Ons zoontje van nu bijna 5 weken oud krijgt Nutriton door zijn voeding heen. Hij klokte zijn flesjes supersnel naar binnen, had hier vervolgens veel last van (zich verslikken en dan de hik krijgen, soms wat voeding teruggeven) en kwam dan vervolgens vaak een uur later alweer. Volgens het CB mag hij 20 tot 30 minuten over een flesje doen en kwam hij zo snel alweer omdat hij zuigbehoefte heeft die niet bevredigd wordt doordat hij zo snel dronk. Zij adviseerden ons om Nutriton door de voeding te doen omdat dit verdikkend werkt en zijn maagje dan meer gevuld is en hij doet dan langer over een fles waardoor zijn zuigbehoefte meer bevredigd wordt. Dit doen wij nu dik een week en we merkten wel een verbetering. Alleen...sindsdien heeft hij enorme poepluiers en zijn ontlasting ziet ook knalgeel! Ik heb het CB al gebeld of dit normaal is en ook Nutricia en volgens hen werkt de Nutriton blijkbaar laxerend. Maar het is echt knalgeel. Hij poept ook veel meer dan normaal en het is behoorlijk dun. Zijn kleding zit dan vaak onder. Ik maak me toch een beetje zorgen of dit wel normaal is. Wie herkent dit? Hij zit nu op zo'n 120 cc per keer, zo'n 7 voedingen per 24 uur. Ik heb geen idee hoeveel hij nu weegt. p.s. doordat ikzelf ME/CVS heb is het voor mij best vermoeiend zo'n kleintje . Het kan dus zijn dat het even duurt voordat ik reageer op evt. reacties.
die poepluiers zijn in het begin wel normaal maar gaat zich daarna wel terug normaliseren en wat betrefd de kleur; maak je daar maar geen zorgen in hoor, poep mag alle kleuren van de regenboog hebben bij manier van spreke zolang er maar geen bloed bij is
Oja, we deden eerst 4 schepjes in een flesje, toen 3, toen 2 en de laatste 2 dagen nog maar 1,5 schepje. Maar de laatste 2 dagen huilt hij haast de hele dag. Dus hebben we het maar weer verhoogd naar 3... Zucht
nee hoor het veranderd zelfs nog meer van kleur wanneer ze groente en fruithap nemen, bv mijn dochters hadden vandaag donkergroen met zwart ertussen en wanneer ze spinazie eten is die zelfs felgroen
Dat hij de laatste 2 dagen weer huilt kan zijn doordat hij zijn flesje weer te snel leeg drinkt en dus zijn zuigbehoefte niet is bevredigd, omdat je verteld dat je er minder nutriton door deed. Maar hij kan ook zijn eerste sprongetje hebben hoor. En net zoals het CB zegt kan Nutriton laxerend werken, maar echt dat hele dunne ontlasting moet niet te lang duren hoor. Maar net zoals Randi zegt de kleur van de ontlasting veranderd vaak.
De baby ontlasting kan allerlei kleuren hebben, raar maar waar. Ik heb ook wel eens verbaasd in de luier gekeken. Met Nutriton word het inderdaad geler is mijn ervaring en dunner, maar dat trekt wel weer bij. De darmen hebben even de tijd nodig om eraan te wennen. Bij ons zag ik de eerste week mega dunne ontlasting en langzaam word het weer normaler, bij ons heeft het totaal 3 weken geduurd. Heb je na de fles als je zoontje nog zuigbehoefte heeft al een speen geprobeerd?
Ik herken het wel hoor. Als ik niet snel genoeg haar luier verschoonde zat alles onder ! Ze poepte toen zo`n 5 keer per dag. Wat wel hielp wat een luier in een maatje groter. Zo liep het wat minder snel haar rug op en de een grotere luiere neemt meer poep/vocht op. De luier moet natuurlijk niet te groot zijn.
Hoi hoi, dank jullie wel voor je reacties We hebben het maar weer verhoogd naar 3 schepjes en het lijkt dat hij weer iets tevredener is (afkloppen ). Hij heeft inderdaad een fopspeentje maar die duwt hij steeds na een paar minuten uit zijn mondje dus moeten we er dan steeds bij blijven want anders zet hij het weer op een brullen. Dus dat werkt ook niet echt. Misschien moeten de darmen inderdaad wennen eraan. We proberen het nu nog een paar weken en kijken het even aan. Mocht het echt niet veranderen, dan zal ik het wel weer melden bij het CB. Maar ik heb het idee dat ze het daar ook niet echt weten... Ik dacht dat baby's pas sprongetjes hadden bij zes weken? Een kennis van ons opperde al dat hij misschien regeldagen had maar dat is toch alleen als je borstvoeding geeft?
Hoi Hier ook een kleine die nutriton door de fles krijgt.Bryan had precies hetzelfde als jouw kleine.Hier is de ontlasting ook geler en dunner.Soms is de ontlasting dikker.
Hoi, gelukkig, zijn dus niet de enige. Het is echt behoorlijk geel! De laatste paar dagen is het gelukkig wel weer wat dikker.
hey sweetvienna wat betreft de speen mag ik vragen welke jullie hebben. wij hadden in het begin die speen van avent die was super. totdat de hond hem kapot had gebeten toen hebben we die van bibi gekocht die gevormde zeg maar, maar die kon hij ook niet vast houden zelfs met 2 maanden nog niet. dus zijn we weer over gegaan op die avent en die houd hij wel vast. die zijn niet gevormt dat zijn platte. mischien kan je die proberen. veel succes. liefs diane
Hi wij hebben ook flesjes en spenen van avent maar die spenen zijn niet plat. zijn gewone. ik tik dit met 1 hand want heb die kleine op mn andere arm