Hoi, mijn dochter slaapt sinds 3 weken door en ben nu overgestapt van bv naar fv (gedeeltelijk) Nu vraag ik me af hoe jullie dat doen als jullie kindje snachts wakker worden. Geef je dan de fles, als de speen niet werkt? Ik geef nu 5 voedingen van 180+6 (waarvan 2 bv), als ik dan snachts zou geven zou het te veel worden. Alleen nu hoor ik van sommigen dat je die nacht fles niet hoeft mee te rekenen.... Is dat zo?
ik doe een fiep. ja als die niet helpt .. heb gehoord dat je een fake flesje kan maken. Dus bijv 90 ml, maar met maar 1 schepje voeding. Ik zou niet een heel flesje geven zoals overdag. Moet toch afbouwen. Mijn zoontje is 13 weken en zou al 12 uur zonder eten mogen )dat doen we natuurlijk niet, maar meer om te zeggen dat het afbouwen is)
Ja ik heb ook wel eens gehoord idd, datje bijv meer water kan geven met klein beetje voeding. Zal hethier bij het cb eens vragen. En idd ze mogen al 12 uur zonder voeding.
Hoi jolan, ik ben een paar weken geleden over gegaan van bv naar fv. helaas is het bij mij niet gelukt om de laatste en eerste voeding met bv te blijven geven. in het begin deed ik wel 's nachts nog bv geven later ben ik over gestapt naar een flesje voor 's nachts. op dit moment zijn we bezig met het kijken of Logan wat langer wilt slapen. hij krijgt om 19.00 zijn laatste fles. gaat dan in bad en krijgt dan nog een toetje. om 2 uur wordt hij wakker en met een speen is hij dan zoet te houden tot 4 uur. op dit moment krijgt hij dan een gewone overdag fles dit drinkt hij overgens niet helemaal op. en om 7 uur is hij weer wakker voor de volgende. dat "fake flesje" klinkt ook wel goed. ga dat ook eens proberen zeker omdat Logan niet alles op drinkt 's nachts. we gaan trouwens vanaf vandaag eens proberen om hem om 23.00 wakker te kamen en hem dan een flesje met rijstenbloem te geven. we laten het toetje dan vervallen. ben zelf erg benieuwd hoe het gaat. het is erg zoeken in het begin als je over gaat op fv. ik heb eerst ook gewoon voeden op verzoek gedaan net als met bv. ik zie nu na ruim 4 weken een soort van ritme er in komen. met een klein beetje lichelijk sturen dat wel, dit omdat het zo mooi uitkomt als ik volgende week weer ga werken. veel succes gyino
was het bij jou in het begin ook zo dat hij meteen na het wakker worden wilde eten? Is dat nu nog zo? Ik zie trouwens dat onze kids even oud zijn leuk!!! Slaapt jouw zoon veel overdag? Heb je al een soort vast ritme? En hoeveel voedingen geef je nu? pfff dat zijn wel veel vragen hahahaha.
ja hij wilde na het wakker worden meteen eten. dat is nu niet meer zo. als hij nu wakker wordt en het zou nog een uurtje duren tot hij zijn volgende voeding zou krijgen gaat dat goed. heb dit wel langzaam er ingebracht hoor. maar als hij slaapt tot aan het volgende voedings moment dan wilt hij wel direct eten. van slapen heeft hij nog niet echt een ritme. zeker overdag niet vind dat ook niet zo erg. zijn voedingen zijn de laatste weken wel steeds meer in een ritme gekomen. hij krijgt nu 5 keer per dag 160 cc water met 5 schepjes voeding. ik doe 10 cc meer water omdat hij wat last heeft van zijn ontlasting. dit zijn ongeveer zijn tijden. kan een halfuurtje verschil tussen zitten. 7.00 11.00 15.00 19.00 23.00 hij drinkt overgens niet altijd alles op hoor. en ik maak er ook niet zo'n punt van als hij een uurtje eerder wilt eten. dat is wat onhandig met naar bed gaan maar de dag er na beginnen we gewoon weer om 7 uur. en als ik dat doe dan gaat het meerst al wel goed. leuk dat onze kids op de zelfde dag geboren zijn. 4 juli is ook gewoon een goede dag om geboren te worden. de vogels floten Logan een welkoms lied in de ochtend