Zie er nu toch wel een beetje tegenop: een lange autoreis maken met 2 kids. De oudste van 4 kan ik nog wel goed vermaken met een dvd, spelletje etc, maar onze jongste van dan 2... Iemand tips? We willen proberen vroeg in de morgen te vertrekken zodat de kinderen hopelijk nog wat slapen en overdag dan toch geregeld stoppen om te bewegen, spelen etc. Verder genoeg te eten meenemen voor onderweg, sprookjes op luistercd.... maar verder??? Voor onze jongste zoek ik eigenlijk nog wat kleine spelletjes om zich te vermaken, maar wat is handig op deze leeftijd? En het moet ook nog eens niet teveel ruimte in beslag nemen aangezien de auto al helemaal vol gaat met bagage
Ik zou eerder snachts gaan rijden. Dan heb je er al een groot deel op zitten. Wij zijn nachts om 2 uur gaan rijden en tegen 9 uur werden ze wakker toen hadden we er al een 7 uur opzitten van de 14 uur. Toen eerst een uurtje rust gehouden en lekker ontbeten en gespeeld in de auto een dvd aan gezet. Die hebben ze even lekker gekeken daarna . Heb ik de jongste voorin gezet dat ze lekker kon kijken doen en ik ben met de oudste spelletjes gaan doen. Tegen 13:30 uur weer een uurtje rust gehouden bij een restaurantje met speeltuin dus even lekker uitleven. Daarna weer in de auto de jongste is weer in slaap gevallen voor 2 uurtjes en de oudste heeft zitten tekenen en dvd gekeken.
Dat is het lastige: om een lang verhaal kort te houden: manlief is de enige die rijdt, dus een hele nacht doorrijden is gewoon niet haalbaar. Anders lijkt me dat het handigste inderdaad. Vermoedelijk willen we wel smorgens vroeg rijden zodat we toch wat uren kunnen maken en we splitten de reis van ca 1400 km over 2 dagen. We willen de eerste dag de meeste km maken en dan ergens overnachten. Oja, nog een vraag; we willen eigenlijk kijken hoever we komen en dan ergens een hotelletje pakken. Of is het verstandiger om van te voren wat te boeken? Ik heb geen idee hoe rijkelijk bezaaid familiekamers zijn?
@edelweis: scheelt het echt als de jongste voorin zit? Qua afleiding? ik weet gewoon niet waarmee ik haar kan vermaken. Te jong voor boekjes, spelletjes etc. te oud om de hele reis te slapen
Wij hadden kleine boekjes als cadeautjes ingepakt. De niet rijdende ouder kan dan voorlezen. Op een gegeven moment werd het saai en dan kreeg hij een nieuwe. Dat gecombineerd met dvd's heeft ons een prima rit opgeleverd. We hadden ook speciaal nieuwe dvd's gekocht via marktplaats. Kostte 5 euro of zo. Dat maakte het ook specialer.
We hebben maar 1 dvd speler, speciaal voor de vakantie, maar vind het te duur om er een tweede bij aan te schaffen. kan er 1 kind mee vermaken, wrs geen 2 tegelijkertijd?! Bovendien kan mn dochter nog niet zo geboeid zijn door een dvd... Voorlezen is ook nog wel een idee! Moet ik alleen niet misselijk worden, whahahaha!
Wij rijden eerst naar Oostenrijk, blijven daar in hotel en daarvan rijden we verder. Wat hier het beste werkt is de dvd speler in de auto, en dan een paar keer onderweg een filmpje kijken samen. Verder stoppen we elke 3 uur, en pauzeren ook echt 1 uur. Eten doen ze in de auto, pauze is om rond te rennen en even lekker helemaal los te gaan. Eten, drinken, tussendoortjes enz zijn ook een bezigheid. Verder hebben we boekjes, raamstickers ( kun je eindeloos opplakken en afhalen). 1 kind voorin zetten zodat jij achterin kunt zitten om dingen aan te geven en kinderen te vermaken enz.
Ja, wij denken ook aan 2 uur rijden, half uurtje pauze. Beetje kijken hoe lang ze het volhouden inderdaad. Goed idee om te eten in de auto! Dat is idd ook tijdverdrijf. Raamstickers ga ik idd ook aanschaffen, denk dat onze dochter dat nog wel vermakelijk vindt! Onze zoon trouwens ook wel... Thanx!
Wij gaan s`avonds rijden om uur of 19.30 weg hele nacht door rijden en hopelijk komen we begin van de middag op bestemming aan. We houden om de 2/3 uur pauze. We nemen een dubbel dvd scherm mee, oudste is 3jr 3mnd en jongste is 20mnd. boekjes voor onderweg en pak kleine kadootjes in om dan onderweg mee zoet te houden. bij de action verkopen ze ook van die auto stickers hele leuke hebben ze daar.
Een tekenbord met een pennetje er aan vast, weet niet hoe je het anders moet omschrijven. Ligt nu bij de digros voor 1.50 is voor beide kinderen leuk.
