Hallo allemaal Ik ben op zoek naar ervaringen met een kind achterop de scooter meenemen. De situatie is als volgt: Ik ben alleenstaande moeder, en zit in de schuldsanering waardoor je geen auto in bezit mag hebben. Echter aangezien ik best een eindje weg werk en fietsen vanwege fybromialgie (vorm van reuma) last geeft ben ik aan het kijken naar de mogelijkheid om dan met een scooter te gaan en vooraf mijn zoontje op de scooter naar de opvang te brengen. (of snorfiets of zoiets) Natuurlijk dan wel met een speciaal veiligheidszitje en helm.. is er iemand die dit ook doet en me kan vertellen of het bevalt en waar je dan rekening mee moet houden en ... waar je een goed zitje en helm kan krijgen dan. Mijn zoontje is nu 2 en 14 kilo
M'n zusje heeft een tomos snor, en achterop een zitje van GMG. Werkt prima! Zorg er wel voor dat je een soort jasbeschermers hebt of van die voeten'bakjes' dat je zijn voetjes vast kan maken. Op een scooter heb ik geen ervaring mee, maar heb wel een aantal mensen zien rijden met een stoeltje achterop en dat ziet er niet echt veilig/stabiel uit..
Ik heb een Vespa, met een gmg zitje achterop. Hier zitten idd van die speciale voetenbakjes aan. Ons zoontje gaat met veel plezier achterop.
Ik meen dat het op de scooter niet kan, maar een snorfiets zoals een Tomos dat kan wel. Heeft mijn buurvrouw ook gehad en was echt heel stabiel
Oke bedankt voor de antwoorden ik denk dat ik inderdaad meer informatie ga bekijken voor een snorfiets met zichtje achterop. Wil hem dan wel een helmpje opdoen. Wat doen jullie of kennissen in dat geval... zo'n fietshelmpje of echt een integraal helmpje. lijkt me zo zwaar voor kinderen van 2 namelijk, maar is wel veiliger