Hoe laat gaan jullie kindjes naar bed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by demi123, Oct 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. demi123

demi123 Bekend lid

Jun 29, 2007
    820
    0
    16
    Ben hier gewoon benieuwd naar...

Mijn meisje is bijna 7 weken oud en gaat meestal om half 12 naar bed, ze heeft dan om 10 uur een badje gehad en om 11 uur haar laatste voeding.
    Rond half 6 sóchtends komt ze dan weer voor de volgende voeding.

Ik zou zelf haar bedtijd graag wat willen vervroegen, maarja ze is zooo wakker sávonds. Heeft iemand nog tips?

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Komt dadelijk helemaal vanzelf! Ze gaat echt zelf aangeven wanneer ze meer slaap nodig heeft, tenminste een langere nacht!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier gingen ze tot een week of 3-4 geleden altijd tussen 22.00-24.00 naar bed. Tot papa vond dat het wel welletjes was en vond dat ze eerder moesten hij heeft ze toen om 7 uur op bed gelegd (en mama heeft ze er weer uitgehaald). Na een paar dagen steeds iets vroeger op bed leggen gaan ze nu tussen 20.00-21.00 naar bed, maar daardoor komt onze kleine meid wel weer voor een nachtvoeding.

Jou kleine is nog zo klein, ik zal voorlopig maar gewoon afwachten hoe het gaat lopen als ze straks iets ouder is en er wat meer ritme komt.

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano ging in het begin inderdaad ook laat op bed. vooral omdat hij echt een onrustige tijd had savonds. Nu ligt hij denk sinds hij 7 of 8 maanden is tussen 18:30 en 20:00 in bed. eerder 18:30 dan 20:00u.

Inderdaad gewoon afwachten, je kindje gaat inderdaad vanzelf aangeven wanneer het eerder moe wordt. ik weet precies wat je voelt je snakt naar wat tijd echt voor jezelf. komt echt ;)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva ging vanaf ongeveer 2 maanden rond 17:30 naar bed, daarvoor was ze 's avonds erg onrustig en lag ze bij ons op schoot en legden we haar in bed rond 23u als ze echt goed sliep. Sinds ze 4 maanden is ofzo gaat ze rond 18:30 naar bed.

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena is heel lang pas laat gaan slapen... Denk dat ze met vier maanden ofzo pas eens dacht aan gaan slapen rond een uur of acht. Daarvoor was het vooral in de avond veel knuffelen en bij ons in slaap vallen, in bed leggen en weer wakker worden...

Sinds een maandje wil ze wel om 20:00 naar bed, daarvoor ook wel maar werd ze om 23:00 weer wakker.

Heb ook niet echt een tip.... Behalve op bed leggen bij eerste tekenen van moeheid (ogen wrijven, oortjes vastpakken, gapen). Over een paar maanden zit er echt wel ritme in, komt vanzelf!

7. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Helemaal mee eens, ik had toen ze zo oud was een streeftijd van tussen 10 en half 11, maar er is een periode geweest dat het niet lukte voor half 12. Heb ik me nooit druk om gemaakt, ik probeerde alleen wel m'n streeftijd te halen ook allukte dat niet. Na een tijdje lukt dat wel weer, en nu wordt het zachies aan steeds vroeger. Ze slaapt nu meestal tussen 8 en 9 (ligt eraan of we nog even bij m'n ouders op de koffie zijn o.i.d.) en komt dan om 7 uur 's ochtends ongeveer weer.

Ik heb hier niets aan gedaan, je merkt vanzelf dat ze vroeger moe wordt en dan lekker in bad en laatste voeding doen (niet uitstellen).

8. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Giovanna ligt vanaf dat ze ik gok zo 2/3 maanden was voor 8 uur in bed! Wij doen haar altijd rond 18.45 in bad en daarna door naar bed. Ik ben altijd van mening dat kinderen gewoon moeten slapen voor 20.00 maarja dat is gewoon een mening. ( Dan heb ik het natuurlijk niet over baby's tot een maand of 7 he ;) dan heb je namelijk weinig te willen hihihi)

9. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    Dice krijgt om 21.30/22.00 de laatste fles en kwam de laatste week steeds om 6.00 weer
    eergisternacht heeft ie zelfs tot 8.30 geslapen
    maar vanacht kwam hij weer om 3 uur
    het komt vanzelf

mag ik vragen hoeveel je in de fles doet
    want sinds ik hem de laatste fles 200 geef slaapt ie tot 6.00

10. Happymama70

Happymama70 Actief lid

Nov 1, 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Jayden ligt vanaf ongeveer 3 maanden tussen 19.00 en 19.30 op bed.

