuurlijk) en drinkt dan niet goed zijn fles etc. kan t kwaad 1dag zijn fles niet goed drinken en zal die niet hele dag blijven huilen tot wij weer komen of draait ie bij en zal ie wel lekker liggen in een campingbedje? ppffff ik wil zo graag idd die knop omzetten en even aan mezelf denken, verdien t best na zooooo een lange tijd en ben bekaf! maar zal t goedkomen uiteindelijk dat de baby zich gewonnen zal geven en aanpassen aan de situatie?

bij 2de doe je dingen idd sneller loslaten, zoals die 4uurtjes toen hij pas 4mnd was dat ik ff weggging, of ff laten en snel boodschappen halen etc. maar das ook alles tot nu toe... zijn broer zal er ook zijn, zal zat helpen? :)

9. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    hey meid,

waarin sliep je kleine bij pake en beppe? :) en je zegt ze heeft heerlijk geslapen, maar was t al een makkelijke slaper en geen nachtvoeding?

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Wij hebben onze jongste afgelopen weekend ook voor het eerst bij opa en oma laten slapen. Ik deed het met pijn in mijn hart (hij is pas 4,5 maand dus nog jonger dan de jouwe) maar wat heb ik er achteraf toch wel erg van genoten. Hij wordt ook nog iedere nacht wakker maar een nacht even doorslapen was ook wel erg fijn. Zeker omdat ik bijna over mijn eigen wallen struikelde. Het moest gewoon echt een keertje want we waren zo toe aan even een avondje voor onszelf. We hebben 's ochtend lekker ontbeten en zijn toen de jongens gaan halen. Ze hadden het prima naar hun zin. De kleine was wel wakker geworden maar mijn s.moeder had gedaan wat wij hadden gezegd en is helemaal oke gegaan. Het is natuurlijk ook spannender voor ons dan voor hun. Ze hadden heerlijk veel aandacht gekregen en opa en oma vonden het helemaal niet erg om eens een gebroken nachtje te hebben. Die slapen de nacht erna wel weer bij.

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik denk dat hij echt niet de hele dag/nacht huilt hoor! In het begin misschien wel eventjes maar z'n broertje is er, en opa en oma kent hij toch ook? Dus denk dat het wel goed komt hoor! Ik zou niet al te veel zorgen op m'n hals halen van te voren, want daar heb je niet zo veel aan. Je weet het pas als je de kindjes weer ophaalt. Maar nogmaals: ik begrijp je gevoelens en gedachten goed hoor, maar toch moet je proberen het een beetje los te laten en over te geven aan opa en oma. Komt vast goed!!

12. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze zoon slaapt sinds hij ongeveer 6 maanden is met enige regelmaat bij de opa's en oma's. Ongeveer 1x per 6 weken/2 maanden gaat hij uit logeren.

Ik mis hem ook echt als hij er niet is, maar ik weet dat hij het leuk heeft bij mijn ouders/schoonouders. Het ligt er echt aan of je een goed gevoel hebt bij wie je ze achterlaat. Afgelopen weekend logeerde hij 2 nachtjes bij mijn schoonouders, uiteraard na de eerste nacht even met m'n schoonmoeder gebeld hoe het was gegaan. Hij was 's avonds wakker geworden en moest een beetje huilen. Mijn schoonmoeder is toen even lekker met hem op hun bed gaan liggen tot hij weer sliep en heeft hem toen teruggelegd in z'n eigen bedje. Dat is precies hoe ik zou willen dat ze dit zou aanpakken, dus dat voelt voor mij goed.
    Kun je er voor je verstand en je gevoel op vertrouwen dat je (schoon)ouders weten hoe ze moeten handelen? En uiteraard kan niemand zo voor je zoontje zorgen als jij (en je vriend), dat hoort ook zo. Maar logeren kan zo leuk en gezellig zijn voor kleintje en opa's/oma's, dat ik me graag over mijn eigen emoties heenzet. Ik ben wel altijd weer superblij als hij thuis is :D

13. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    uuhmm opa en oma kent ie niet zo super, niet veel gezien ( wonen niet erg in de buurt van elkaar) maar mijn fam heeft ie vaker gezien en bij hun piept en huilt ie ook dus :p

Ja ben dus bang dat ie gaat blijven huilen tot ie van uitputting slaapt, wil hem niet in zo een situatie zetten.

ze zullen vast goed voor m zijn, maar niet zoals ik en dat is mijn obsessie die ik niet los kan laten grrrr...denk vandaag ff bellen met voorstel en als ik er ben alles gewoon 10x uitleggen hoe t moet en hoe ik t wil en hoe de kleine t gewend is :) denk idd dat t tijd word de stap te nemen, vriend en ik zijn meer gewoon vrienden dan partners en zien elkaar al amper... ppfff spannend dit, heb meer aanmoediging nodig whahaha en t is pas zoaterdag zover ALS ik de keus maak dat ie blijft slapen. Maar wat zal vriendlief verbaasd en happy zijn, en zijn moeder al helemaal whahaha. Ze verwachten t echt niet van me!

14. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik moet allereerst zeggen dat wij ons meisje een makkelijke slaper is en ook al heel snel de nacht doorsliep.

