Wij hebben een aantal zeer slechte dagen achter de rug, eigenlijk vooral de nachten, dominique was ALWEER verkouden, nu begon ze s'nachts te hoesten en kon haast niet weer stoppen, dus eerst beetje drinken, insmeren, druppeltjes en niks helpt man wat voel je je dan hulpeloos, geen oog dicht gedaan. na een uur martelen heb ik haar maar uit bed gehaald verschoond en een zetpilletje gegeven en daarna sliep ze na een half uur ongeveer. Eindelijk vannacht een keer beter, om 12.00 uur hoeste ze maar ze sliep ook gewoon door, en om vijf uur hoeste ze en sliep ze ook gewoon door, zou het nu dan beter worden? Wat een drama bah maar ja iedereen zegt dat het normaal is dat die kleintjes vaak verkouden zijn, maar je hoort er nooit iemand over. ik doe volgens mij alles al wat mogelijk is, bed omhoog zetten aan kopkant, luuf smeren, VSM druppeltjes, neusspray, ui onder bed, ik weet het soms niet meer hebben jullie dit ook met jullie kleintjes en wat doen jullie? nu zou ze zaterdag bij mijn ouders logeren maar durf haar bijna niet af te geven, straks zitten mijn ouders er de hele nacht mee, al zijn ze er zelf nogal nuchter onder. Henriette
Hoi vervelend he ons manneke is ook al bijna 3 weken zo verkouden ben er mee naar de dokter geweest en die zei dat je er niet veel aan kunt doen. Kleine kindjes zijn vaak verkouden.
hoi megamuts, ja ik ben twee weken geleden ook al met haar naar de arts geweest, die zei hetzelfde, ze geven er ook niks voor, kost tijd was zijn argument. En hij zei ook dat het vaak voor de ouders vervelender was als voor de kindjes, diehalen hun slaap wel weer in, ouders niet ha ha ha! Hoest jouw kindje ook veel s'nachts, en wat doe jij dan? henriette
Ik geef hem dan die druppeltjes van vsm geef er 10 ipv 5 ik heb het idee dat dit beter werkt. Neusspray gebruik ik als hij niet goed kan ademen maar verder gebruik ik niet veel. Soms wordt hij niet wakker van het hoesten ikke wel maar ja. Even volhouden denk ik dan maar weer het gaat wel een keer over. Hij heeft ook nachten erbij zitten die hij wel goed slaapt. Hij is van het weekend bij een broer van mijn vriend blijven slapen en een keer bij mijn moeder maar die vonden het geen probleem. Dat hij zou verkouden is. Het is wel lekker een keer een nachtje doorslapen.
okay dat is natuurlijk te proberen, ik merk ook wel dat wanneer ik zelf met mijn mond open slaap (wat dominique ook veel doet) ik zelf ook een kriebel krijg en moet hoesten, ik geef haar dan vaak het speentje om haar te "dwingen" om door haar neus te ademen. Laten jullie de kleintjes doorhoesten of geven jullie ze s'nachts wat? Henriette
Joshua heeft ook een tijd gehoest en dan vooral ook 's nachts. Wij hebben wel voor de veiligheid de babyfoon in de slaapkamer gezet, normaal hadden we de deuren open staan. Maar nu wilde we hem wel graag goed horen. En al shet echt erg was, dan kreeg ie een hoestdrank. Hij slaapt overigens wel door, dus hij wordt er niet echt wakker van.
Helpen die korrels nemo? Dominique sliep afgelopen nacht gelukkig ook door, het hoesten was dan ook niet zo hevig als de afgelopen nachten zou het nu dan eindelijk weer wat beter worden? Henriette
Hier precies hetzelfde, ook al weken s'nachts eruit door de hoest buien. Fedde begint dan ook echt te huilen. maak nu af en toe een troostflesje anders krijg ik m amper stil. uien, neusspray, ventolin. hij heeft het allemaal. Vind t heel sneu voor hem (en voor ons...)
Ik geef Bisolvon voor babies/kinderen. Helpt erg goed, het komt helemaal los. Gelukkig wordt m'n manneke niet wakker van zijn eigen gehoest 's nachts. Sterkte!
Ja die korrels helpen super ! Alleen kun je die niet zo halen bij een winkel o.i.d. de homepaat/iriscopist heeft ze voorgeschreven nadat we op consult zijn geweest.
je zou toch zeggen dat het een keer over moet gaan, je wordt er erg moedeloos van. Kan me best begrijpen nu waarom je je niks kunt herinneren van je babytijd, zo leuk is die tijd niet, veel ontwikkeling, vaak ziek, veek gedoe weet iemand hoe lang je druppels of hoestdrank mag gebruiken? henriette
Hier ook een mannetje dat al twee weken hoestbuien heeft. Overdag wordt het steeds minder. Daarentegen is het 's nachts nog steeds erg. Soms slaapt hij er doorheen, maar vaak wordt hij er ook wakker van. Zo zielig! De dokter doet er idd niets aan. ik geef hem die druppels van vsm, neusspray bij verstopt neusje en ik smeer met babyluuf. Ook heb ik 's nachts altijd een flesje water bij de hand. Na een flinke hoestbui laat ik hem dan daar een beetje uit drinken. Frustrerend hè als je kleintje zo moet hoesten en je het niet kan wegnemen. Het het is pas het begin van de herfst/winter....
ja ik vindt het zo mega zielig, maar ja moet zeggen het was van maandag op dinsdag een stuk beter, ze hoeste een beetje toen wij op bed gingen, heb haar beetje drinken gegeven en daarna het speentje, ze sliep gewoon verder, ze heeft de hele nacht heerlijk geslapen en ook overdag weinig gehoest, zou ze nu dan toch beter worden? Ik heb haar vandaag niet naar de creche gedaan, ik wil dat ze eerst weer wat hersteld voordat ik haar blootstel aan allerlei virussen, op de creche begrepen ze het volkomen gelukkig maar! Henriette