Hier in een ruk (met pauzes) zo'n 1450km gereden... Maar ook 's nachts gegaan, dus 's morgens al de helft erop zitten. Hier ook dvd speler in de auto, liedjes zingen, voorlezen. Zo'n tekenbord was hier ook een succes! Fijne vakantie
Veel kinder cd's. Dat deed het hier erg goed. Uiteraard hard mee zingen. Raamstickers hadden wij ook, echter kwam zoon echter niet bij het raaam vanuit het autostoeltje. Verder boekjes en wat ander klein speelgoed.
Wij hebben snachts gereden en dat doe ik nooit meer! Wat waren wij moe zeg! Hier vorig jaar 2 dagen gereden met een 3 jarige en een 1,5 jarige. Ging hartstikke goed. Hebben niks meegenomen eigenlijk maar wel lang gestopt (niet veel maar wat langer dus). Ik had me voorgenomen dat ik 2 lange en vermoeiende dagen tegemoet ging maar dat viel uiteindelijk reuze mee
Wij hebben het al 4 jaar zonder schermpjes gered, maar nu met 1 van 4 en 1 van 22 maanden toch maar 2 schermpjes. De oudste houdt het goed vol, maar de jongste is het na nog geen uur naar m'n schoonouders al zat. Dat wordt dan een heeeele lange 1200 km mét caravan! De oudste wordt wel snel wagenziek, dus ik hoop dat het goed gaat met de dvd's. Kleuren gaat namelijk wel mis, maar dan kijkt ze naar beneden. Ik zou wel van te voren een hotelovernachting boeken! We hebben het een paar jaar niet gedaan, maar dat gaat altijd mis. Tegen de tijd dat je het zat bent, begint de zoektocht en dan lukt het nooit. Wij wilden in ieder geval niet op de snelweg zitten en zie dan maar iets betaalbaars voor 4 personen te vinden! Irritatie en chagrijnigheid gegarandeerd! Om over brullende kinderen maar niet te spreken. Dit jaar overnachten we in de caravan, maar ook nu gaan we van te voren kijken waar we ongeveer willen overnachten. Zelf relaxed blijven en niet te veel kilometers willen maken, is essentieel. Mijn vriend begon zich op een gegeven moment te irriteren aan de 2de boterham die de jongste nog wilde: dát moet je dus vooral niet doen. Oh ja, en niet te veel nadenken over hoe viezig die wegrestaurants zijn :-D. Gewoon laten gaan! Ze kunnen 's avonds gewoon onder de douche! En nog 1: regelmatig luiers verschonen! In de warme auto drinken ze veel en lopen de luiers heel snel over. Wij hebben al een paar keer eens geen ondergespuugde kleren hadden, maar enorme lekkage van de luier :-D.
via booking.com kan je in Duitsland ook veel leuke adresjes vinden van gasthuizen. Wij hadden een appartement bij een gezin waar eerst de grootouders in woonde. Ideaal, grote slaapkamer, woonkamer waar je ook kon slapen, eetkamer, keuken, badkamer en dat voor 48 euro per nacht. Volgens mij moet je zoeken op pensions Booking.com : Pension Gästehaus Futterer , Teningen, Duitsland - 41 Beoordelingen . Reserveer nu uw hotel! verder Marche wegrestaurants, goed betaalbaar lekker eten en ideaal met kids. een grote hoek met speeltoestel, treintjes, kleurplaten en ballonnen en zat kinderstoelen. ook magnetron en flessenwarmer. Zitten in Duitsland (niet zoveel geloof ik) en ook in Zwitserland en oostenrijk where you can find us | Marché Restaurants
Toen wij nog geen kinderen hadden reden we ook altijd s nachts. Maar dan kom je in de ochtend op je eindbestemming en kunt een paar uur slapen met zn tweeen om die nacht in te halen. Hoe doen jullie dat dan met de kinderen? Mijn man kan echt niet 12 uur in zijn eentje rijden 's nachts (nachtblind), en als we samen rijden, dan zijn we allebei kapot 's ochtends. Terwijl de kinderen WEL hebben geslapen die nacht, en gewoon klaar wakker zijn, hongerig, net op vakantieadres en willen dus actie! Dat houdt ons vooral tegen om 's nachts te gaan rijden. Edit: wij hebben ons overnachtingsadres in Oostenrijk ook gevonden via bookings.com. Is eigenlijk een appartement voor wintersport en wordt in de zomer spotgoedkoop verhuurd. Heerlijk uitrusten, lekker eten, douchen, goed slapen en volgende dag weer verder.
Wij hebben vorig jaar 's nachts gereden en besloten dat noooooooit weer te doen Dit jaar vanuit Friesland om 8:30 vertrokken en na 3 uur gestopt voor de fles en wij hielden dan 1,5 uur pauze. Totaal 2 keer gestopt voordat we om 17:00 in bij Freiburg waren. Dag 2 om 8:30 vertrokken en om 16:30 bij het Gardameer. Weer met lange stops vanwege de fles maar ook echt speeltijd voor beide kids zodat de jongste erna ging slapen en de oudste lekker dvd ging kijken en soms effe slapen. Nu viel het verkeer mee en hebben we maar 1 uur vertraging gehad de 2e dag bij de gothardtunnel.