Onzeker over hoeveelheid voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door germar, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. germar

germar Bekend lid

30 nov 2008
    587
    0
    0
    Hallo,
    Mijn dochtertje is nu 2 maanden en ze krijgt normaal gesproken 5 voedingen van 150/5. Dan komt ze op 750cc per dag, heel normaal voor haar leeftijd/ gewicht. Normaal krijgt ze de laatste voeding om half 11 's avonds en de laatste week wordt ze dan rond 5 uur 's nachts weer wakker (ze heeft ook aantal keren doorgeslapen tot 6 uur/ half 7) Nu sinds gisteren en vandaag is ze al om 4 uur/ half 5 wakker.. lijkt wel steeds vroeger. Dan kom ik echt niet met 5 voedingen weg, want dan zou de laatste al om 9 uur 's avonds zijn. Gisteren heb ik haar als extra voeding 90/2 gedaan en ook vandaag zou ik haar een extra voeding moeten geven. Maar wat is beter; een 6e voeding geven van 150/5 (wat ik haar de hele dag geef) of toch een kleiner flesje? Want als ik haar nog een voeding van 150/5 geef, zit ze al op 900cc op 1 dag en is dat niet teveel? Als het nu 1 keer voorkomt, is het denk ik niet zo erg, maar wat is wijsheid? Hoe doen jullie dat? Word hier best wel onzeker van. Aan de ene kant; wil ik niet dat mijn kindje honger lijdt en het moet ook niet zo zijn dat ze overvoedt raakt/ teveel krijgt. Haar gewicht is namelijk wel goed: 4380 gram!
    Hoop dat jullie adviezen voor mij hebben, bedankt alvast!
    Groetjes Mariƫlle

2. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Heb je ergens anders ook al de tip gegeven om te proberen om de laatste fles wat op te hogen. bijvoorbeeld 180/6. Zo krijgt ze iets meer binnen, wat voor haar misschien net voldoende is om de nacht door te komen.

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Even een vraagje, want ik raak altijd in de war hiermee; een fles van 150/5 is toch 165 ml. Dan krijgt ze toch 5 x 165, of niet? Zo reken ik in ieder geval wel.

4. germar

germar Bekend lid

30 nov 2008
    587
    0
    0
    Je bedoelt de laatste (dus 5e) voeding verhogen tot 180/6? Dat zou ik ook kunnen doen... maar dat zou betekenen dat ik vandaag de laatste fles al om 19.30 uur heb. Daar gaat ze echt de nacht niet mee doorkomen, is een beetje te vroeg... :)

5. germar

germar Bekend lid

30 nov 2008
    587
    0
    0
    Ja, zo kan je het ook bekijken. Ik reken dan 150 keer 5.. weet eigenlijk niet waar ze vanuit gaan, misschien iemand anders?

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    150+5=165 voeding en dat reken je ook (tenminste, dat moest ik doen)..

In jou geval zou ik gewoon de flessen waar de honger het grootst is, ophogen naar 180+6. Dus nog niet allemaal, maar bijvoorbeeld de laatste en de eerste (even kijken wat voor jou kindje het beste werkt) en langzaamaan mag je dan al naar 5x 180+6. Meestal zitten ze rond de 2,5 maand wel op die hoeveelheid...

Deel Deze Pagina