Alleen de laatste weken gaat hij weer iets later slapen. Hij lgt nu tussen 20.15 en en 20.45 op bed.

Groetjes

11. jopuck

jopuck Lid

Aug 15, 2008
    93
    0
    6
    Rijssen
    Onze kleine meid gaat sinds ze 4 maanden is, tussen 19.00-20.00 uur naar bed en slaapt tot de volgende ochtend 7.00 uur.

12. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

esmee ging in het begin ook laat naar bed, zo rond een uur of 22.00.. en werd dan ook midden in de nacht wakker voor een flesje.. vrij normaal hoor.. na een tijdje komt er vanzelf een ritme in.. nu is ze tussen 18.00 en 19.00 ontzettend moe en krijgt ze haar flesje.. nog even lekker knuffelen en dan slaapt ze vrijwel direct... meestal als ik ga slapen en dat is vaan zo rond 1 uur.. dan geef ik haar nog een flesje en dan slaapt ze vaak tot 9.30...
    dus het komt vanzelf meid...

13. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

In het begin zat ik met onze meid tot 24.00 op mijn arm omdat ze klaar wakker was. Op een gegeven moment vond ik dat een beetje te laat, ook voor mezelf. Toen heb ik haar om 7 uur op bed gelegd, 1e keer was het natuurlijk huilen maar ik heb doorgezet en nu is ze er aan gewend en ligt ze uiterlijk half 8 op bed. En dan slaapt ze gewoon lekker. En eerst kwam ze nog wel s nachts maar nu komt ze pas weer om half 8 s'ochtends..

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Die mmening deel ik met je, alleen de kleine hier niet altijd, haha.

15. demi123

demi123 Bekend lid

Jun 29, 2007
    820
    0
    16
    @marline1983 Ik geef borstvoeding dus ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ze drinkt.

Van de week had ze een regeldag en zodat ze s'nachts niet elk uur zo komen heb ik haar toen een fles (kunstmelk) gegeven van 100 cc, hier sliep ze de hele nacht heerlijk op.

16. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    oh ok ja dat is dan een beetje lastig
    anders zou je kunnen kiezen voor de laatste fles kunstmelk maar
    dan staan je boobs natuurlijk op ontploffen

17. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Dylan gaat vanaf z'n geboorte rond een uur of 8 naar bed.

18. Christina83

Christina83 Actief lid

Dec 28, 2007
    268
    0
    0
    Toen mijn zoontje 7 weken was, dacht ik dat hij de enige baby was die pas na half elf in zijn eigen bedje wilde slapen. Maar vlak daarna wilde hij wel in ene om half negen slapen in eigen bedje. Toen werd het 20:00 uur, 19:45 en nu ligt hij om 19:15 al in dromenland. Hij krijgt vlak daarvoor een papfles en de volgende ochtend om 7:15 weer de eerste fles. Hij heeft het dus helemaal zelf geregeld. Het komt dus allemaal vanzelf wel!

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sorry dat ik me ermee bemoei, maar dat is natuurlijk zonde voor je productie, als je haar 'gewoon' aanlegt wanneer ze er om vraagt zijn de regeldaagjes zo weer voorbij en is je productie weer helemaal afgestemd op haar vraag. Wanneer je een fles kunstvoeding (of gekolfde borstvoeding) geeft, en zelf niet kolft verstoor je het vraag-aanbod principe. Maarja dat weet je zelf waarschijnlijk ook al, en je denkt nu mens waar bemoei je je mee, dus bij deze alvast sorry daavoor, ik wilde het alleen even kwijt ;).

Liefs, Hanneke!

20. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Vanaf dat hij 3 maanden is 18.00 uur naar bed!

Share This Page