luieruitdoen en smeren ARG!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Beckje, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Na de zoveelste keer in haar kamer gekomen te zijn, waar ze haar luier heeft uitgedaan in bed (en dan lekker zo'n poepluier....)... Soms zit ze er zelfs nog lekker haar hele bed mee onder te smeren (gelukkig slaapt ze nog in een ledikantje)
    Werd vandaag wakker en ze was heel stilletjes blijkbaar weer eens aan het uitkleden... Tot ik wakker werd en op de camera zag wat ze nu weer deed :$

Over een paar weken gaat ze over naar haar nieuwe kamer met een gewoon bedje, hoe voorkom ik dat ze haar hele kamer onder smeert?
    Geen idee hoe ik het haar duidelijk moet maken, heb haar heel duidelijk gezegd dat het HEEL vies is en dat mama dat helemaaaaaal niet leuk vind en meteen onder de douche gezet in de koude badkamer, vind ze ook vreselijk, maarja. ze leert er niets van iig :)
    Slaapzak trekt ze gewoon uit, zelfs met de ritsdicht heb ik hem keer naast haar bed gevonden... ze wurmt gewoon net zo lang tot ze eruit is;) en de rest van de kleertjes incl romper krijgt ze vrij simpel uit blijkbaar...

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heb geen oplossing.

Volgens mijn moeder heb ik hetzelfde gedaan als kind. Ik had toen de halve muur eronder gesmeerd. :)

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Achterstevoren omdoen?

4. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    de rits van slaapzak op de rug doen?
    of een pyamapak?

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    pyama pakje krijgt ze ook al makkelijk uit... en de slaapzak krijgt ze uit (wurmt net zo lang tot ze zich zonder rits eruit gewurmt heeft)
    enorm frustrerend...

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Zo ie zo zou deze ukkie nog niet naar een nieuwe kamer gaan. Hoe je het duidelijk maakt ... geen idee. Het speelgoed waar ze het liefst mee speelt weg nemen tot dat ze zich gedraagt?

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    #7 Beckje, 18 feb 2015
    Laatst bewerkt: 18 feb 2015
    nadeel is dat ze niet echt zo'n speelgoed fanaat is. iig niet 1 favo ding. en anders gaat ze wel dansen en zingen.
    helaas moeten we over een tijdje ook eens met de babykamer (die nu nog haar kamer is) ook afmaken. dus dat maakt het niet makkelijker erop.
    eens kijken of ik nog iets kan verzinnen dat ze haar slaapzak niet alsnog uitwurmt. al vraag ik me nog af hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen. denk te groot gat voor haar hoofd :)

8. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    lastig!
    misschien iets anders om mee te smeren voor 's nachts? Zoals scheerschuim

9. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je haar nog niet zindelijk maken?

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou zelf strak aan zindelijkheidstraning gaan.

Maar blijft lastig als ze dat zo lekker vind;)))
    Hier gelukkig smeetvrees dochter hihi

11. Rombely

Rombely Niet meer actief

in de nieuwe kamer kan ze toch nog wel een tijdje in het ledikant? Kunnen beide bedjes op de kamer? Als ze het niet meer doet mag ze in het grote bed en anders blijft ze in het kleine bed (volgens mij is dit chantage😂)?

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    zat ik ook al te denken, al is het maar het campingbed met een gewoon matras. zou ik moeten opmeten of dat net gaat (hebben erg kleine kamertjes boven)
    en ach chantage is in sommige gevallen niet zo erg toch ;) al vraag ik me af of ze het wel helemaal begrijpt als ik dat probeer want ze zit alleen maar te giechelen als ik zeg dat het heel erg bah is en dat ik boos ben. zal wel nog de leeftijd zijn...
    eens kijken of ik de slaapzakken wat kan innemen iig. hopelijk is dit maar weer zo'n faaaaaase;)

13. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Uit dr slaapzak gewurmt? Dat gaat mijn zoontje echt niet voor elkaar krijgen. Daar is de halsopening toch echt te klein voor, misschien kan je hem iets verder dicht naaien?

En zindelijkheidstraining zou ik B in dit geval ook proberen. En anders kan ze toch nog wel even in het ledikant blijven? Een 2e ledikant is anders zo gekocht, dat hadden wij wel gedaan als zoonlief niet in zn grote bed zou blijven ( gelukkig geen probleem)

En iemand noemde chantage? Als iemand wel meester manipulators en chanteurs zijn dan zijn het wel peuters....;)

14. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Bah hier gelukkig nooit meegemaakt. Mijn neefje van dezelfde leeftijd als jou kindje doet dit ook... Die doen ze zijn slaapzak achterstevoren en binnenste buiten aan en dit is tot nu toe de oplossing al ligt hij nu geregeld onder zijn matras te slapen :$

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    omg nee onder het matras gelukkig nog niet :D
    zindelijkheidstraining al wel mee begonnen, ze kan zo lekker een minuut of 20 lekker een boekkie lezen, zoals ze zelf zegt, op haar potje, maar tot nu toe is er nog maar 1 keertje uit gekomen, waar ze beetje van schrok. aangeven doet ze het ook nog niet helaas, dus dat zal nog eventjes gaan duren denk ik :)

slaapzak uitwurmen gaat nu niet meer, met een mouwloos hemdje erover gaat het gelukkig wel goed blijkbaar.

16. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de camera goed in de gaten houden een tijdje en haar een keer flink laten schrikken als ze bezig is....vervolgens heel erg boos (binnenstormen) worden en direct in de hoek zetten net zo lang tot dat ik alles had opgeruimd....

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dat is natuurlijk ook een manier idd :) dan schrikt ze tenminste eens goed. nu haar slaapzak binnenstebuiten aangedaan met een heel dun hemdje eroverheen, zodat ze zich niet weer door de te grote opening boven kan wurmen. ging gelukkig perfect zo!
    scheelt weer nieuwe kopen.

18. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zou kijken hoe het komt dat ze dit doet. Ze voelt verandering denk ik? Met baby op komst. Eens intensief 1 op 1 aandacht geven en juist niet gaan straffen of belonen. Het kan overigens zeker wel beter gaan als ze in een groot bed slaapt zonder slaapzak, dan kan ze gewoon gaan spelen misschien inplaats van poep smeren. Maar het klinkt mij echt als aandacht vragen. Waarmee ik jou overigens nergens van beschuldig! Mijn oudste ging in mijn zwangerschap ook af en toe rare dingen doen.

19. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    geen idee, ze vind het gewoon mega interessant geloof ik. ook bij het verschonen zit ze altijd heel gefascineerd te kijken wat er allemaal inzit.
    kan niet wachten tot ze zindelijk is. hopelijk als ze echt iets heeft om te spelen dat ze daar dan meer interesse in heeft dan in viezigheid :)

20. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

27 nov 2011
    203
    0
    16
    Hier ook een jongedame die dat deed....
    Echt te goor voor woorden!
    Het enige dat hier hielp was de luier dicht te plakken met witte leukoplast(niet de papieren luiertape, scheuren ze zo kapot!), en dan zo dat de uiteinden van de tape op de rug zaten zeg maar.
    Even lastig met verschonen, maar met die viezigheid schoonmaken heb je meer werk!

Bij ons is het over gegaan toen ze haar nieuwe kamer kreeg, toen had ze andere dingen te doen omdat ze zelf haar bed uitkon, ze verveelde zich niet meer.
    Heb nog wel een paar weken getaped, maar het bleek niet meer nodig.

Deel Deze Pagina