Wij hebben dochterlief met 6 maanden al 3 nachten uit logeren gedaan bij opa en oma ivm een weekend weg van mijn vriend z'n werk. Ik vond het heel moeilijk maar ik heb elke dag gebeld en alles is goed gegaan. We waren wel in Luxemburg maar als er iets was dan wisten ze wat ze konden doen en wij zouden ook in no-time weer terug zijn.
    Je moet ook maar zo denken. Ze hebben jou of vriend/man ook opgevoed en jullie zijn ook goed terecht gekomen. En daarnaast, jullie gaan toch heel ver weg. Mocht het echt niet meer gaan ben je er zo weer.

Begin februari gaat dochterlief weer een nachtje logeren bij haar oom en tante. Wij gaan dan even heerlijk uit eten en naar de bios.
    Succes met het maken van je keuze!

15. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Onze kleine man is voor het eerst uit logeren geweest toen hij 3 maanden was. Vriend en ik hadden een weekendje Parijs geboekt met de personeelsvereniging. Had bij boeken al aangegeven, dat ik nog niet wist of ik dat wel trok.
    Viel me wel zwaar, maar ben toch gegaan. Als ik het een paar maanden later had gedaan, had ik me waarschijnlijk precies hetzelfde gevoeld. Eerste keer blijft moeilijk.
    Weekendje weg was heerlijk, ookal mis je de kleine heel erg (heb natuurlijk wel een aantal keer gebeld en ge-smst). Even wat quality time alleen met m'n vriend was ook wel weer even lekker.

Ging gelukkig heel erg goed en sindsdien heeft hij al wat vaker een nachtje bij opa en oma gelogeerd. Zowel hij als zij vinden het geweldig en geeft ons af en toe de gelegenheid om bv naar een bruiloftsfeest ofzo te gaan. Nemen hem normaal overal mee naartoe en leggen hem dan in z'n campingbedje, maar dat gaat helaas niet altijd. Alternatief is dat maar 1 van de 2 gaat, maar af en toe eens lekker met z'n tweetjes op pad in ook lekker hoor.

16. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    @ marlous en esje:

idd de 1ste keer is altijd moeilijk, de keren erna ook voor mij totdat ze wat ouder en zelfstandiger zijn...dus na het 1ste jaar :)

Maar tijd samen is ook nodig, maar vooral een relaxdag en goede nachtrust zodfat ik weer fris er tegenaan kan voor de kids... heb t erg zwaar en ben oververmoeid.

Denk dat ik vandaag gewoon even ga bellen of morgen en dan mijn gevoel erover uiten en s.ma uitleggen dat ik t best wil maar op mijn voorwaarden en als we ze brengen dat ik de instructies geef :) en trek ik t echt niet haal ik m gewoon op, maar denk dat ik t toch ga uitproberen want idd ze hebben meerdere kids opgevoed en mijn baby gaat er vast niet doodongelukkig van worden van beetje gehuil zonder papa en mama een dagje...

zal ik t wagen meiden, zal ik t gewoon doen? ppfff goede test voor mezelf en als ik de smaak te pakken krijg en ik voewl me er goed bij en de kleine ook, kan s.ma vanuit gaan dat ik vaker aan de bel trek whahaha :)

17. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Persoonlijk zou ik het doen, eigen tijd met m'n vriend vind ik erg belangrijk. Toen ons zoontje 1,5 maand oud was is hij bij m'n broer gaan logeren, wij hadden een feestje en had het echt even nodig. Ik snap je gevoel wel, maar als het niet gaat met je zoontje kunnen ze toch even bellen?

Ik neem meestal het campingbedje mee met eigen matras en deken en hij slaapt daar gewoon goed. Nou ben ik wel makkelijk wat betreft oppassen en slapen, maar ook niet bij iedereen.

Meid, geniet van de tijd met je man en daar kan je dan weer even op teren. Je belt zo af en toe gewoon even, en ik denk dat opa en oma het ook hartstikke leuk vinden;)

18. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    wauw das vroeg! knap van je joh dat je t kon...ja ik zal zeker bellen, smsen, whatsappen hoe t gaat :) , maar mijn schoonouders geven niet graag snel toe dat t niet gaat en zeggen dan snel: gaat goed hoor! om vervolgens hele avond met de kleine te zeulen tot ie stil is... eigen matras in campingbedje is een topidee! past dat er in joh? kijk dat geeft me weer een beetje beter gevoel als er een lekker matras inkan, vind campingbed altijd zo ingedeukt liggen :)

tijd samen echt nodig, als zouden we nergens heengaan, ff alleen zijn , doen wat je wilt, handen vrij, goede nachtrust en een filmpje kijken is zooooo lang terug :(

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oh echt, alsof ik m'n eigen verhaal lees.
    Snoopy, succes met je beslissing. Ik kan je echt geen advies geven, ik sta er net zo in en word al naar bij de gedachte, terwijl logeren niet eens aan de orde is hier!
    Ja, opa en oma zien het wel zitten geloof ik, alleen daar kan ik al van flippen ;)

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Je bent echt niet de enige hoor, ik heb haar toen met een compleet boekwerk afgeleverd en 's avonds een paar keer gebeld of het echt wel goed ging :D
    Afgelopen oktober hebben ze beide bij opa en oma geslapen en zijn wij voor het eerst in 5 jaar een nachtje weg geweest.
    En ook al mis je ze vreselijk het was ook heerlijk om weer even alleen man en vrouw te zijn.

Deel Deze Pagina